* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1408
  • Flest online idag: 57
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 41
I alt: 41

Forfatter Emne: STØJ og miljø  (Læst 7697 gange)

chrismark

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 677
    • Vis profil
STØJ og miljø
« Dato: 06, Januar 2008 - 13:15 »
Jeg er en af dem der døjer meget med støj i vores omgivelser. >:( Det er der også mange andre der gør. Jeg er medlem af "Infralyd og miljø", en forening der især forsøger og bekæmpe lavfrekvent støj fra EL/varmeværker.

Jeg har personligt savnet en debatside om støj.

Nu takket være hjælp fra Mikael Boldt har jeg lavet en primitiv debatside om støj.

www.infralyd.aforum.dk   Lukked pga. Spam.

Håber i vil deltage i debaten med jeres viden :)
Der mangler indlæg på den, men ok; startet 05/01/2008. :D

mvh. Marek.

« Senest Redigeret: 01, December 2008 - 20:13 af chrismark »

jj-

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.104
    • Vis profil
Sv: STØJ og miljø
« Svar #1 Dato: 06, Januar 2008 - 14:40 »
Citat fra: chrismark
Jeg er medlem af "Infralyd og miljø", en forening der især forsøger og bekæmpe lavfrekvent støj fra EL/varmeværker.
-Er det den gamle forening "Lyd & Miljø", som har skiftet navn?
Citat fra: chrismark
Nu takket være hjælp fra Mikael Boldt har jeg lavet en primitiv debatside om støj.
-Udmærket initiativ :)
-Har I nogensinde målt lavfrekvent støj fra EL/varmeværker f.eks. i enheden dB(L)?
-Eller optaget lavfrekvent støj fra EL/varmeværker på bånd, minidisk eller andet medie?
-Er det almindeligt at høreprøver ofte foretages i rum med meget lavfrekvent baggrundsstøj, så målinger viser, at personen slet ikke kan høre lavfrekvent støj? :)

mvh jj
« Senest Redigeret: 06, Januar 2008 - 14:42 af jj- »

chrismark

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 677
    • Vis profil
Sv: STØJ og miljø
« Svar #2 Dato: 06, Januar 2008 - 15:39 »
Citér
-Er det den gamle forening "Lyd & Miljø", som har skiftet navn?
Nej. Jeg er med i det der for nogle måneder siden kaldte sig "Infralydens fjender" og har skiftet navn til "Infralyd og miljø" da det lyder mindre negativt.
Citér
Citat fra: chrismark
Nu takket være hjælp fra Mikael Boldt har jeg lavet en primitiv debatside om støj.
-Udmærket initiativ
Det er nok mere vrede end initiativ der styr mig. Og hjælp fra Boldt. ;)

Jeg er kun passiv medlem af foreningen og det irriter mig.
Der er lavet med tiden utal af målinger og mange med filtrer der forhindrer i og måle det man ønsker.(A)

Alm. høreprøver viser kun om kan gøre sig forståelig over for andre, IKKE hvad man kan hører/opfatte. Man måler fra 125Hz til 8Khz.

Hvis en person kan høre eks. 50Hz ekstraordinært højt, vil personen under høreprøven ikke kunne høre eks. 5Khz da de 50Hz overdøver. Dermed er personen døv overfor 5Khz. Logik for burhøns. >:(

JJ:
Hvad med og stille Dinne spørgsmål på www.infralyd.aforum.dk ? Siden er lukket pga. spam.

Der mangler indlæg selv om debatten er 1 dag gammel...!!! ;D

Marek.
« Senest Redigeret: 01, December 2008 - 20:18 af chrismark »

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk