* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1407
  • Flest online idag: 57
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 34
I alt: 34

Forfatter Emne: hastig heder  (Læst 10147 gange)

B Mønnike

  • Global Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 3.459
    • Vis profil
hastig heder
« Dato: 12, April 2008 - 13:51 »
Der skrives

Flytningen af databasen gav den ønskede effekt - stablilitet og hurtighed.

hvis der forbruges fem minutter til at indlæse et indlæg. kan det så kaldes hurtighed?

Med venlig hilsen
Bjarke Mønnike

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: hastig heder
« Svar #1 Dato: 12, April 2008 - 14:13 »
fem minutter til at indlæse et indlæg

Kan du uddybe en smule?
Er det hver gang eller kun på enkelte tidspunkter?
Jeg spørger selvfølgelig, fordi jeg ikke har samme oplevelse!
Ligeledes har jeg heller ikke mistet indlæg uden at jeg bagefter har kunnet finde en god forklaring "i min ende".
Det er nok mit indtryk, at uploadtiden er lidt længere end i andre fora, hvor der til gengæld ikke er mulighed for at forhåndskikke og rette fejl, og den funktion bruger jeg utroligt meget!
Det er selvfølgelig muligt alternativt at skrive i Word eller Notesblok og bagefter kopiere teksten ind - men så forsvinder en hel del formatkoder, og for mig som kemiker er det især vigtigt, at kun ved skrivning direkte i forumet kan jeg skrive CO2 og andre kemiske forbindelser korrekt.

P.S. I dette indlæg rettede jeg efter førvisning 3 slagfejl - og foretog 1 tekstrettelse
Mvh. Morten Jødal

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: hastig heder
« Svar #2 Dato: 12, April 2008 - 14:14 »
Uploadtiden for mit forrige indlæg var 2 minutter!  :D
Mvh. Morten Jødal

B Mønnike

  • Global Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 3.459
    • Vis profil
Sv: hastig heder
« Svar #3 Dato: 12, April 2008 - 18:19 »
Det er ret forskelligt. Klokken 13 idag tog det så lang tid at jeg ikke gad mere at vente og gik istedet i haven. Her klokken 18 tager det omkring 10 sekunder
Med venlig hilsen
Bjarke Mønnike

Mikael Boldt

  • Administrator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.150
    • Vis profil
    • Boldts Bornholmske Blog
Sv: hastigheder
« Svar #4 Dato: 13, April 2008 - 10:29 »
Jeg har selv en gang i mellem observeret lidt sløv respons men da jeg sidder i Rumænien har jeg ikke været sikker på om det er webhotellet eller min forbindelse.

Jeg har sendt en forespørgsel til webhotellet om det er muligt for dem at fortælle om der var problemer i går omkring kl 13:50, om der var vedligeholdelse el.lign. og om det er muligt at få generel information status "in real time" fra kontrolcentret (administrator-del på webhotellet).

Citér
Flytningen af databasen gav den ønskede effekt - stablilitet og hurtighed.

Jeg vil fastholde denne observation, da jeg siden flytningen kun har modtaget 2 systemmails med databasefejl mod tidligere minimum en gang om ugen, og det har endnu ikke været nødvendigt manuelt at "genstarte" databasen.

Jeg har 3 elementer af overvågning:
Systemmails, som afsendes fra ingeniordebat.dk. disse kommer hver gang forbindelsen til databasen forsvinder. Der er 2 niveauer: "oplysning" og "du skal genstarte". Disse kan kun sendes når der er brugere på forummet. Derudover modtager jeg også emails når brugere tilmelder sig eller ændrer deres person data. (Dog kan jeg ikke se passwords.)

Fejllog som giver mig oplysning om de fejl som opstår når debatørerne bruger forummet. Den mest hyppige fejl er "forkert password ved login".

Endelig er der RSS-feeds som også du kan bruge, men som jeg bruger til at læse alle indlæg for at forhindre spam. forsøg på infiltration fra spammere har dog været ikke eksisterende.

god debat

Mikael Boldt


 
Ha en god dag

Mikael Boldt

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: hastigheder
« Svar #5 Dato: 13, April 2008 - 10:55 »
Jeg oplever også vekslende indlæsningstid.
Som nævnt 2 minutter til et indlæg igår, men det næste kom så hurtigt, at jeg ikke nåede at registrere tiden.
Det var jo også ekstra kort - 1 sætning - men jeg har snarere mistanke om, at det tager længere tid, hvis man har brugt "Førvisning", end hvis man klikker direkte på "Besked". Kan der være noget der?
Jeg har ikke foretaget systematiske undersøgelser, så det er kun en fornemmelse.
Mvh. Morten Jødal

BCC

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 563
  • Jaeh .. eller .. øeh ..
    • Vis profil
Sv: hastig heder
« Svar #6 Dato: 13, April 2008 - 20:20 »
Netop nu og hér, tager det ufattelig tid
at læse siderne ind.

Jeg har lige været på Hotmail - uden
problemer.
Med venlig hilsen, BCC.

I krig og kærlighed gælder alle kneb ..

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk