* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1408
  • Flest online idag: 123
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 54
I alt: 54

Forfatter Emne: Makro i Outlook  (Læst 9047 gange)

HP

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 260
    • Vis profil
Makro i Outlook
« Dato: 12, Januar 2009 - 10:12 »
En bekendt spurgte - lige som jeg nu spørger:
Når man sender mails til forskellige om forskelligt har man ofte brug for manuelt at indtaste den mail-adresse, som man gerne vil have modtageren til at benytte ved et evt. svar. Derefter opstår spørgsmålet om det ikke kan gøres nemmere - det med at indsætte adressen.
Kan man i Outlook lave en makro - eller sådan noget, som ved et enkelt tastetryk eller to (kombination) indsætter den ønskede mail-adresse? Beskrivelsen om makroer i Outlooks hjælpefunktion forudsætter kendskab til Visual Basic Editor, hvilket i sig selv ikke umiddelbart lyder nemt.
Kender nogen en let løsning på en simpel opgave?

HP

Rolig nu
p

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Makro i Outlook
« Svar #1 Dato: 12, Januar 2009 - 10:58 »
Nu bruger jeg ikke Outlook, men en non-M$ mailklient.
Alligevel vil jeg kommentere dit spørgsmål:
I mit mailprogram kan jeg i selve opsætningen vælge, hvilken adresse, der skal svares til. Og jeg kan have en række forskellige identiteter med forskellig opsætning.
Man må kunne gøre det samme i Outlook.
Er det ikke løsningen at oprette forskellige identiteter til forskellige grupper af mailmodtagere?
Så slipper du for VB-programmering, som jeg også finder lidt langhåret.
Mvh. Morten Jødal

mosemanden

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 2
    • Vis profil
Sv: Makro i Outlook
« Svar #2 Dato: 12, Januar 2009 - 15:05 »
Hvis Outlook kører via en Exchange server, kan man (logisk nok) ikke redigere afsenderadressen.
I en stand alone Outlook, der "bare" sender og modtager via en provider på nettet kan man redigere afsender adressen frit.

MVH
 ;)Mosemanden

HP

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 260
    • Vis profil
Sv: Makro i Outlook
« Svar #3 Dato: 13, Januar 2009 - 09:21 »
Måske er makroer i tekstbehandlingsprogrammet løsningen.
Hvis man indspiller en makro med mailadressen og tildeler makroen en tastekombination (for eksempel control+F12) og gemmer den under navnet f.eks. mailadresse1, bør den vel også kunne bruges i Outlook. Det forudsættes, at man vælger at redigere sine mails i f.eks. Word.
Jeg har i øjeblikket ikke mulighed for at afprøve løsningen.
Lyder det som en mulighed?  ??? ;D

HP
p

Peter Stig Hansen

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 174
    • Vis profil
Sv: Makro i Outlook
« Svar #4 Dato: 13, Januar 2009 - 10:09 »
Fra menuen Tools\Forms\Design a Form kan du lave nye formularer.

I en formular kan du forhåndsudfylde felter med diverse data. F.eks. kan du sætte en emailadresse ind i ReplyTo feltet, som findes under options eller du kan skrive en standardtekst i "Body" etc. etc.

Når du har lagret formularen kan du få den lagt ind in toolbaren (Dette husker jeg dog ikke lige hvordan man gør, men prøv at google lidt).

Fidusen er så at når formularen findes som en knap i toolbaren, kan du bruge den på samme måde som New-knappen, men nu kommer det forhåndsudfyldte med i den nye mail.


 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk