ingeniørdebat.dk
Velkommen,
Gæst
. Venligst
log ind
eller
registér
dig. Modtog du ikke en
aktiverings-e-mail?
1 Time
1 dag
1 uge
1 måned
Altid
Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Nyheder:
efter 5 år får Ingeniørdebat.dk
nu en ansigtsløftning
Hjem
FORUM
Hjælp
TinyPortal
Søg
Kalender
Log ind
Registrér
ingeniørdebat.dk
»
Ingeniørdebat
»
Bil og båd, MC og alt andet transport
(Moderator:
B Mønnike
) »
Hydrauliske ventilløftere
Statistik
Medlemmer
Total antal medlemmer: 671
Sidste:
RichardVok
Statistik
Total antal indlæg: 15975
Total antal emner: 1408
Flest online idag: 155
Flest på samme tid: 449
(30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 86
I alt: 86
« forrige
næste »
Udskriv
Sider: [
1
]
Forfatter
Emne: Hydrauliske ventilløftere (Læst 31202 gange)
FIDDOO
Debattør
Indlæg: 43
Hydrauliske ventilløftere
«
Dato:
12, August 2008 - 13:55 »
Hvordan tjekker man om de hydrauliske ventilløftere er i orden ? Har toppen af min Seat og alt ser såmænd fint ud, bortset fra en utæt toppakning. Løfterne ser umiddelbart også fine ud, men kan man tjekke om de rent faktisk virker ?
Logget
vh. Frank K.
harbst
Senior
Indlæg: 2.402
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #1 Dato:
12, August 2008 - 14:29 »
Det er noget man hører, eller måler, når motoren kører.
Jeg tror det er meget svært at kontrollere, når toppen er af.
Hvis motoren ikke er helt ung, og løfterne ikke er for dyre, ville jeg skifte dem.
På min egen Mitsubishi snakker ventilerne undertiden, men nye løftere er hundedyre. Jeg tror på at problevet er værst i langsom tomgang, hvor man kan høre dem. Men at de virker korrekt, ved høje omdrejningstal.
Logget
Jørgen Harbst
FIDDOO
Debattør
Indlæg: 43
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #2 Dato:
13, August 2008 - 00:23 »
Jeg har haft lidt tikken ved kold start. Det plejer at forsvinde inden for 5 sekunder. Derefter er der intet at høre. Ud fra det, er det selvfølgelig umuligt at konstatere hvilke (n) det er som tikker.
De ligger prismæssigt på et par tusinde for 8 stk. vil jeg tro, så de ryger i igen. Så må det holde så længe det kan.
Logget
vh. Frank K.
harbst
Senior
Indlæg: 2.402
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #3 Dato:
13, August 2008 - 12:13 »
Mine koster henved 1000 kr pr stk. og der er 16, så jeg har også undladt at skifte, så længe problemet ikke er større.
Logget
Jørgen Harbst
FIDDOO
Debattør
Indlæg: 43
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #4 Dato:
13, August 2008 - 12:47 »
Puha, ja så skal jeg ikke klage. Men desværre typisk Mitsubishi. Ekstremt dyre reservedele. Det er vel en Galant du har ?
Min motor er tæt på de 300.000, så den får lov at køre så længe den kan og så ryger hele bilen.
Logget
vh. Frank K.
harbst
Senior
Indlæg: 2.402
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #5 Dato:
13, August 2008 - 14:01 »
nej det er en Carisma fremstillet i Holland på samme fabrik som volvo. behovet for reservedele er dog normalt ikke noget problem , da den efter 9 år og 250.0000 ikke rigtig har haft behov for andet end de sædvanlige sliddele. De fås til rimelige priser, især efter at jeg har opdaget at dele til bremser er de samme som volvos, og dem er der et stort alternativt marked for.
Logget
Jørgen Harbst
FIDDOO
Debattør
Indlæg: 43
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #6 Dato:
13, August 2008 - 23:59 »
Ja, stabile biler har Mitsubishi altid lavet.
Det er da interessant og heldigt at de passer dele sammen. Mitsubishi har jo ikke de billigste reserve dele.
Fik den ventil jeg manglede idag. Jeg samler skidtet i weekenden, så må vi se.......
Logget
vh. Frank K.
Dransfeldt
Senior
Indlæg: 107
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #7 Dato:
14, August 2008 - 08:13 »
Jeg har selv haft en Carisma fra Holland.
Og det er ikke kun bremserdele de passer sammen med Volvo.
Min blev på et tidspunkt kasseret til syn pga. en slidt bærekugle. Da jeg snakkede med en mekanikker om problemet fik jeg at vide at der var to muligheder.
Hvis jeg kørte på et Mitsubishi værksted, ville jeg kun kunne købe en komplet bærearm. Hvis jeg derimod kørte til et Volvo værksted kunne jeg nøjes med at købe en ny bærekugle.
Det krævde dog adgang til en presse for at montere den, men besparelsen var ca kr. 1.500,- pr side.
Mvh
Ole M D
Logget
harbst
Senior
Indlæg: 2.402
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #8 Dato:
14, August 2008 - 19:03 »
Jeg har også engang skulle skifte en bærekugle på en audi 80. gummimanshetten var i stykker men ellers var den i orden.
Den kunne kun fås til audi som en dyr komplet del.
Men en vaks reservedelsmand hos VW/Audi synes den lignede den til en VW. Det viste sig at man så kunne få et ganske billigt reperationssæt.
Samme fabrik, samme importør, samme forhandler, samme reservedelslager blot to forskellige navne og en stor prisforskel.
Logget
Jørgen Harbst
chrismark
Senior
Indlæg: 677
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #9 Dato:
14, August 2008 - 21:51 »
Før i skifter ALLE jeres ventilløfter; Kontroller venligst olietryk i motoren. Fejl kan ses på unormal slid (rivning) på stempler.
Det er trods alt oliepumpen der giver (mod) tryk. Og hvis denne ikke er ok vil jeres ventiler snakke.
Marek.
Logget
harbst
Senior
Indlæg: 2.402
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #10 Dato:
15, August 2008 - 02:26 »
Hvad har olietrykket med stemplerne at gøre?
De er da ikke tryksmurte-
Logget
Jørgen Harbst
FIDDOO
Debattør
Indlæg: 43
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #11 Dato:
16, August 2008 - 17:49 »
Så fik jeg samlet det igen og alt fungerer fint. Et sæt friske pakninger gjorde den tæt igen. Men den tikker stadig en smule
Logget
vh. Frank K.
HP
Senior
Indlæg: 260
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #12 Dato:
18, August 2008 - 10:27 »
Tikkeri fra motoren ved lave omdrejninger stammer ikke altid fra ventilløfterne - men meget ofte fra indsprøjtningsventilerne.
Et benzin-tilsætningsmiddel kan ofte fjerne/mindske støjen for en tid.
HP
rolig nu!
Logget
p
Kusco
Senior
Indlæg: 533
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #13 Dato:
18, August 2008 - 12:54 »
Det kan også være revne stempler der slår mod cylinder væggen, eller def./slidte plejllejer.
Det lyder anderledes end ventiltikkeri, men jeg vil stadig kalde det "tikkeri"
Logget
Udskriv
Sider: [
1
]
« forrige
næste »
ingeniørdebat.dk
»
Ingeniørdebat
»
Bil og båd, MC og alt andet transport
(Moderator:
B Mønnike
) »
Hydrauliske ventilløftere
Seneste Debatindlæg
Bønder & Byfolk
af
jj-
[21, April 2024 - 19:51]
Human Development Index
af
jj-
[28, Marts 2024 - 19:50]
Troværdig eller utroværdi...
af
jj-
[11, Marts 2024 - 20:15]
Alkylatbenzin
af
SuperClaus
[10, Marts 2024 - 20:22]
Palæstine mod Israel
af
jj-
[03, Februar 2024 - 20:32]
30 Maj som fridag
af
jj-
[19, Januar 2024 - 20:34]
P&U-KlimaTilpasset - Byg ...
af
jj-
[01, November 2023 - 20:35]
P&U-ppmCO2-til-gramCO₂/(m...
af
PTRasmussen
[27, Oktober 2023 - 14:24]
P&U-CH4 klimagas
af
jj-
[14, Oktober 2023 - 19:54]
Findes der en font der vi...
af
E. Tranberg
[30, September 2023 - 13:28]
Er acceleration ækvivalen...
af
SuperClaus
[08, Juli 2023 - 23:49]
P&U-Eboks-android-logON
af
jj-
[30, Juni 2023 - 19:30]
P&U-Problemstillinger & U...
af
jj-
[06, Juni 2023 - 20:14]
Atomkraft no-go
af
E. Tranberg
[30, Maj 2023 - 09:14]
Hvem har lukket for port...
af
jj-
[29, April 2023 - 19:40]
Google ads:
DR-Nyheder
Brand i Køge: Advarselsområdet er nu blevet mindre
Se videoen: Protesterne mod krigen i Gaza fortsætter på amerikanske universiteter
Færgen fra Bornholm kan ikke sejle ind i Køge Havn
Politiet beder folk undlade at tage til Køge Sygehus uden en aftale
Antony Blinken har liste med krav til Gaza-nødhjælp med til Israel
Politiet advarer mod sundhedsskadelig røg i Køge
Brøndby indlemmer kvindeholdet i klubbens selskab
Venstre freder Nyborg-borgmester: Forslag om undersøgelse stemt ned efter heftig debat
Haiti får ny præsident og premierminister
Børn i daginstitution i Køge blev hentet af deres forældre - skal ikke evakueres af busser
Unge blev Danmarksmestre i kål
Sådan påvirker skibsbrand togtrafikken omkring Køge
Biden kritiserer 'antisemitisk retorik' og besættelsen af universitetsbygning i New York
Kritiske Nyborg-forældre til politikere: 'Vi bliver holdt for nar'
Mette Frederiksen starter 1. maj i Haderslev
Dommer giver Trump en bøde for at udtale sig om vidner i tys-tys-sag
De danske badmintonherrer vinder gruppefinale ved VM for hold
FN-domstol afviser at stoppe tysk våbeneksport til Israel
Brand i skib i Køge
Folketingets formand: Vi vil se på brugen af kunstig intelligens i politiske kampagner
Nyt fra ing.dk
Styrket luftforsvar og anti-ubådskapacitet: Ny aftale giver Forsvaret i alt 95 mia. kroner
Folkekirken: Store forskelle i biodiversitet på landets kirkegårde
Elektriske fly kan give ny næring til verdens lufttrafik
Kina slår rekord med effektiv dieselmotor: »udfordringer med storskalaproduktion«
Kommuner og rådgivere vil have kulegravet licensstop
Danmark misser klimamål for 2030: »Vi må ikke lette foden fra speederen«
Gaspanik i industrien afblæst: Nu er klimamål truet af andre forhindringer
Synspunkt: Genanvendelse kræver mere politisk handling nu
Estland plaget af GPS-jamming: Lukker flyrute til Finland
Algoritmer til kameraet bliver pilotens skarpe øje over det mørke hav
Ekspertgruppe foreslår omfattende eksamens-ændringer med ChatGPT: »Det var i forvejen på tide«
Cyberangreb koster danske virksomheder dyrt: Alligevel er hackerforsikring ikke slået igennem
Kviksølv fra Cheminova: »Det er umuligt at rense«
Nye CT-scannere i Københavns Lufthavn afslører eksplosiver og ser gennem elektronik
Fremtidens lastbiler: Skal 'tanken' være batterier eller brint?
Ny beredskabsradio kan ikke sende video: Nu tester politiet det almindelige mobilnet
Eksperter efter AI-video af Mette Frederiksen: Strammere regler løser ikke problemet
Professor punkterer Klimarådets håb om at kombinere solceller og biodiversitet
Techtopia #325: Hybridkrigen truer vores demokrati
Driftsdirektøren skal levere elnet i femte gear, uden at trivslen vakler
Havskum er potentielt den største kilde til luftbåren PFAS
Dansk domæneboss melder pas på falske webshops: »Vi kan ikke vurdere, om de overtræder loven«
Datatyveri ryster skats it-styrelse: To sikkerhedschefer stopper
Mærsk opgiver at finde containere: »Der er et væld af miljøfremmede stoffer, metalmaling og ufatteligt mange dæk«
Her er myndighedernes hemmeligholdte AI-systemer: Så mange blev sat i drift uden konsekvensvurdering
Vidensindlæg: Fagligt talt: Mikrober, der giver os huller i tænderne, angriber også fjernvarmerør og vindmøller
Laura tjekker algoritmer i USA's største virksomheder: Danmark har en »grotesk« mangel på forståelse for dataetik
“Klimakolonialisme”: Oprindelige folks levesteder må vige pladsen for klimakreditter
Kan du finde fejlen i dette ur?
Er der liv under isen på fjerne måner? To rapporter slukker en del af håbet
Svensk elfly skal revolutionere korte ruter
Blogindlæg: Den første danske bit
1965: Computere fører til Elektronisk Dyb Bevidstløshed
Åbent brev: Politichefer på tværs af Europa kræver adgang til borgernes mest private kommunikation
Blogindlæg: Hvorfor pokker er det så dyrt at bygge ny jernbane?
Totalovervågning udpeger den klimavenlige ko
Analyse: Interessen for chipdesign sprudler i lyset af AI-udviklingen
Danskerne dropper grøn omstilling: »Katastrofal kurs« for varmepumper
Grønt lys til EU’s udtrædelse af traktat, der bremser grøn omstilling
Spørg Fagfolket: Hvorfor fjernede beredskabet ikke stilladsafdækningen på Børsen?
Nu erkender også Big Tech problemet: Advarer om russisk trussel mod demokratiske valg
Kovending i Folketinget: Straffeloven brudt, da administrationen læste folkevalgtes mails
Emmanuel Macron slår fast: Atomkraft og grøn energi er afgørende for Europas energi-uafhængighed
Israelsk AI udpeger bombemål i Gaza: »Jeg brugte 20 sekunder på hver«
Ordfører kritiserer Marie Bjerres 'venlige reminder' til kommunerne: »Utroligt at ministeren overhovedet tør«
Leder: Novo er en givende kæmpe - men Danmark skal have flere heste i kapløbet
Kommunerne sender sorteper videre i Digital Post-fadæse: »Farligt at give leverandørerne magten«
Snekkersten-huse truet af kollaps: Kommune kendte til fejl for 40 år siden
Synspunkt: Concito: Arealeffektiv fødevareproduktion gavner klima, miljø og natur
Tusindvis af kilometer kabler bliver liggende: Sådan lukker TDC NET kobbernettet