Ingeniørdebat > Ingeniøruddannelserne

Go-ing.dk

(1/2) > >>

Mikael Boldt:
Sammen med Dansk Industri og to ministerier står IDA bag hjemmesiden Go-ing.dk, som skal fortælle håbefulde unge, hvilke stillinger ingeniørstudiet giver adgang til.

Link til siden: http://go-ing.dk/

Siden er lavet med Java-scripts, det flimre og er flot, men jeg kan ikke copy-paste.

Det er ikke kun et problem for mig, at jeg så ikke kan gengive tekster uden at skulle skrive af, men det er da også et problem for dem som lige vil ha en oplysning, adresse eller lignende over på deres elektroniske huskeseddel, tekst dokument og lignende.

God debat

Mikael Boldt

TommyRump:
Jeg ved godt det nok ikke er pointen med dit indlæg.
Men man kan bruge et lille smart program der hedder MWsnap til at tage screenshots af udvalgte dele af skærmen. Så kan man snuppe det man skal bruge.
Det bliver dog også kun gengivet som et billede....

http://www.mirekw.com/winfreeware/mwsnap.html

MVH Tommy

Mikael Boldt:
At lave screendump er ikke noget problem, der er en tast på keyboardet som hedder "prt sc" og efterfølgende bruger jeg et lille billedbehandlingsprogram - irfanview eller direkte i Word.

Min pointe er: her er et nyt tiltag som skal gøre flere interesseret i at blive ingeniør. (derfor er denne tråd sat under "ingeniøruddannelserne")

Men samtidig er jeg lidt skuffet over at en offentligt støttet hjemmeside er opbygget så brugerfjendsk at man ikke engang kan kopiere tekst over. Og dertil kommer at der faktisk i teksterne er gemt link til andre sider uden at disse er særligt markeret.

Jeg har tidligere ytret min forundring over at private ingeniørfirmaer opbygger deres hjemmesider med Javascript (se her) og kan forstå at de nok vil beskytte deres egne tekster imod u-kontrollerbar kopiering, men det her er en offentlig betalt hjemmeside, hvor fra bla. børn i folkeskolen kan hente tekststumper til deres egen uddannelsesplan.

god debat

Mikael Boldt




Bent Andersen:
Jeg kommer slet ikke ind på den side fordi jeg har NoScript plugin i min browser. Det eneste jeg får er en hvid side med følgende tekst:

// Provide alternate content for browsers that do not support scripting // or for those that have scripting disabled. Alternate HTML content should be placed here. This content requires the Adobe Flash Player. Get Flash

Saftsuseme professionelt! Andre har oftest en pæn side som informerer om hvad der er galt...

Bent.

chrismark:
Jamen ! ;)

Det er vel hele hemmeligheden ved siden og vise de unge hvor dum og irriterende ing. arbejde kan være?

Selv klingen på siden drejer forkeret vej ?  :D ;D

Marek.

Rettelse;
Jeg gætter på at man skal gætte;
1. Mekanikeren er dum.
2. Eller; Elektrikeren er har glemt det om faser.
3. Eller at vebdesign er svært?
4. Eller at også ing. er mennesker?
eller?

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version