* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1408
  • Flest online idag: 258
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 146
I alt: 146

Forfatter Emne: Skærmopløsning sat ned til 460x800 ved en fejl!  (Læst 9025 gange)

Mads Aggerholm

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 594
    • Vis profil
    • ScandiCorp - Vi laver lidt af hvert...!
Skærmopløsning sat ned til 460x800 ved en fejl!
« Dato: 09, Marts 2009 - 21:38 »
Ja så klodsede jeg i det.

Efter installation af driver skulle jeg ind og sætte skærmopløsningen, og fik fedtet rundt i det så der blev sagt "OK" til allerlaveste opløsning (460x800 tror jeg).

Fint nok, men når jeg nu højreklikker midt på skrivebordet og vælger "Egenskaber" (hvor jeg nårmalt får lov til at sætte opløsningen i vejret) sker der simpelthen ingenting! Dvs. "programmet" starter, for jeg kan se det når jeg trykkewr "Alt+TAB", men det vises altså bare ikke på skærmen!

Med andre ord, jeg kan ikke få lov til at sætte opløsningen op igen!

Hvad gør jeg??

Mvh
Mads Aggerholm
Venlig hilsen
Mads Aggerholm

chrismark

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 677
    • Vis profil
Sv: Skærmopløsning sat ned til 460x800 ved en fejl!
« Svar #1 Dato: 09, Marts 2009 - 22:53 »
Hvad sker der hvis du bruger <F8> ved opstart og fejlsikret tilstand. ?
Min skærm bliver skæv til venstre; Og for bruge Start menuen skal jeg pege med musen udenfor skærmen og gætte på hvad jeg trykker på.

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Skærmopløsning sat ned til 460x800 ved en fejl!
« Svar #2 Dato: 09, Marts 2009 - 23:59 »
Skærmopløsningen kan også justeres fra kontrolpanelet.

Det er ulogisk, at kontrolpanelet ikke har et "Skærm"-punkt, men det har MS altså valgt fra. Du skal finde skærmindstillingen som et underpunkt.

Jeg sidder lige nu ved en Vista-PC og har fundet menupunktet både i klassisk visning, hvor det hedder "Personlige indstillinger" og i "Startside", hvor det er et af tre underpunkter til "Juster udseende og personlige indstillinger.
Så vidt jeg husker er det en smule anderledes i XP - men nu er du i det mindste på sporet, og kontrolpanelet kan du jo nok få frem i et vindue, også med den ringe skærmopløsning.
Mvh. Morten Jødal

noltus

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 15
    • Vis profil
Sv: Skærmopløsning sat ned til 460x800 ved en fejl!
« Svar #3 Dato: 10, Marts 2009 - 07:29 »
I XP er det knotrolpanel>udseende og temaer>skift skærmopløsning,og kører du med klassisk visning er der kontrolpanel>skærm

Rasmus Møller

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 252
    • Vis profil
Sv: Skærmopløsning sat ned til 460x800 ved en fejl!
« Svar #4 Dato: 10, Marts 2009 - 13:34 »
Problemet er at "Egenskaber" vinduet er åbent, men det er udenfor skærmen, og man kan ikke trække det ind på skærmen. Gå ned på bjælken, højre-klik og vælg "overlappet" - så burde alle åbne vinduer lægge sig i kaskade fra øverste venstre hjørne.
Ærbødigst Rasmus Møller

Mads Aggerholm

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 594
    • Vis profil
    • ScandiCorp - Vi laver lidt af hvert...!
Sv: Skærmopløsning sat ned til 460x800 ved en fejl!
« Svar #5 Dato: 10, Marts 2009 - 22:04 »
Mange tak for inputtet d'Herrer!

Rasmus Møller havde helt ret: Vinduet var der, jeg kunne jo netop se det når jeg trykkede ALT+TAB, det ville bare ikke være på skærmen!

Nå, men da jeg tændte maskinen her til aften, dukkede det vindue så pludselig op alligevel. Jeg var ellers parat til det der nummer med "Overlappet".

Det viste sig så, at den havde fået fat i en driver fra internettet, som kun gav mulighed for laveste opløsning!

Til alt held havde jeg i midlertid fundet min CD med de originale drivere, så en rask lille opdatering, og den var i vinkel!

Tak for hjælpen!

Venlig hilsen
Mads Aggerholm
Venlig hilsen
Mads Aggerholm

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk