* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1406
  • Flest online idag: 88
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 70
I alt: 70

Forfatter Emne: Optage fra DR netplayer  (Læst 33438 gange)

SuperClaus

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 536
    • Vis profil
Optage fra DR netplayer
« Dato: 29, Oktober 2008 - 09:44 »
Hej

Er der nogen der har en god guide til at optage fra DR-netplayer - og det er desværre ikke radio, men en tv-udsendelse det handler om, så jeg har brug for både billede og lyd.


vh.
Claus

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Optage fra DR netplayer
« Svar #1 Dato: 29, Oktober 2008 - 13:22 »
Jeg har ingen peronlig erfaring, men har i anden sammenhæng fået anbefalet programmet WMrecorder, som kan downloades her.

En detaljeret vejledning findes på denne underside. Den kan bruges til at orientere sig efter inden køb - for programmet er desværre ikke freware (men man kan hente en 30 dages demo).

Går du ind på hovedsiden, kan du se, at der findes flere varianter af funktionalitet, hvoraf den simpleste -WMcapture - muligvis er nok til at dække dit behov. Den koster 30$, hvorimod den fyldigere hovedversion er oppe i 80$. Men med den nuværende dollarkurs er det vel heller ikke slemt, hvis behovet er tilbagevendende?
Mvh. Morten Jødal

E. Tranberg

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.302
    • Vis profil
Sv: Optage fra DR netplayer
« Svar #2 Dato: 30, Oktober 2008 - 21:14 »
Det er lige til mit højreben, men af dovenskab vil jeg henvise til Steven Snedkers IT-Blog på Fagbladet's (3F) hjemmeside: http://blogs.fagbladet.dk/it

Filerne er flash video som YouTube og kræver konvertering hvis de skal spilles andre steder end en PC.

Jeg bruger Nettransport fra XI til at hente filerne med.

Eksempel på linket til en fil:
http://downol.dr.dk/download/bonanza/12-03-2008/52159_720x540x1400K.flv

Mikael Boldt

  • Administrator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.150
    • Vis profil
    • Boldts Bornholmske Blog
Sv: Optage fra DR netplayer
« Svar #3 Dato: 31, Oktober 2008 - 11:14 »
Til Firefox findes en addon: Video DownloadHelper, den kan downloade youtube videoer og lignende.

Jeg har også prøvet den på dr.dk men Video DownloadHelper kan kun se få af videoerne.

god debat

Mikael Boldt

Ha en god dag

Mikael Boldt

SuperClaus

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 536
    • Vis profil
Sv: Optage fra DR netplayer
« Svar #4 Dato: 03, November 2008 - 20:34 »
Hej og tak for de gode svar.

Jeg har forsøgt med Snedkers guide og Video Downloadhelper, men kan ikke rigtig finde ud af at få det rigtige link ud af DR.

Filer fra youtube kan jeg godt finde ud af at hente.

Nogen der har et bud på hvad jeg mangler ? - det er denne udsendelse jeg gerne skal ha´ fat i
http://www.dr.dk/DR1/kontant/2008/10/21102504.htm

vh.
Claus

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Optage fra DR netplayer
« Svar #5 Dato: 04, November 2008 - 21:14 »
Til orientering fik jeg tippet om WMplayer fra en, der har brugt den til DR - dog ikke Kontant, men Videnom. Så dette program kan altså kommunikere med DRs format, og du kan da forsøge dig med demoen.
Mvh. Morten Jødal

E. Tranberg

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.302
    • Vis profil
Sv: Optage fra DR netplayer
« Svar #6 Dato: 07, November 2008 - 23:46 »
V hjælp af URLSnooper og Nettransport fandt jeg frem til kilden:

mms://wms.dr.dk/nas01/auto/cms/Resources/dr.dk/Nyheder/2008/10/e1be9558-4d48-4fb1-b4fd-0317ec9f4a8a/2311824_gad_Kontant_211008_2.wmv

65,5Mb

SuperClaus

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 536
    • Vis profil
Sv: Optage fra DR netplayer
« Svar #7 Dato: 09, November 2008 - 13:04 »
Hej igen

WMrecorder virker, men koster jo penge, så det skal lige overvejes en gang mere....;o)

I mellemtiden kom Tranbjerg jo med dejlig hjælp, men nu står jeg med et korrekt link, dog kan jeg ikke finde ud af at hente filen !

I firefox og IE åbner linket automatisk min mediaplayer og begynder så at afspille linket. Derefter installerede jeg NETtransport og sætter linket ind der, men nettransport laver bare timeout på linket, i dens downloadvindue...

Hvad gør jeg mon forkert ?
vh.
Claus

E. Tranberg

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.302
    • Vis profil
Sv: Optage fra DR netplayer
« Svar #8 Dato: 09, November 2008 - 16:28 »
Hej igen

WMrecorder virker, men koster jo penge, så det skal lige overvejes en gang mere....;o)

I mellemtiden kom Tranbjerg jo med dejlig hjælp, men nu står jeg med et korrekt link, dog kan jeg ikke finde ud af at hente filen !

I firefox og IE åbner linket automatisk min mediaplayer og begynder så at afspille linket. Derefter installerede jeg NETtransport og sætter linket ind der, men nettransport laver bare timeout på linket, i dens downloadvindue...

Hvad gør jeg mon forkert ?

Prøv at rode med Andre indstillinger>streaming>mms og RTSP

Jeg skal ikke kunne sige om stien kun duer sammen med en cookie sat på min maskine, men den er ikke tidsbegrænset, da jeg kan downloade filen igen.

SuperClaus

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 536
    • Vis profil
Sv: Optage fra DR netplayer
« Svar #9 Dato: 10, November 2008 - 08:47 »
Så lykkedes det endelig ;o) - mange tak for hjælpen.

Det tog lidt tid at finde den rigtige knap at trykke på, da det var egenskaber for den enkelte download jeg skulle ind under for at følge Tranbjers hjælp. Jeg er ikke helt sikker på hvilken indstilling der blev skruet på, men pludselig var den igang med at downloade og så var jeg tilfreds ;o)

vh.
Claus

E. Tranberg

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.302
    • Vis profil
Sv: Optage fra DR netplayer
« Svar #10 Dato: 10, November 2008 - 14:50 »
Det var jo godt Claus.

Har du prøvet om NetTransports egen URL-snooper/sniffer virker hos dig? Det gør den nemlig ikke hos mig.

I øvrigt har DR optrappet krigen, så den eneste måde er at starte afspilningen og sniffe efter streamen, selve playlisten duer ikke længere til at starte download fra NetXfer.


SuperClaus

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 536
    • Vis profil
Sv: Optage fra DR netplayer
« Svar #11 Dato: 12, November 2008 - 11:10 »
Tranbjerg: Ja, det har jeg prøvet uden held, så det var dejligt at du viste mig linket på forhånd.

vh.
Claus

JMA

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 340
    • Vis profil
Sv: Optage fra DR netplayer
« Svar #12 Dato: 01, Januar 2009 - 16:02 »
NetTransport v1.87.258 er freeware version af nettransport - den virker fint til optagelse af DR. Optagelsen skal startes to minutter før, da der er huller i starten (indtil cache er fyldt op). Cache og databuffer, skal øges under options (1024/4096). Obey speed limit, skal være slået fra (højreklik på ikon i systray, ej flue), da optagelsen ellers stopper efter et par minutter. Der må kun optages med 1 transports (per kanal), og mms via http skal være aktiv (other settings/streaming). De nuværende mms: links for DR er:

mms://video.dr.dk/dr1?url=/DR1.wmv?WMContentBitrate=1024000

mms://video.dr.dk/dr2?url=/DR2.wmv?WMContentBitrate=1024000

mms://video.dr.dk/DRUpdate?url=/DRUpdate.wmv?WMContentBitrate=1024000

url=/DR1.wmv kan ændres, så det svarer til filnavn der ønskes gemt under. Angives intet, gemmes en fil, uden .wmv til efternavn, og kan ikke afspilles uden rename til .wmv type.

Udover, at den gamle nettransport er freeware, virker den også under de ældre udgaver af windows.

Filerne der downloades med nettransport, er desvære korrupte. De kan ses - men ikke spoles i filerne. Derudover fylder de for meget. Problemet kan nemt løses, med programmet "ASF-AVI-RM-WMV Repair", som hurtigt korrigerer filens størrelse, og muliggør der kan spoles frem/tilbage.
« Senest Redigeret: 10, Januar 2009 - 20:19 af JMA »

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk