* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1408
  • Flest online idag: 86
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 1
Gæster: 28
I alt: 29

Forfatter Emne: Gemme passwords til websteder  (Læst 10343 gange)

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Gemme passwords til websteder
« Dato: 30, December 2007 - 18:59 »
Et dumt spørgsmål, men alligevel:
På min stationære computer har jeg tidligere kunnet gemme mit password til et websted, jeg besøger regelmæssigt, så jeg ikke skal skrive det igen.
Det kan jeg ikke mere.
Det sjove er, at jeg stadig har gemte passwords fra før "fejlen" opstod, men jeg kan ikke gemme nye, og hvis jeg af en eller anden grund har slettet det pågældende sites cookie, kan jeg heller ikke længere bruge det gemte password.
Det er utvivlsomt en sikkerhedsindstilling i computeren, jeg er kommet til at pille ved - men hvor er den? Jeg har ledt forgæves.
Den pågældende PC kører Windows XP Home SP2 og Internet Explorer 7. Jeg har en fornemmelse af, at problemet begyndte, da jeg opdaterede fra version 6 (jeg opdagede det naturligvis ikke med det samme - det er jo ikke hver dag jeg har behov for at gemme et password), men på min nye bærbare med Vista og IE7 har jeg ikke rørt ved fabriksindstilingerne af sikkerheden, og der kan jeg godt gemme passwords.
Mvh. Morten Jødal

Kusco

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 533
    • Vis profil
Sv: Gemme passwords til websteder
« Svar #1 Dato: 30, December 2007 - 19:47 »
Ja vi fik alle muligheden for at opgradere til IE7 på godt og ondt...

Det sker vist her:
Funktioner > Internetindstillinger > faneblad:INdhold > Indstillinger ved punktet "Autofuldførelser"

Bemærk iøvrigt at man kan slette alle de oplysninger som fx. passwords ved at trykke på slet under Generelt fanebladet.
Har du gjort det tidligere så er de jo nok væk.

harbst

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 2.402
    • Vis profil
Sv: Gemme passwords til websteder
« Svar #2 Dato: 30, December 2007 - 21:04 »
Internet explorer 7 har været så besværlig på flere måder, at jeg har valgt at afinstallere den. Derefter er man automatisk tilvage til version 6. Den fungerer bedre.
Microsoft skriver at sikkerheden er større med version 7. Jeg tror bare ikke det er brugerens sikkerhed det drejer sig om. Men der er vist noget om at ikke alle snydesmetoder -til at omgå kopibeskyttelse af downloadet købt musik - virker under version 7.
Jørgen Harbst

Kusco

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 533
    • Vis profil
Sv: Gemme passwords til websteder
« Svar #3 Dato: 30, December 2007 - 22:15 »
Internet explorer 7 har været så besværlig på flere måder, at jeg har valgt at afinstallere den. Derefter er man automatisk tilvage til version 6. Den fungerer bedre. ...

Jeg tror nu også at vanens magt og trygheden ved det kendte spiller lidt ind her...
Der er bestemt indført flere gode ting med IE7.
*Endelig noget der ligner en integreret RSS feeds viser.
*Væsentlig bedre håndtering af "personlige data" som fx. en knap der sletter div. ting som dine søge ord i google der ellers gemmes for autofuldførelse.


Browseren kan ikke gøre meget ved kopisikkerhed i downloade filer. Det er ikke browseren der skal spille musikken, filmen eller hvad det måtte være. Det er snarere den enkelte player der sætter begrænsninger.

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Gemme passwords til websteder
« Svar #4 Dato: 31, December 2007 - 10:49 »
Jeg er især glad for IE7's mulighed for at have flere faner åbne samtidig i samme browservindue.
Det er en funktion jeg er kommet til at bruge rigtig meget og nødigt vil undvære igen
Så jeg vil en af de nærmeste dage afprøve Kuscos gode råd med indstillingerne og ellers ikke gøre mere.

Og ja ... vanens magt. Jeg er helt klar over, at Firefox har været langt forud for IE mht. disse gode muligheder - men jeg har hidtil været for doven til at sætte mig ind i den.
Mvh. Morten Jødal

BCC

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 563
  • Jaeh .. eller .. øeh ..
    • Vis profil
Sv: Gemme passwords til websteder
« Svar #5 Dato: 02, Januar 2008 - 20:08 »
På min stationære computer har jeg tidligere kunnet gemme mit password til et websted, jeg besøger regelmæssigt, så jeg ikke skal skrive det igen.
Det kan jeg ikke mere.

Ligger der en tidligere cookie som er skrivebeskyttet?

Eller gemte webstedet førhen cookier i en mappe - for nu at have valgt en anden mappe?

Det sjove er, at jeg stadig har gemte passwords fra før "fejlen" opstod, men jeg kan ikke gemme nye,

Webstedet undgår vel at overskrive tidligere cooki'es?

og hvis jeg af en eller anden grund har slettet det pågældende sites cookie, kan jeg heller ikke længere bruge det gemte password.

Passwordet er vel gemt i cooki'en?

Det ville ikke undre mig om problemet hænger sammen med skift af mappe (r/navne), men jeg vil ikke vædde fem flade ører på det.

Hvorfor ikke bare udradere alt hvad der findes i Temporary Internet Files - og så, efterhånden, gemme (password-) cookierne på ny?
Med venlig hilsen, BCC.

I krig og kærlighed gælder alle kneb ..

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk