* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1408
  • Flest online idag: 86
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 41
I alt: 41

Forfatter Emne: Hvilken antivirus...  (Læst 13039 gange)

Kusco

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 533
    • Vis profil
Hvilken antivirus...
« Dato: 06, Juli 2008 - 14:06 »
Lidt inspireret af Firefox tråden så komme jeg i hu mine kvaler med at finde en ordentlig -gratis- AV.

Er lige nu kommet til AVG og er egentlig nogenlunde tilfreds indtil videre.

Problemerne med dem er mange men i hovedtræk noget at de overtager alt for meget af PC'en, man kan godt have fornemmelsen af at det er værre at have scanneren installeret end at have en virus.

Jeg havde Norton antivirus i flere år men blev så voldsomt træt af 2007 versionen (mener jeg det var), med konstante ordre om hvad skulle og burde, og værst af alt den skulle bruge Computeren, jeg kunne låne den af og til. Når den nu lige havde scannet, hentet opdateringer og iøvrigt rådgivet mig om sikker adfærd.

Kobbernagel

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 191
    • Vis profil
Sv: Hvilken antivirus...
« Svar #1 Dato: 06, Juli 2008 - 15:55 »
Jeg blev også meget træt af Norton 2007 versionen, som var ustabil, og som optog en masse systemressourcer. Derefter anvendte jeg AVG i nogen tid, hvilket jeg var godt tilfreds med. I forbindelse med skift til en ny PC, og dermed også til Vista, oplevede jeg en mængde problemer med AVG. Jeg er nu endt med at anvende avast! som jeg kun har gode erfaringer med! Min fornemmelse er at det bruger langt færre systemressourcer end AVG og Norton.

Med venlig hilsen

Jakob Kobbernagel

Mikael Boldt

  • Administrator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.150
    • Vis profil
    • Boldts Bornholmske Blog
Sv: Hvilken antivirus...
« Svar #2 Dato: 06, Juli 2008 - 16:51 »
den 25. juni opgraderede AVG til version 8.

Den nye version er jeg lidt vild med da den kan indstilles til kun at gøre automatisk scanning ugentlig og man kan begrænse scanningen.
Endelig scanner den også for spyware.

og så scanner den links på google og fortæller med et mærke om dette link er i orden.

Jeg bruger den på winXP, om en måned når jeg er hjemme, vil jeg se hvordan den opfører sig på vista.

god debat

Mikael Boldt
Ha en god dag

Mikael Boldt

Kusco

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 533
    • Vis profil
Sv: Hvilken antivirus...
« Svar #3 Dato: 06, Juli 2008 - 20:19 »
Avast havde jeg lige før AVG men den var alligevel ikke gratis andet end en 3mdr. tid så skulle man igennem en updaterings mølle igen -eller købe den.
Derudover synes jeg den var lidt rigeligt poppet for min smag, bruger fladen ligner en "player" med ulogiske betegnelser og fancy knapper. Helt vildt irriterende var den lyd besked når den havde opdateret.

Jeg er blevet træt af programmer der er så selvhøjtidelige. Det skal virke med minimum pingel-pangel.

Boldt: Jeg blev også lidt overrasket over det nye symbol i google, jeg tror nu ikke så meget at den scanner siden men snarere søger efter den i en hjemlig database over slyngel sider.

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Hvilken antivirus...
« Svar #4 Dato: 07, Juli 2008 - 02:40 »
Jeg kører også AVG - under både XP og Vista.
Den fungerer fint, og den nye version er blevet hurtigere.
Den forrige var lidt for sløv til at scanne alle mine mange
irriterende, men uskadelige spam-mails, så mailhentning blev langsom.
Når du installerer, bliver du opfordret til at gøre Yahoo til din startside og lægge en ekstra menulinie i browseren (ihvertfald, hvis du har MSIE). Men du kan godt få lov til at sige nej.
Mvh. Morten Jødal

Faurbye

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 43
    • Vis profil
Sv: Hvilken antivirus...
« Svar #5 Dato: 07, Juli 2008 - 12:37 »
Jeg bruger Avast på XP og den er gratis også efter 3 mdr, man skal bare lige huske at registrere sig, så får man tilsendt en aktiveringskode pr mail ;)...
Denne kode gælder i lidt over et år, hvorefter man lige skal registrere på ny. Men registreringsprocessen går let og smertefrit og kan lovligt gentages år efter år.

Programmet er, synes jeg, nemt at arbejde med og æder tilsyneladende ikke mange ressourcer. Jeg har dog ikke prøvet den på en Vistamaskine, men mon ikke også det virker?

Jeg har som flere andre nævner dårlige erfaringer med Nortons nyere udgaver, så den vil jeg ikke anbefale. Der var engang de var gode hos Norton, men det er tilsyneladende slut...

Mvih
Jens

Kusco

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 533
    • Vis profil
Sv: Hvilken antivirus...
« Svar #6 Dato: 09, Juli 2008 - 12:51 »
Nu har jeg så installeret AVG 8.0 på Vista'en der fungerer fint nok det er vel at mærke samme installations fil: avg_free_stf_all_8_100a1295.exe som der blev brugt til XP'en det finder den åbenbart selv ud af.

Et spørgsmål har spøgt lidt rundt som jeg nok selv kunne google et svar men måske nogen har det lige i fremme.
Vista har fået en "Defender" der har noget at gøre med at beskytte mod skadelige programmer. I hvor høj grad gør den det ?
Jeg mener kan man egentlig ikke køre uden noget egentligt anti virus program på en Vista maskine ?

Mikael Boldt

  • Administrator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.150
    • Vis profil
    • Boldts Bornholmske Blog
Sv: Hvilken antivirus...
« Svar #7 Dato: 09, Juli 2008 - 13:20 »
Windows Defender er et gratis program fra Microsoft, der hjælper med at beskytte computeren mod spyware og andre typer potentielt uønsket software, der kan medføre irriterende pop op-reklamer, en langsom ydelse og aktuelle sikkerhedsrisici. Det indeholder Fuldtidsbeskyttelse, der er et overvågningssystem, som registrerer og anbefaler handlinger mod spyware.

Defender virker kun sammen med internet explorer 7.

ovenstående er sakset fra MS hjemmeside

Spyware og popup er jo kun en del af det som antivirus programmer gør.

For eksempel: På www.spywarefri.dk er der en online scanner, som på mindre end en time har scannet din PC for spyware. Når jeg laver fuld scanning med AVG tager det 4 timer, så jeg tror AVG er mere grundig end spywarefri's scanning. Og hvis MS kun scanner for spyware, så er den nok heller ikke så grundig.

I øvrigt vil jeg ikke undvære min firefox3 jeg nøjes med den og AVG.

God debat

Mikael Boldt
Ha en god dag

Mikael Boldt

Leeberg

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 171
    • Vis profil
Sv: Hvilken antivirus...
« Svar #8 Dato: 09, Juli 2008 - 14:25 »
Jeg bruger Avast på XP og den er gratis også efter 3 mdr, man skal bare lige huske at registrere sig, så får man tilsendt en aktiveringskode pr mail ;)...
Denne kode gælder i lidt over et år, hvorefter man lige skal registrere på ny. Men registreringsprocessen går let og smertefrit og kan lovligt gentages år efter år.

Programmet er, synes jeg, nemt at arbejde med og æder tilsyneladende ikke mange ressourcer. Jeg har dog ikke prøvet den på en Vistamaskine, men mon ikke også det virker?

Jeg har selv lige skiftet fra AVG til Avast på min Vista maskine - og er ganske tilfreds med den. Jeg blev træt af AVG da denne selv begyndte at opføre sig som "spyware" og konstant prøvede at sælge en ny (betalings) udgave.
Det eneste irriterende ved Avast er dens UI man lige skal vænde sig til (den minder meget om en bilradio).
Med venlig hilsen
Casper Leeberg

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk