* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1407
  • Flest online idag: 56
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 30
I alt: 30

Forfatter Emne: Generalforsamling 2008: Teknikken bag  (Læst 8426 gange)

Mikael Boldt

  • Administrator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.150
    • Vis profil
    • Boldts Bornholmske Blog
Generalforsamling 2008: Teknikken bag
« Dato: 20, April 2008 - 08:43 »
Ingeniørdebat.dk kører på SimpleMachineForum (SMF) vers 1.1.4 med en TinyPortal 0.9.8 overbygning. I løbet af sommeren forventer jeg at den nye SMF vers 2.0 er klar. Programmet er lige blevet offentliggjort i beta3 version og når den endelige version er klar vil ingeniørdebat.dk blive opdateret.

Jeg håber at den ny version vil give flere muligheder for bla. at tildele privilegier således at vi kan give mulighed for at uploade billeder til forummet.

Hele debatforummet bruger 18 MB til programmer og billeder samt 7 MB database lager, så der er endnu et stykke vej til den 1GB som for øjeblikket er grænsen.

Jeg har brugt noget tid på at trimme det eksisterende forum for at gøre det hurtigere, tilbage er at jeg venter på at webhotellet skal få deres cronjob funktion til at virke, så vil bla. rss-feeds blive flyttet dertil. (cronjob er programmer som udføres på faste foruddefinerede tidspunkter i stedet for hver gang en person besøger siden)

Ideer til udvikling af hjemmesiden er velkomne. Udfordringen for mig er ikke at trykke på knappen når der er en sikkerhedsopdatering eller hver anden dag at trykke på en anden knap for at tage en sikkerhedsbackup af databasen (en aktivitet som også snart ryger på cronjob)

Debatforummet ”pinger” til www.overskrift.dk og www.zwingly.com, hvilket betyder at bl.a. at nogle nyhedswebsites får information når vi citerer og linker til deres hjemmeside. Dette er gjort for at få gratis reklame på andre websider, og at det virker så vi den 1. april, hvor en henvisning til en aprilsnar i forbindelse med en debat om SMS’er gav ca. 500 flere besøgende på 2 dage.
Ha en god dag

Mikael Boldt

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk