* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1408
  • Flest online idag: 115
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 54
I alt: 54

Forfatter Emne: Overførsel af store filer.  (Læst 16016 gange)

Mikker

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 155
    • Vis profil
Overførsel af store filer.
« Dato: 21, November 2007 - 18:51 »
Hej, jeg vil  prøve at overfører ca. 600 mb videofilm via XP´s fjernsupport. Skal jeg lave filen om til en zippet fil, og skal jeg bruge en download manager og hvilken en vil i anbefale? Alternativt så kan jeg købe en harddisk med netværk og bruge den som ftp-server, er der nogle her der har erfaringer med så store filer? :o

harbst

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 2.402
    • Vis profil
Sv: Overførsel af store filer.
« Svar #1 Dato: 21, November 2007 - 18:58 »
Det kommer an på videokodningen om det betaler sig at zip kompimere filen. Nogle videokodninger er så godt komprimeret, at der ikke er meget at hente på den konto.

Men zip giver mulighed for at dele den i flere , som så sættes sammen igen når der pakkes ud. Det er i sig selv en fordel med den filstørrelse.

Der findes forskellige peer to peer tjenester som vil kunne klare overførselen.

Selv om den slags mest har været brugt til piratkopiering , er der jo ikke noget odiøst i at bruge det til den video, som du naturligvis selv har rettighederne til.
Jørgen Harbst

Mikker

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 155
    • Vis profil
Sv: Overførsel af store filer.
« Svar #2 Dato: 21, November 2007 - 23:58 »
 ;D Jeg vil da gerne fortælle hvad det drejer sig om, jeg skal 14 dage på kursus og i den periode spiller FCK mod bundby, den vil jeg gerne se. På vores hjemme computer kan jeg optage tv programmer, jeg vil så derefter hente filerne til min laptop i udlandet og se kampen, såååå ingen piratkopi her fra.

John Wellendorph

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 153
    • Vis profil
    • http://www.wellendorph.dk
Sv: Overførsel af store filer.
« Svar #3 Dato: 22, November 2007 - 10:05 »
Hej Mikker

Jeg ved ikke om du kan bruge dette tip, men i DRs "Rabatten" fortalte man for én eller to uger siden om en "filparkerings" ordning (der var ganske gratis  :)

Fordelen skulle være at man ikke mailer fra den ene pc til den anden men hhv. up- og downloader til / fra en server på nettet.

Jeg tror at du kan søge på "store filer" på "Rabattens" hj. side.
Med venlig hilsen
John

Mikael Boldt

  • Administrator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.150
    • Vis profil
    • Boldts Bornholmske Blog
Sv: Overførsel af store filer.
« Svar #4 Dato: 22, November 2007 - 10:58 »
filparkering.dk er lukket - det var nok noget med copyright  ;)

Jeg bruger sendspace.com hvor man gratis kan sende/opbevare 300 MB filer i 10 dage. Du kan også købe pro service for 7 USD og her kan du sende/opbevare 1.5 GB filer.

god debat

Mikael Boldt

Ha en god dag

Mikael Boldt

harbst

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 2.402
    • Vis profil
Sv: Overførsel af store filer.
« Svar #5 Dato: 22, November 2007 - 11:18 »

Mon du har copyright til at overføre filmen elektronisk  til udlandet ?

Der er jo en grund til at du ikke uden særlig licens bare kan se den på nettv.

spørgsmålet har kun teoretisk interesse, for der kommer næppe nogen efter dig for enkelt gang og til privat brug.

Nu er jeg ikke så interesseret i fodbold. Men jeg går ud fra at sådan en udsendelse mindst varer 1½ time og drejer sig om en bold som kan bevæge sig hurtigt, og derudover om hyppige billedskift og hurtige bevægelser af spillerne.  Det kan du ikke have på 600 mB, så det er værd at se på. Kompimeringsteknikken går basalt ud på at man det meste af tiden kun sender oplysning om ændringer i billedet, og så bliver det noget udtværet noget, når ændringerne er udtalte og hurtige. Med mindre man tillader en høj "bitrate" så det fylder meget.

Du skal nok regne med omkring 5 GB til en ordentlig fodboldkamp, hvor du også kan se bolden i bevægelse.

Der er flere gratis tjeneste, hvor man kan parkere store filer, men du skal have en heftig internetforbindelse både hjemme og i det fjene, for at få filmen overført inden du er hjemme igen.

Når du rejser meget går jeg ud fra at du har Skype installeret. Den kan også bruges til overførsel af vilkårlig store filer, men man skal lukke taleforbindelsen imedens, ellers gårfiloverførselen langsomt.


Det skulle kunne lade sig gøre at se dansk net tv fra udlandet, hvis man går via en dansk proxyserver, så afsenderen tror man er i danmark.  Prøv det før noget andet.  Så er du heller ikke afhængig af din hjemmecomputers formentlig ret langsomme upload.
Jørgen Harbst

Mikker

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 155
    • Vis profil
Sv: Overførsel af store filer.
« Svar #6 Dato: 22, November 2007 - 12:21 »
Tak for svarene, jeg fandt dette program: teamviewer, ganske gratis og på dansk.
Det virker super. ;D

E. Tranberg

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.302
    • Vis profil
Sv: Overførsel af store filer.
« Svar #7 Dato: 22, November 2007 - 13:13 »
http://www.teamviewer.com/da/index.aspx

2.
TeamViewer Desktop Sharing
Desktop Sharing og teamwork – nemmere end nogensinde før: Med TeamViewer kan du oprette forbindelse til en partners desktop hvor som helst i internettet. ...
www.teamviewer.com/da/index.aspx - 6k - Cached - Lignende sider - Filter

harbst

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 2.402
    • Vis profil
Sv: Overførsel af store filer.
« Svar #8 Dato: 23, November 2007 - 09:42 »
Det lyder besnærende med sådan et program på familiens forskellige maskiner. Så kan man jo følge med i hvad datteren har gang i.

Men er det nu trygt at have sådan noget kørende, som gør at hvem som helst, som kender bagdøren, har fuld adgang til alt.
Jørgen Harbst

Mikker

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 155
    • Vis profil
Sv: Overførsel af store filer.
« Svar #9 Dato: 23, November 2007 - 21:40 »
"Men er det nu trygt at have sådan noget kørende, som gør at hvem som helst, som kender bagdøren, har fuld adgang til alt."

Harbst: Læs venligst indlægget,enhver der har en nøgle kan jo bruge bagdøren. Har du ingen nøgle=: Ingen adgang.

Super program.

harbst

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 2.402
    • Vis profil
Sv: Overførsel af store filer.
« Svar #10 Dato: 24, November 2007 - 09:57 »
En bagdør er sådan en standardnøgle som giver adgang uanset hvilke låse i form af kodeord som brugeren har sat på.
Det er ikke ualmindeligt at en programmør indbygger sådan en.

Hvor mange der kender den, og om den bruges i ond hensigt, er en anden sag.
Jørgen Harbst

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk