ingeniørdebat.dk
Velkommen,
Gæst
. Venligst
log ind
eller
registér
dig. Modtog du ikke en
aktiverings-e-mail?
1 Time
1 dag
1 uge
1 måned
Altid
Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Nyheder:
efter 5 år får Ingeniørdebat.dk
nu en ansigtsløftning
Hjem
FORUM
Hjælp
TinyPortal
Søg
Kalender
Log ind
Registrér
ingeniørdebat.dk
»
Ingeniørdebat
»
Bil og båd, MC og alt andet transport
(Moderator:
B Mønnike
) »
Hydrauliske ventilløftere
Statistik
Medlemmer
Total antal medlemmer: 663
Sidste:
andrey3@divis.pro
Statistik
Total antal indlæg: 16013
Total antal emner: 1400
Flest online idag: 64
Flest på samme tid: 843
(07, Oktober 2025 - 05:34)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 59
I alt: 59
« forrige
næste »
Udskriv
Sider: [
1
]
Forfatter
Emne: Hydrauliske ventilløftere (Læst 34763 gange)
FIDDOO
Debattør
Indlæg: 43
Hydrauliske ventilløftere
«
Dato:
12, August 2008 - 13:55 »
Hvordan tjekker man om de hydrauliske ventilløftere er i orden ? Har toppen af min Seat og alt ser såmænd fint ud, bortset fra en utæt toppakning. Løfterne ser umiddelbart også fine ud, men kan man tjekke om de rent faktisk virker ?
Logget
vh. Frank K.
harbst
Senior
Indlæg: 2.407
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #1 Dato:
12, August 2008 - 14:29 »
Det er noget man hører, eller måler, når motoren kører.
Jeg tror det er meget svært at kontrollere, når toppen er af.
Hvis motoren ikke er helt ung, og løfterne ikke er for dyre, ville jeg skifte dem.
På min egen Mitsubishi snakker ventilerne undertiden, men nye løftere er hundedyre. Jeg tror på at problevet er værst i langsom tomgang, hvor man kan høre dem. Men at de virker korrekt, ved høje omdrejningstal.
Logget
Jørgen Harbst
FIDDOO
Debattør
Indlæg: 43
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #2 Dato:
13, August 2008 - 00:23 »
Jeg har haft lidt tikken ved kold start. Det plejer at forsvinde inden for 5 sekunder. Derefter er der intet at høre. Ud fra det, er det selvfølgelig umuligt at konstatere hvilke (n) det er som tikker.
De ligger prismæssigt på et par tusinde for 8 stk. vil jeg tro, så de ryger i igen. Så må det holde så længe det kan.
Logget
vh. Frank K.
harbst
Senior
Indlæg: 2.407
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #3 Dato:
13, August 2008 - 12:13 »
Mine koster henved 1000 kr pr stk. og der er 16, så jeg har også undladt at skifte, så længe problemet ikke er større.
Logget
Jørgen Harbst
FIDDOO
Debattør
Indlæg: 43
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #4 Dato:
13, August 2008 - 12:47 »
Puha, ja så skal jeg ikke klage. Men desværre typisk Mitsubishi. Ekstremt dyre reservedele. Det er vel en Galant du har ?
Min motor er tæt på de 300.000, så den får lov at køre så længe den kan og så ryger hele bilen.
Logget
vh. Frank K.
harbst
Senior
Indlæg: 2.407
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #5 Dato:
13, August 2008 - 14:01 »
nej det er en Carisma fremstillet i Holland på samme fabrik som volvo. behovet for reservedele er dog normalt ikke noget problem , da den efter 9 år og 250.0000 ikke rigtig har haft behov for andet end de sædvanlige sliddele. De fås til rimelige priser, især efter at jeg har opdaget at dele til bremser er de samme som volvos, og dem er der et stort alternativt marked for.
Logget
Jørgen Harbst
FIDDOO
Debattør
Indlæg: 43
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #6 Dato:
13, August 2008 - 23:59 »
Ja, stabile biler har Mitsubishi altid lavet.
Det er da interessant og heldigt at de passer dele sammen. Mitsubishi har jo ikke de billigste reserve dele.
Fik den ventil jeg manglede idag. Jeg samler skidtet i weekenden, så må vi se.......
Logget
vh. Frank K.
Dransfeldt
Senior
Indlæg: 107
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #7 Dato:
14, August 2008 - 08:13 »
Jeg har selv haft en Carisma fra Holland.
Og det er ikke kun bremserdele de passer sammen med Volvo.
Min blev på et tidspunkt kasseret til syn pga. en slidt bærekugle. Da jeg snakkede med en mekanikker om problemet fik jeg at vide at der var to muligheder.
Hvis jeg kørte på et Mitsubishi værksted, ville jeg kun kunne købe en komplet bærearm. Hvis jeg derimod kørte til et Volvo værksted kunne jeg nøjes med at købe en ny bærekugle.
Det krævde dog adgang til en presse for at montere den, men besparelsen var ca kr. 1.500,- pr side.
Mvh
Ole M D
Logget
harbst
Senior
Indlæg: 2.407
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #8 Dato:
14, August 2008 - 19:03 »
Jeg har også engang skulle skifte en bærekugle på en audi 80. gummimanshetten var i stykker men ellers var den i orden.
Den kunne kun fås til audi som en dyr komplet del.
Men en vaks reservedelsmand hos VW/Audi synes den lignede den til en VW. Det viste sig at man så kunne få et ganske billigt reperationssæt.
Samme fabrik, samme importør, samme forhandler, samme reservedelslager blot to forskellige navne og en stor prisforskel.
Logget
Jørgen Harbst
chrismark
Senior
Indlæg: 677
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #9 Dato:
14, August 2008 - 21:51 »
Før i skifter ALLE jeres ventilløfter; Kontroller venligst olietryk i motoren. Fejl kan ses på unormal slid (rivning) på stempler.
Det er trods alt oliepumpen der giver (mod) tryk. Og hvis denne ikke er ok vil jeres ventiler snakke.
Marek.
Logget
harbst
Senior
Indlæg: 2.407
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #10 Dato:
15, August 2008 - 02:26 »
Hvad har olietrykket med stemplerne at gøre?
De er da ikke tryksmurte-
Logget
Jørgen Harbst
FIDDOO
Debattør
Indlæg: 43
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #11 Dato:
16, August 2008 - 17:49 »
Så fik jeg samlet det igen og alt fungerer fint. Et sæt friske pakninger gjorde den tæt igen. Men den tikker stadig en smule
Logget
vh. Frank K.
HP
Senior
Indlæg: 260
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #12 Dato:
18, August 2008 - 10:27 »
Tikkeri fra motoren ved lave omdrejninger stammer ikke altid fra ventilløfterne - men meget ofte fra indsprøjtningsventilerne.
Et benzin-tilsætningsmiddel kan ofte fjerne/mindske støjen for en tid.
HP
rolig nu!
Logget
p
Kusco
Senior
Indlæg: 533
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #13 Dato:
18, August 2008 - 12:54 »
Det kan også være revne stempler der slår mod cylinder væggen, eller def./slidte plejllejer.
Det lyder anderledes end ventiltikkeri, men jeg vil stadig kalde det "tikkeri"
Logget
Udskriv
Sider: [
1
]
« forrige
næste »
ingeniørdebat.dk
»
Ingeniørdebat
»
Bil og båd, MC og alt andet transport
(Moderator:
B Mønnike
) »
Hydrauliske ventilløftere
Seneste Debatindlæg
Misundelse
af
jj-
[15, Oktober 2025 - 20:07]
Lars Sandahl langer ud......
af
jj-
[30, September 2025 - 19:47]
MindreMoms
af
jj-
[12, September 2025 - 19:57]
Gæld for 114 milliarder.
af
jj-
[20, August 2025 - 19:53]
P&U Tykke & Tynde
af
jj-
[16, August 2025 - 19:22]
Hovedpine.
af
jj-
[28, Juli 2025 - 20:10]
Kvantecomputer
af
jj-
[18, Juli 2025 - 20:12]
Carbon Capture fejlslutni...
af
jj-
[15, Juli 2025 - 19:59]
Skat på Guldrankevej.
af
jj-
[06, Maj 2025 - 19:42]
Nye regler for dyrkning a...
af
jj-
[30, April 2025 - 20:28]
Dansk Braklægning
af
jj-
[26, April 2025 - 10:10]
STORE og små tal.
af
jj-
[21, April 2025 - 20:03]
8000 grise dør hvert år..
af
jj-
[17, April 2025 - 07:31]
Norsk igeniørkunst og hår...
af
jj-
[04, April 2025 - 19:41]
P&U-Musk om døden på Mars
af
jj-
[16, Marts 2025 - 20:03]
Google ads:
DR-Nyheder
Venezuela erklærer Trinidad og Tobagos premierminister for persona non grata
Udenrigsministeriet advarer danskere i Rio de Janeiro: 'Begræns din færden'
Håbet svinder for Bedsted Skole i Thy
Partier vil forhindre evighedskompensation til landmænd
USA dræber 14 formodede narkosmuglere ud for Mexico
Journalist Hanne Foighel er død
To mænd varetægtsfængslet efter knivdrab i Herning
Mindst 60 meldes dræbt efter storstilet politiaktion i Brasilien
Gjensidige nedlægger 145 stillinger og lukker afdelinger
Søværnet flyver med droner over Bornholm
King Diamond får livslangt legat fra staten
Politiet fandt 300 forsvundne valgplakater hos mand. Nu er han anholdt
Skuespiller Prunella Scales er død, 93 år
Danmark lander EU-fiskeriaftale: 'Endnu et dødsstød til torsken i Østersøen'
Israel anklager Hamas for at udlevere levn af forkert gidsel
Ti turister og en pilot omkommet i flystyrt i Kenya
Amazon nedlægger 14.000 stillinger
Guldfeberen har lagt sig
Pro-palæstinensiske demonstranter blokerer trafikal hovedpulsåre i Aarhus
Melissa kaldes 'århundredets storm' i Jamaica
Nyt fra ing.dk
Synspunkt: Mere data, flere fejl – lad os få en privatlivskommission
Stort BBC-studie: AI-nyheder er smækfyldt med fejl
Fly flyver ind i orkanens øje – snart går voldsom orkan i land
Forskere går i kødet på dansk ‘fakta’ om atomkraft: »Billigere end vedvarende energikilder«
Elon Musk lancerer Grokipedia: Et AI-onlineleksikon »renset for propaganda«
It-system stjæler politifolks tid: Skaber 'frustration' og 'giver ingen værdi'
Et af Danmarks hemmelige våben mod strømsvigt roterer i en stålkasse i Bjæverskov
»Første gang i historien« – Google hævder gennembrud med kvantealgoritme
FLSmidth har fyret næsten halvdelen af sine danske ansatte på et år: »Vi er måske ikke helt færdige«
Vidensindlæg: OT-sikkerhed anno 2025: Få nu lukket de utilgivelige eksponeringer
Se med: Eksperter viser de værste drone-trusler i Danmark
Vi smider vigtige metaller ud i skraldespanden selvom mangel lukker industri: »Det er et kæmpe spild«
Alarmmelding i Oslo: Tonsvis af klippeblokke kan styrte ned i studieboliger
Dyster rapport om fremtidens Danmark: »Alle vil mærke det ...ældre, ung og baby«
Ny Chromebook-sag er under opsejling: Denne gang står Microsoft i skolerne for skud
Reje-Jesus er symbol på uhyggeligt fænomen: Nettet drukner i bots og grådighed
Messerschmidt vil have 'minkmobilerne' sikret: Fremtidens teknologi skal afsløre slettede sms'er
Miljøstyrelsen smider bombe: Ikke en dråbe må sive ud fra deponierne – heller ikke om 300 år
Kattepine for forskning: Borgere kan fremover takke nej til brug af sundhedsdata
Synspunkt: Digitalisering frigør menneskers hænder - og det er tvingende nødvendigt
Norsk projekt lagrer solenergi i brint
Minister har udpeget Microsoft til udvalg med direkte indflydelse på uddannelsespolitikken
Blogindlæg: Hvem skal nu betale?
Dusørjægeren Albert hackede sig til drømmejob - og vil have beredskabsministeren til at vågne op
Én milliard kroner mere til kystsikring med ny finanslov: »Tiltrængt«, siger ekspert
Øen mistede mobilnetværket - nu har beboerne bygget deres eget
Byer klimasikrer for lavt: Horsens, Nakskov, Præstø og andre risikerer store oversvømmelser
Hackere tvang bilfabrikant i knæ i ugevis: Regning løber op i astronomisk beløb
Eneret på speciel maskine: Her er historien om Europas vigtigste spiller i AI-kapløbet
Fra gæringstanke til globale forsyningskæder: HD gav kemiingeniør et stærkere teoretisk fundament
Blogindlæg: AI i Sundhed - mellem Omsorg og Beregning
Minibusser kører snart rundt af sig selv i Berlin: »Vi er helt i front«
Klar til skalering: Ny AAU-teknologi kan gøre grønne elektroner billigere at gemme og hente frem igen
Telebranche slukkede system af frygt for snageri: Nu slår SMS-svindlerne til igen
Læs papirudgaven af Ingeniøren
Fra fabriksgulve vil de sprede sig: Robotter lærer nye opgaver uden dyre eksperter
Tysk indenrigsministerium: Microsoft kan ikke garantere vores data-suverænitet - selv med europæiske cloud-partnere
Ny finanslov præsenteret: Bilbranchen spår boost i salget af elbiler
Konservativ it-ordfører: Vi skal se ministerens kommunikation om skandaleramt SMS-filter
Ingeniørens nye app: Mere video og bedre lyd
»Måske skulle vi male store dollartegn på dem og kalde dem Joakim von And-tanke«
Forsvaret klapper i om kontroversiel krigssoftware fra en af Trumps mest loyale støtter
Danskerne sætter ny rekord: Moderne teknologi sparer vand
Forsvaret vil spare krudt, kugler og benzin ved at træne soldater i simulationer
Synspunkt: Kræftens Bekæmpelse: Folketingsmedlem misforstår fakta i kritik af solrådene
Teleboss efter afsløring af SMS-snageri: »Jeg kan ikke garantere noget som helst«
Robotvæksten i Danmark bremser op: Ekspert bevarer optimisme
Elon Musks SpaceX »halter bagefter«. Nu er kontrakt på månemission i fare
Forstå SMS-skandalen på halvandet minut: Teleselskaber har læst dine private beskeder
Synspunkt: Forskere ser lyst på fremtiden: Kvanteteknologien skrider frem skridt for skridt