* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1408
  • Flest online idag: 37
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 24
I alt: 24

Forfatter Emne: HP F2100 printer problem  (Læst 10173 gange)

Dransfeldt

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 107
    • Vis profil
    • http://www.dransfeldt.dk
HP F2100 printer problem
« Dato: 15, Januar 2008 - 10:58 »
Jeg var så letsindig i efteråret at købe en HP F2100, scan/print/kopi ting.
Den fungere fint til mit behov, men den har den dårlige vane, at når jeg tænder den, medens computeren er tænd, begynder den at installere printeren endnu engang.

Jeg har prøvet at afinstallere den fuldstændig og geninstallere den med den nyeste software fra HPs hjemmeside uden dette løste problemet. Den er installeret på en pc med win xp.

Nogen forslag til en løsning?

Mvh

Ole M D

HCK

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 145
    • Vis profil
Sv: HP F2100 printer problem
« Svar #1 Dato: 15, Januar 2008 - 14:21 »
Hej,

Har du bemærket, at USB stikket IKKE må være forbundet under installationen?
Jeg kender ganske vist ikke F2100, men jeg gætter på, at softwaren for HP´s printere ligner hinanden. Min F380 opførte sig af og til mærkeligt under XP, men nu har jeg skiftet computer og kører Windows 2000, og "problemerne" er forsvundet.

Mvh, Christian

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: HP F2100 printer problem
« Svar #2 Dato: 16, Januar 2008 - 16:04 »
HP F2100 er en fortræffelig printer og en OK scanner/kopimaskine.
Jeg vil følge op på HCKs råd og foreslå dig at afinstallere printeren helt og derpå installere den forfra MED BRUGSANVISNINGEN I HÅNDEN.
Jeg gjorde sådan og har ikke haft problemer af nogen art.
Det hører med, at da jeg havde købt min printer, sad jeg sammen med mit ældste barnebarn, og han var lynhurtigt i gang med at forbinde ledninger. Han kaldte mig tøsedreng, da jeg insisterede på at følge instruktionen, men måtte bagefter indrømme, at der var en 5-6 punkter, han ville have glemt ...
Jeg skal dog tilføje, at jeg har printeren installeret på en PC med Vista - så hvis det er et specifikt XP-problem, hjælper kuren nok ikke.
Mvh. Morten Jødal

Dransfeldt

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 107
    • Vis profil
    • http://www.dransfeldt.dk
Sv: HP F2100 printer problem
« Svar #3 Dato: 18, Januar 2008 - 08:16 »
Jeg er opmærksom på hvornår usb stikket skal sættes til under installationen. Trods min generelle modstand mod at læse brugsanvisninger  ;D har jeg fundet ud af (på den hårde måde) at især HPs A3 hurtigvejledninger er meget fornuftige.

Også da jeg afinstallerede og geninstallerede den nye version af driveren var det med printeren fra koblet til installationen bad om at få printeren tilkoblet.

Mvh

Ole M D

TommyRump

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 533
    • Vis profil
Sv: HP F2100 printer problem
« Svar #4 Dato: 18, Januar 2008 - 12:24 »
Hej Dransfeldt.
Prøv at gå ind i mappen "Printere og faxenheder".
Slet din printer.
I "Filer" vælger du "Serveregenskaber".
Vælg fanebladet "Drivere".
Her fjerner du driveren fuldstændigt til din printer.

Hiv printeren fra, geninstaller den, sæt den til og se om ikke det "måske" løser problemet.

MVH Tommy

BCC

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 563
  • Jaeh .. eller .. øeh ..
    • Vis profil
Sv: HP F2100 printer problem
« Svar #5 Dato: 21, Januar 2008 - 20:05 »
Jeg er opmærksom på hvornår usb stikket skal sættes til under installationen. Trods min generelle modstand mod at læse brugsanvisninger  ;D har jeg fundet ud af (på den hårde måde) at især HPs A3 hurtigvejledninger er meget fornuftige.

Også da jeg afinstallerede og geninstallerede den nye version af driveren var det med printeren fra koblet til installationen bad om at få printeren tilkoblet.

Mvh

Ole M D

Jeg er én af tøsedrengene som end ikke gider tænke på at installere noget som helst, uden at have helt styr på brugsanvisningen.

Til gengæld for mit indebrændte kujoneri :-) har jeg gennem tiden brugt i gennemsnit 1/10 af den tid, andre har brugt på at løse de samme problemer - når de altså overhovedet har kunnet løse dem :-)
Med venlig hilsen, BCC.

I krig og kærlighed gælder alle kneb ..

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk