* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1408
  • Flest online idag: 155
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 44
I alt: 44

Forfatter Emne: GPS med elendig kort.  (Læst 25872 gange)

B Mønnike

  • Global Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 3.459
    • Vis profil
Sv: GPS med elendig kort.
« Svar #15 Dato: 01, Januar 2008 - 21:46 »
Nej Kusco

Når jeg fløj i sin tid lavede jeg en flyveplan med kontrolpunkter der skulle svare til den verden jeg mødte.

Når jeg idag skal køre til steder, hvor jeg ikke er vant til at komme, orienterer jeg mig på opdaterede kort, google, michelin mv. og laver mig en køreplan, der ligesom flyveplanen, skal svare til den verden jeg møder. Når jeg kører, har jeg en overordnet plan for hele turen der tager udgangspunkt i mine evner. Få og små ..men dog evner ;D

Derud over laver jeg dagsplaner, hvor jeg tager højde for de afvigelser jeg kender til via pressen, i det land jeg nu pefinder mig i.

Dernæst bliver  bensintanke, hoteller interessante ting der kan opleves undervejs også noteret....til det brug kan jeg anbefale årbogen "Links+Rechts der Autobahn"  der kan købes hos FDM( der findes en engelsk version der hedder "Just Off The Autobahn").

Dette værk dækker Europa fra Nordkap til Gibraltar, men tidligere ikke de tidligere østeuropæske stater.
Med venlig hilsen
Bjarke Mønnike

BCC

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 563
  • Jaeh .. eller .. øeh ..
    • Vis profil
Sv: GPS med elendig kort.
« Svar #16 Dato: 29, Februar 2008 - 17:15 »
Jeg fandt lige dette på Garmin.dk under support.
http://garmin.dk/products/faq/0/0/13663/

MVH Tommy


Hvor det dog irriterer mig, når "offentlige" tekster i den grad er fyldt med stavefejl.

Man skulle tro at firmaet havde råd til at få stavechecket sin webside .. :-|
Med venlig hilsen, BCC.

I krig og kærlighed gælder alle kneb ..

harbst

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 2.402
    • Vis profil
Sv: GPS med elendig kort.
« Svar #17 Dato: 29, Februar 2008 - 22:15 »
Måske er der noget uldent ved linket, så man kommer til noget andet, end det  du synes er så galt.

Bevares, jeg kan da godt finde et par små fejl, når jeg ser godt efter.  De er da ikke alvorlige, og af den slags, som netop stavekontrol ikke fanger.

Derimod synes jeg at Fairpoint skal roses for, at de skriver et letforståeligt og utvetydigt sprog.
Der er alt for mange andre elektronikvirksomheder , som skriver uforståeligt blandet dårligt engelsk og dårligt dansk.
Jørgen Harbst

BCC

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 563
  • Jaeh .. eller .. øeh ..
    • Vis profil
Sv: GPS med elendig kort.
« Svar #18 Dato: 01, Marts 2008 - 22:14 »
Bevares, jeg kan da godt finde et par små fejl, når jeg ser godt efter.  De er da ikke alvorlige, og af den slags, som netop stavekontrol ikke fanger.

Derimod synes jeg at Fairpoint skal roses for, at de skriver et letforståeligt og utvetydigt sprog.

Jég synes at fejlene er mange og graverende - i betragtning af at der er tale om et firma der vil sælge et-eller-andet.

Og det kan jeg ikke forene med "letforståeligt og utvetydigt".

Hvis jeg skulle købe noget, ville jeg nok blive lettere usikker, og tænke at "Gad vide hvordan deres kort så ser ud ...".

Men, Ok, det er jo i høj grad en smagssag ..

:-)
Med venlig hilsen, BCC.

I krig og kærlighed gælder alle kneb ..

Kusco

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 533
    • Vis profil
Sv: GPS med elendig kort.
« Svar #19 Dato: 02, Marts 2008 - 10:54 »
Snakker vi nu om fejl på Garmin's danske side og ikke fejl i kortene ?

Jeg kan umiddelbart kun finde én fejl hvor der skulle have stået "får" istedet for "for". En typiske udlændinge fejl gætter på at webmasteren har udenlandske rødder på en eller anden måde.

Men ligefrem generende .. :-\

Der er masser af væsentlig mere genrende sider, ja nærmest irriterende sider på nettet.
Fx. dem der er sovset ind i Javascript effekter, typisk lavet af yngre håbefulde der skal vise sig selv.
Sådan noget som dette her, jeg rendte ind i fornylig: ttp://www.totalcmd.dk/cms/main.php?id=50
Den der fade effekt, som ikke engang er så voldsom her, men hammer irriterende.

harbst

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 2.402
    • Vis profil
Sv: GPS med elendig kort.
« Svar #20 Dato: 02, Marts 2008 - 18:22 »
Citér
der skulle have stået "får" istedet for "for". En typiske udlændinge fejl

Danskere laver såmænd den samme fejl og ofte meget værre.

Derudover er december skrevet med stort. Det er en typisk wordfejl, når den er indstillet til stort begyndelsesbogstav efter punktum.

Jeg har dog en fornemmelse af at BCC hentyder til andre sider.
Jørgen Harbst

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk