* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1407
  • Flest online idag: 64
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 50
I alt: 50

Forfatter Emne: Obama's tale...  (Læst 13688 gange)

Jes'An

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 145
    • Vis profil
Obama's tale...
« Dato: 20, Januar 2009 - 19:52 »
Ja, stor ballade i familien...

Jeg fulgte seancen og "kom til" at sige at det var flovt at talen var "play back"?

Min kone siger at han bare er god til at husk; "kiggede ikke en gang i papirene!"

- Any comments?

Jesper

HP

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 260
    • Vis profil
Sv: Obama's tale...
« Svar #1 Dato: 21, Januar 2009 - 09:12 »
Hvorfor tror du, at der var tale om play-back? Mon ikke han har øvet sig rigtig meget på forhånd og derfor ikke havde brug for at kigge manuskriptet?
Måske havde han en teleprompter, som bare ikke var med i billedet? Eller en lille bitte øresnegl med en fjern-sufflør?
Iøvrigt synes jeg, at talen var vel forberedt, men led af samme fejl som mange andre (bl.a. politiske) taler: Der skulle klemmes alt for mange topics ind med det resultat, at BUDSKABET sløredes for publikum. Heri ligger en del af kunsten i at kunne aflevere "store" budskaber.

HP

Rolig nu!
p

Jes'An

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 145
    • Vis profil
Sv: Obama's tale...
« Svar #2 Dato: 21, Januar 2009 - 09:51 »
Play Back tanken opstod da der absolut ikke var overenstemmelse med mund og tale, - dårlig synkronisering/lydanlæg?

Ok, jeg så det jo på DR TV, hvor de altid halter bagefter...

Jesper

Mikael Boldt

  • Administrator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.150
    • Vis profil
    • Boldts Bornholmske Blog
Sv: Obama's tale...
« Svar #3 Dato: 21, Januar 2009 - 09:53 »
på det her billede fra berlingske.dk kan du se skærmen som præsidenten læser op af.

(den er ikke opfundet af venstres ungdom som en gave til statsministeren)



God debat

Mikael Boldt
Ha en god dag

Mikael Boldt

Bent Andersen

  • Gæst
Sv: Obama's tale...
« Svar #4 Dato: 21, Januar 2009 - 10:51 »
Dårlig synkronisering mellem billede og lyd er desværre en følge af digitaliseringen af fjernsynet.
Komprimeringen/dekomprimering af billede/lyd tager ikke lige lang tid og er derfor ofte forskudt.
Det er ualmindelig irriterende og det undrer mig at fjernsynteknikerne ikke lige forsinker lydsignalet lidt så det hele passer, det er hverken dyrt eller svært.
Sjusk!

Bent.

Jes'An

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 145
    • Vis profil
Sv: Obama's tale...
« Svar #5 Dato: 23, Januar 2009 - 19:16 »
Ja, efter en hård dags arbejde, så lige en lille afrunding....

I P2 nyhederne imorgen, blev fortalt at musikken fra den historiske dag, var "optaget forud"?
De 4 musikere som leverede et dejlig stykke klasisk musik var ifølge Dr's oplæser "ikke i stemning" (dejlig ordvalg!) til at levere direkte musik pga. kulden.

- måske har Obama også følt den samme temperatur og vurderet at det var bedre med en røst som ikke afspejlet temperaturniveauet på den stående finansielle krise.

Indtil andet foreligger er jeg af den mening at talen var skrevet af manden til den nye udenrigsminister, som jo anstændigvis burde have styr på tingene.

Go' weekend
Jesper

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Obama's tale...
« Svar #6 Dato: 23, Januar 2009 - 21:33 »
"ikke i stemning" (dejlig ordvalg!)

Lige denne detalje vil jeg gerne kommentere:
Ordene fik en helt ny mening for mig, da jeg engang stod for et musikalsk arrangement i en ødekirke, hvor temperaturen var nogle få grader over nul.
Messingblæsere og fløjter (som var af et andet metal end messing) stemte overhovedet ikke sammen.
Så jeg tror faktisk ordvalget var helt korrekt!
« Senest Redigeret: 24, Januar 2009 - 19:57 af Morten Jødal »
Mvh. Morten Jødal

B Mønnike

  • Global Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 3.459
    • Vis profil
Sv: Obama's tale...
« Svar #7 Dato: 26, Januar 2009 - 20:59 »
Jeg kan huske galt men blev vi ikke enige om at undlade politiske emner emner da vi gendannede ingeniørdebat????

D
Med venlig hilsen
Bjarke Mønnike

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Obama's tale...
« Svar #8 Dato: 26, Januar 2009 - 21:41 »
blev vi ikke enige om at undlade politiske emner

Jo, det tror jeg vi gjorde - men denne tråd handler faktisk om tekniske aspekter af en politikers tale, ikke om talens indhold!  ;)
Mvh. Morten Jødal

Mikael Boldt

  • Administrator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.150
    • Vis profil
    • Boldts Bornholmske Blog
Sv: Obama's tale...
« Svar #9 Dato: 27, Januar 2009 - 12:24 »
blev vi ikke enige om at undlade politiske emner

Jo, det tror jeg vi gjorde - men denne tråd handler faktisk om tekniske aspekter af en politikers tale, ikke om talens indhold!  ;)

Det kan jeg ikke genkende!
jeg tror vi har snakket om partipolitisk agitation ikke er tilladt, men det vil da være helt tosset hvis vi ike kan kommentere politiske initiativer på f.eks. miljø og energi.

og med hensyn til præsident Obama, så må hans nyeste udspil:

A) Udnævnelse af en klima-ambassadør, og
B) krav til den amerikanske bil-industri om at producere mere miljørigtige biler som mod-ydelse for støtten

da ikke kunne udelukkes fra en ingeniør-debat.

God debat

Mikael Boldt

Ha en god dag

Mikael Boldt

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Obama's tale...
« Svar #10 Dato: 27, Januar 2009 - 14:26 »
Jeg er faktisk enig med dig, Mikael - og det må Bjarke egentlig også være, siden han har deltaget i tråden "retssikkerhed?", som vel ligger på kanten af de emneområder, vi havde forestillet os; ja, nok principielt på den "forkerte" side af kanten, men det har været uproblematisk, da alle debattører har holdt en saglig tone.
Problemet er vel, at "politiske emner" kan defineres meget bredt eller meget smalt, og jeg forestillede mig den smalle definition. Efter den ligger indholdet af Obamas indsættelsestale vist uden for Ingeniørdebats område, modsat de senere initiativer, du nævner.
Mvh. Morten Jødal

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk