* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1408
  • Flest online idag: 37
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 27
I alt: 27

Forfatter Emne: Gmail  (Læst 15132 gange)

viborg

  • Gæst
Gmail
« Dato: 29, Februar 2008 - 12:40 »
Jeg har for nogen tid siden oprettet en mail-adresse hos Google
- med tanke om at det efterhånden skulle være min 'hovedmailadresse'

I går formiddag sendte et tysk firma en mail til mig - som jeg skulle bruge med det samme.
men pludselig kunne jeg ikke åbne min indbakke hos gmail.
- der kommer et skærmbillede 'indlæser' og så sker der ikke mere.

Jeg har prøvet nogle af de tiltag, der kan findes under 'hjælp' men uden resultat.
Jeg kan godt få adgang til andre gmail-indbakker som jeg har fået oplyst password til - men ikke til denne.

Jeg har søgt efter en email-adresse til Google, men uden resultat
Google har en adresse på Larsbjørnsstræde 3, 1454 København K - men der er hverken mail-adresse eller telefornummer.
Google eksisterer åbenbart i et andet luftlag

Jeg kan selvfølgelig sende et brev til Google for oplyse om mit problem
- men er det ikke lidt unaturligt at skulle bruge postvæsenet for at kontakte Google !!

Har andre haft lignende problemer ??

bovbjerg

  • Gæst
Sv: Gmail
« Svar #1 Dato: 29, Februar 2008 - 12:58 »
Jeg bruger også g-mail og skal jævnligt trykke på "Opdater" for at få mine mails frem. I starten skiver den bare "Indlæser", men der vises bare en tom skærm. Når man så trykker på "Opdater" komme listen frem.

m.v.h.
Jens

viborg

  • Gæst
Sv: Gmail
« Svar #2 Dato: 29, Februar 2008 - 13:26 »
Jeg har trykket 'opdater' adskillige gange - uden resultat.

Jeg har prøvet fra 3 PC'er her i huset - samme resultat.
og fra alle 3 PC'er kan jeg komme ind til andre indbakker hos Gmail.

I aftes ringede jeg til en person som også selv bruger Gmail - han kunne heller ikke komme ind i min indbakke

Hilsen
Gert

viborg

  • Gæst
Sv: Gmail
« Svar #3 Dato: 01, Marts 2008 - 09:36 »
Det virken igen, men

2 dage, hvor der ikke er mulighed for at hente mail, er ikke tilfredsstillende
- der var ingen fejlmelding fra Google

- Google har en adresse Larsbjørnsstræde 3, Kbh. men der oplyses ikke mailadr. el. tlf.nr.
så Google er overalt, undtagen .....

Der kan være mange grunde til at være sur på TDC, men TDC vil dog godt indrømme at de har egen telefon

Mvh.
Gert

Kusco

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 533
    • Vis profil
Sv: Gmail
« Svar #4 Dato: 01, Marts 2008 - 11:23 »
Jeg bruger gmail  og Yahoo.

Det sker ret ofte at gmailen står med en hel hvis skærm hvor der øverst til venstre står med sort "Indlæser..." og der hænger den.
Jeg har ingen forklaring, men et eller andet sted så er mine forventninger til noget der er gratis ikke vildt høje.

Yahoo har det ofte med overhovedet ikke at svare. Ligesom den ikke er så spam sikker som gmailen.

Selv mine betalte web domæner med tilhørende mailkonti svigter af og til.

TDC har nok en tlf. men det betyder ikke nødvendigvis at man får noget fornuftigt ud af at ringe til den.

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Gmail
« Svar #5 Dato: 02, Marts 2008 - 15:14 »
Min gmailkonto har jeg ikke brugt ret meget - og ikke nået at have problemer med.
Men der det ikke muligt at indstille den til automatisk at videresende mails i kopi til  en anden konto?
Hvis det er muligt, kan man jo i tilfælde af problemer læse kopien - fx hos Yahoo eller Hotmail.
Man skal blot huske jævnligt at tømme "reservepostkassen", så den ikke løber fuld.
Mvh. Morten Jødal

viborg

  • Gæst
Sv: Gmail
« Svar #6 Dato: 02, Marts 2008 - 22:52 »
Jo, man kan instille gmail til permanent at vidersende mail til en anden konto
- den indstilling til videresendelse var lavet på omtalte konto,
men det virkede bare ikke i de 2 dage, hvor jeg ikke kunne gå direkte ind på Gmail.

Om Google har haft server-nedbrud ved jeg ikke,
men det er ret frustrerende at vide, at der er indgået oplysninger på sin email-adresse og man så ikke kan hente dem.

Mvh
Gert

harbst

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 2.402
    • Vis profil
Sv: Gmail
« Svar #7 Dato: 03, Marts 2008 - 08:32 »
Den slags sker undertiden med alle udbydere.

Det er bare sjældent at det varer så længe.

De er også mere eller mindre ærlige med det.

Jeg har oplevet at Cybercity først fastholder at alt er normalt, men at en medarbejder så kommer til at tale over sig og indrømme, at mailen er ustabil.
Jørgen Harbst

SuperClaus

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 536
    • Vis profil
Sv: Gmail
« Svar #8 Dato: 04, Marts 2008 - 08:29 »
Jeg bruger Gmail (meget), specielt fordi den er genial til at holde styr på flere emailkonti på samme tid.

I stedet for at sætte forward op på de eksisterende emailkonti, bruger jeg funktionen der hedder "hent emails fra andre konti", hvor gmail leger emailklient og desuden sørger for at den rigtige afsender kommer på hver email. Det er desværre ikke alle emailudbydere der sætter deres forward-funktion op til at håndtere dette korrekt (efter mit hovede).

Det lyder som om at Google har haft et servernedbrud og det er jo noget der sker af og til, for selv dem bedste udbyder. Jeg mindes ikke at have haft problemer med min gmailkonti på noget tidspunkt, men det kommer nok en dag....

 

vh.
Claus

bovbjerg

  • Gæst
Sv: Gmail
« Svar #9 Dato: 04, Marts 2008 - 09:11 »
Med hensyn til at hente mails fra andre konti, er dette en meget brugbar feature, men man skal være opmærksom på, at der går et stykke tid inden
de dukker op på gmail (Jeg henter fra TDC´s ...@mail.dk). Jeg ved ikke hvad forsinkelsen skyldes eller om den eventuelt kan sættes ned.

m.v.h.
Jens

SuperClaus

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 536
    • Vis profil
Sv: Gmail
« Svar #10 Dato: 04, Marts 2008 - 15:00 »
Man kan gå ind i "indstilinger" og "konti" for derefter manuelt at bede gmail om at tjekke email fra de tilmeldte konti. Er der email at hente går der ca. 10 sekunder, før de ses i indbakken (efter de er hentet).


Gmail tjekker automatisk de tilmeldte konti, men tidsrummet varierer mellem hver tjek. Det er min erfaring at Gmail oftere tjekker email fra konti der er meget aktive og slækker lidt på resourserne ved de konti der ikke giver så mange emails. Dog har jeg aldrig oplevet at der er gået mere end 1 time mellem hvert automatisk tjek/hentning.

vh.
Claus

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk