* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1407
  • Flest online idag: 57
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 37
I alt: 37

Forfatter Emne: Kopi af DVD  (Læst 10541 gange)

John Wellendorph

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 153
    • Vis profil
    • http://www.wellendorph.dk
Kopi af DVD
« Dato: 19, November 2007 - 17:34 »
Hej mine altvidende venner.

Ifm. en laaang køretur vil jeg have lavet en sikkerhedskopi af nogle DVDer til ungernes "bagsædebio" - men det kan jeg ikke, de er "kopi beskyttede" ! ! Jeg ved godt, at det ikke er lovligt at kopiere med salg for øje, men det kan da ikke være rigtigt at jeg ikke kan lave en "sikkerhedskopi". Jeg har prøvet med Sonic og Nero. Er der nogen af jer der kender et program der ikke tager sig af den slags kopilåse ?

Jeg ser frem til at høre fra jer - og på forhånd, tak.
Med venlig hilsen
John

Mikael Boldt

  • Administrator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.150
    • Vis profil
    • Boldts Bornholmske Blog
Sv: Kopi af DVD
« Svar #1 Dato: 19, November 2007 - 18:10 »
kan bagsæde-biografen afspille andre formater?

Jeg bruger dvdshrink så behøver jeg ikke at slæbe samtlige bokse med ringenes herre, hvergang jeg er på langfart.

Husk lige at tjekke: kulturministeriets hjemmeside om ophavsret, bare for at jeg her min ryg fri.

god debat

Mikael Boldt
Ha en god dag

Mikael Boldt

E. Tranberg

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.302
    • Vis profil
Sv: Kopi af DVD
« Svar #2 Dato: 19, November 2007 - 19:18 »
  • AnyDVD for at fjerne uvirksom kopibeskyttelse
  • DVDDecrypter for at lave en VOB-fil for hvert kapitel
  • Total Video Converter for at lave VOB-filerde til XVID AVI
  • Eller CloneDVD for at lave en almindelig DVD uden irriterende "kopiering forbudt" skilte som man ikke kan spole forbi

AVI-filer i en passende kvalitet til bagsædebiografen fylder under 1/6 af VOB-filerne.

John Wellendorph

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 153
    • Vis profil
    • http://www.wellendorph.dk
Sv: Kopi af DVD
« Svar #3 Dato: 21, November 2007 - 08:58 »
Jeg takker (lidt sent) for de, som altid, hurtige svar - men mit forhavende lykkedes ikke, trods jeres hjælp :(

Først så jeg mig varm på CloneDVD. Efter at have downloadet og installeret programmet fik jeg ved første forsøg på at starte at vide at "prøve perioden er udløbet" ! - men jeg kunne da købe den fulde version. Det var ikke det jeg lige regnede med.

Så prøvede jeg dvdshrink - download, installering samt programmets tjek af dvd gik fint, men da jeg skulle gemme på HD inden jeg kunne brænde fik jeg en "Error"  :'(  - nu var klokken blevet mange og jeg har ikke haft tid til et nyt forsøg.

Jeg nåede i øvrigt også at forsøge at kopiere DVDen til min HD-optager for så derefter at brænde over på en tom DVD - det kunne man selvfølgelig heller ikke  >:(

Mikael stillede et spørgsmål vedr. muligheden for at spille andre formater - ja, den kan vist spille "alt" muligt, men jeg ville helst holde mig til en "ægte" kopi da jeg så formentlig kan bruge kopien på de andre afspillere der er i husstanden.

Inden vi køre bliver jeg nok nød til at prøve igen - så, er der flere råd derude er jeg stadig intresseret.

Med venlig hilsen
John

plammox

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 190
    • Vis profil
Sv: Kopi af DVD
« Svar #4 Dato: 21, November 2007 - 09:30 »
Jeg har købt (Jo! Det passer!) DVD Fab Platinum, som kopierer fra drev til drev, omgår kopibeskyttelse og komprimerer fra DVD-9 til DVD-5 om nødvendigt.

Det er vel at mærke én arbejdsgang set fra brugerens side, programmet ripper original DVD'en til HD, komprimerer og brænder kopien. Jeg besluttede at købe programmet da jeg var dødtræt af at bruge DVD Shrink/DVD Decrypter kombinationen, som er ret besværlig.

Det er en fantastisk måde at lave sikkerhedskopier af børnefilm. Originalerne har det med at blive slidt, når ungerne får fat i dem med de små grabber.

og husk nu at piratkopering er fy fy! <indsæt smiley med glorie>
"Arguing with an engineer is like wrestling a pig in mud. After a while, you realise he is enjoying it."

E. Tranberg

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.302
    • Vis profil
Sv: Kopi af DVD
« Svar #5 Dato: 21, November 2007 - 10:51 »
Det er irriterende at bibliotekets eksemplarer af tegnefilm altid er så ridsede at kopiering er besværlig, pga. de mange læsefejl.

Har nogen her Personlig erfaring med Skipdoctor der sliber ridserne væk?

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk