* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1408
  • Flest online idag: 149
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 43
I alt: 43

Forfatter Emne: Mobiltelefon  (Læst 8904 gange)

Henning Sørensen

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 30
    • Vis profil
Mobiltelefon
« Dato: 22, December 2007 - 16:16 »
Hej

Jeg har en ældre mobiltelefon liggende, som jeg gerne vil ha' fjernet blokeringen på, så jeg kan bruge den hos en anden udbyder. De er nok lige sent nok at henvende sig til den oprindelige udbyder, da jeg ikke har haft abonement der, de sidste par år. Jeg så engang en hjemmeside, hvor man kunne se hvordan man fjernede blokeringen. Er der lige nogen der ved hvor?

Kusco

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 533
    • Vis profil
Sv: Mobiltelefon
« Svar #1 Dato: 22, December 2007 - 16:28 »
Prøv at google ordet "simlock" eller "simunlock" så får du et væld af muligheder lidt afh. hvilken tlf. det handler om.

gerda vilholm

  • Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 456
    • Vis profil
    • http://www.neriusaaqbooks.com
Sv: Mobiltelefon
« Svar #2 Dato: 23, December 2007 - 19:51 »
Jeg har set at flere nøgle/låseværksteder i København, især i omegnen af Vesterbrogade reklamerer med at de oplåser alle mobiltelefoner.
Venlig hilsen

Gerda

jj-

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.104
    • Vis profil
Sv: Mobiltelefon
« Svar #3 Dato: 23, December 2007 - 22:04 »
Til nogle Nokia-telefoner findes et specielt free-ware-program, der kan genere unlock-codes på grundlag af IME-nummer - såvidt jeg husker :)
-Jeg har selv brugt den til unlock af 3510i fordi Orange ikke ville oplyse unlock-code via epost, men kun via telefonopkald.

God Jul
mvh jj

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Mobiltelefon
« Svar #4 Dato: 28, December 2007 - 21:41 »
Jeg kan supplere med egne erfaringer:
Jeg købte i sin tid en mobiltelefon i TDC-butikken, og 2 år senere ville jeg skifte abonnement. Det viste sig da, at telefonen var sim-låst, selv om den var købt til fuld pris. Jeg blev SUR!
Min løsning gik i to trin:
1. En opringning til TDC, som gav mig en kode - der ikke virkede.
2. Et besøg i TDC-butikken - hvor jeg på daværende tidspnkt IKKE var kunde, hverken på fastnet eller mobil. 5 minutter og et venligt smil senere forlod jeg butikken med en telefon, der virkede hos min nye udbyder. Jeg havde medbragt den originale kvitteing, men fik ikke brug for den (da enhver jo kunne se, at den telefon var "gammel")  ;).
Men altså: et manglende kundeforhold betyder ikke nødvendigvis, at denne opgave ikke kan løses.
Mvh. Morten Jødal

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk