* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1408
  • Flest online idag: 37
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 22
I alt: 22

Forfatter Emne: MS ExplorerMin  (Læst 12013 gange)

SA

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 49
    • Vis profil
MS ExplorerMin
« Dato: 13, Februar 2008 - 15:42 »
Min Explorer er gået totalt i udu.
Hvert eneste forsøg resulterer i : Undskyld -expl. har fundet en fejl.
Jeg har forsøgt følgende: Systemgendannet, reparation vha. medfølgende CD. Error Smart samt downloadet en spritny udgave af Expl.
Intet virker. Fejlmeddelelserne siger mig intet.
Jeg har Firefox, som virker fint undtagen på min netbank. Windows sikkerhedshalløj er slået fra, og jeg  kører med Panda FW,Antiph, spamfilt. mv.
Har nogen et ikke altfor nørdet løsningsforslag til min kvide ?
På forhånd tak
Venlig hilsen
SA

PJB

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 151
    • Vis profil
Sv: MS ExplorerMin
« Svar #1 Dato: 18, Februar 2008 - 19:33 »
prøv via stifinder at gå til
C:\Documents and Settings\<din brugerid>\Lokale indstillinger\Application Data
og så slet de mapper der hedder noget med
{ <noge hex cifre> }
fx :
{7148F0A6-6813-11D6-A77B-00B0D0142050}

Hos mig er det Java runtime der ville ryge sig en tur,
hvis jeg fulgte opskriften.
Det må du så geninstallere.
Det kan vel ikke gå værre en galt.

SA

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 49
    • Vis profil
Sv: MS ExplorerMin
« Svar #2 Dato: 20, Februar 2008 - 11:18 »
PJB
Jeg var ellers lige ved at tro, at det var lykkedes mig at bringe dette ellers alvidende site i en tilstand af larmende tavshed.
Tak for dit utvivlsomt velmenende svar.
Jeg har gjort, som du foreslog. Der stod noget i den retning 6-7 forskellige steder, og jeg slettede dem alle.
Det havde desværre ingen virkning på MS EXPL. Den kommer med fejlmeddelelser, så snart jeg blænder op for den.
Nu er spørgsmålet, om det har andre utilsigtede virkninger, og om det derfor er fornuftigst at fortryde sletningerne ?
Indtil videre må jeg altså bruge min egen gordiske metode og sætte EXPL. på førtidspension, og jeg kan nok også leve med, at kun Firefox fungerer.
Venlig hilsen
SA

Mikael Boldt

  • Administrator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.150
    • Vis profil
    • Boldts Bornholmske Blog
Sv: MS ExplorerMin
« Svar #3 Dato: 20, Februar 2008 - 14:14 »
Du skriver ikke noget om hvilken version - IE6 eller IE7 ?

Da jeg opgradere til IE7, fik jeg problemer fordi min standard browser er Firefox, så IE7 havde problemer med at installere færdigt.

Jeg måtte starte forfra og lade IE blive standard browser under installationen og efterfølgende så gå tilbage FF som standard browser.

I øvrigt har jeg installeret  IE-Tab i min FF, så er det uendeligt meget hurtigere at skifte til IE som så vil køre under FF.

I øvrigt har jeg måtte fjerne ZoneAlarm fordi MS firewall begyndte at gøre knuder selv om den var slået fra. Det virker som om at MS sikkerhedssystemer lever i deres egen verden.

God debat

Mikael Boldt
Ha en god dag

Mikael Boldt

TommyRump

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 533
    • Vis profil
Sv: MS ExplorerMin
« Svar #4 Dato: 20, Februar 2008 - 14:46 »
Jeg vil nok prøve at scanne med en spyware scanner og se om den fanger noget. Hvis det er en eller anden spyware/malware udvidelse som prøver at starte op med Iexplorer og så crasher under opstarten kan de forhindre IE i at starte op.
Og så eller afinstallerer toolsbars og hvad man eller har smidt ind af ekstra pangel til IE !

MVH Tommy

PJB

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 151
    • Vis profil
Sv: MS ExplorerMin
« Svar #5 Dato: 22, Februar 2008 - 19:12 »
"Nu er spørgsmålet, om det har andre utilsigtede virkninger, og om det derfor er fornuftigst at fortryde sletningerne ?"
Jow , da det ikke hjalp så gør du bare det.

Men det jeg var på jagt efter var en defekt IE-plugin.

Måske du skulle i tilføj/fjern programmer og se om der er noget relevant at fjerne derfra ?

SA

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 49
    • Vis profil
Sv: MS ExplorerMin
« Svar #6 Dato: 24, Februar 2008 - 12:19 »
PJB

Problemet med mig er, at jeg aldrig har haft grabberne ret langt nede i tastaturet og derfor ikke rigtigt ved, hvad der er relevant eller irrelevant for IE 7.
Og nu til lidt sladder:
Jeg har hørt, at selveste Microsoft skulle være opmærksom på, at der kan være problemer med IE 7 og skulle arbejde på sagen. Hvis man Googler lidt på sagen, kan man se, at jeg ikke er den eneste, der har problemer. De mest sure sammenligner IE med pesten i det trettende århundrede!
Jeg har også hørt, at problemerne skyldes nogle af de sidste automatiske opdateringer, og at man skulle slette dem.
For det første ved jeg ikke, hvordan man gør, for det andet ved jeg ikke, om jeg tør.
Tak for opmærksomheden.
Venlig hilsen
SA

PJB

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 151
    • Vis profil
Sv: MS ExplorerMin
« Svar #7 Dato: 24, Februar 2008 - 19:56 »
Hvis du har en henvisning til en bestemt KBnnnnnn rettelse skulle give problemer,
så er det tilføj/fjern programmer og kryds i "Vis opdateringer" :)

SA

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 49
    • Vis profil
Sv: MS ExplorerMin
« Svar #8 Dato: 29, Februar 2008 - 10:39 »
For at afslutte denne tråd vil jeg sige tak for opmærksomheden.
Løsningen lå tilsyneladende mere snublende nær end som så. Via en upstart-manager rundbarberede jeg opstartsprogrammerne for alt, hvad der ikke er nødvendigt. Det hjalp -indtil videre !
Nu fungerer IE-7 igen.

Venlig hilsen
SA

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk