* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1407
  • Flest online idag: 64
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 45
I alt: 45

Forfatter Emne: Nye muligheder i Google Earth  (Læst 6332 gange)

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Nye muligheder i Google Earth
« Dato: 11, November 2007 - 20:39 »
Jeg besøgte vort lokale bibliotek for at låne bøger - men blev draget hen mod en computer, hvor Google Earth var på skærmen sammen med en brochure om nye muligheder i programmet.

Jeg iler med at viderebringe:

"Google Sky" nås ved at starte Google Earth, gå til "View" i menulinien og vælge underpunktet "Switch to sky".
Ganske simpelt - og så kan man studere stjernebilleder m.v.
Brochuren anbefaler, at man med Ctrl+L indsætter et koordinatsystem, der gør det lettere at finde rundt.
Endvidere bør man sikre sig, at Sidebar er slået til (vælges også under menupunktet View). Så kan man bl.a. søge på kendte stjernebilleder m.v. (engelske navne)

Den anden nyhed er en FLYSIMULATOR, som i øjeblikket kun er ud ei en betaversion - men den virker fint nok (efter min begrænsede erfaring).
Flysimulatoren startes fra Google Earth ved at taste Alt+Ctrl+a.
Det er dog en god ide først at fjerne sidebar'en og at maksimere skærmen.
En anden detalje er, at man skal vælge, hvorfra man vil starte sit fly. Den letteste måde at gøre dette på er at zoome ind på stedet i Google Earth og så vælge "Current view" som startposition.
Man får valget mellem to flytyper - et lille privatfly og en F16 (jeg prøvede den sidste og flyveturen sluttede hurtigt og meget brat!).

Når man har truffet sine valg, venstreklikker man med musen, gasser motoren op med Page Up, trækker styrepinden bagud (musen nedad) og styrer ellers med musen.
Spørg ikke om flere detaljer - jeg omkom ved styrtet!  ;)
Mvh. Morten Jødal

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk