* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1407
  • Flest online idag: 64
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 44
I alt: 44

Forfatter Emne: Generalforsamling 2009  (Læst 91269 gange)

Mikael Boldt

  • Administrator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.150
    • Vis profil
    • Boldts Bornholmske Blog
Generalforsamling 2009
« Dato: 21, April 2009 - 10:37 »
Formandens beretning

Velkommen til den 2. generalforsamling i foreningens historie.

Det forløbne år har været præget af få og små problemer.

I begyndelsen af November 2008 var vores debatforum under kraftig beskydning fra spammere som ville have adgang til ingeniørdebat.dk. Et tilføjelsesprogram som stiller det enkle spørgsmål: hvad er: 3+ fem – 8 = ? (eller lignende) var åbenbart nok til at afværge dette angreb.

Desuden har vi stadigvæk problemer med at skrive græske bogstaver i vores indlæg. Det viser sig at de råd jeg har fået til løsning af problemet ikke har virket fordi forummet er indstillet til dansk alfabet. Jeg er i gang med at undersøge en anden mulighed hvor græske bogstaver vises som billeder ligesom smiley’s – problemet er at finde tegnkombination som er unik samt få listen af smiley-knapper udvidet.

Aktiviteter
Der er nu 324 registrerede brugere en tilgang på 19. Ikke alle brugere er aktive, ca. 200 af de registrerede brugere har ikke logget på hjemmesiden det seneste år eller længere.

Mellem 150 og 200 daglige unikke besøg er registreret.
Der er blevet skrevet ca 1750 indlæg det forgangne år.
Der er i det forgangne år blevet registreret 6 servernedbrud af i alt 13 timers varighed, heraf har de 4 nedbrud (og 8 timer) været vedligeholdelse af serveren som har foregået mellem 01:00 og 04:30 om natten hvor trafikken har været lav. Endelig er der registreret 39 afbrydelser af så kort varighed at perioden ikke har kunnet registreres (mindre end 1 minut).

Webhotellet har været væsentligt mere stabilt i det forgangne år og de mange fejl som tidligere opstod i for eksempel besøgsstatistikken er nu helt elimineret.


Økonomi

Som udgangspunkt er regnskabsåret fra 1 Maj til 30 April.
Dette er af hensyn til foreningens faste udgifter: Betaling af periodegebyr til DK-Hostmaster og leje til webhotellet som begge er i Maj. Leje til web-hotellet der dog p.t. er sponsoreret.
 


Som det fremgår af ovenstående er foreningens regnskab er ikke kompliceret: foreningen har udgifter til DK-hostmaster – periodegebyr for navnene ingeniordebat.dk og ingeniørdebat.dk, samt nogle indtægter: lidt rente.
Foreningen har en Google annonce som giver lidt indtægt ved klik men da denne endnu ikke er over 100 USD er den endnu ikke udbetalt, der er per 21.04.09  74,51USD på kontoen.

Der er derfor økonomi til at fortsætte med ingeniørdebat.dk

Teknikken bag
Ingeniørdebat.dk kører på SimpleMachineForum (SMF) vers 1.1.8 med en TinyPortal 0.9.8 overbygning. Sidste år forventede jeg at SMF ville blive opdateret til vers 2.0 men dette er endnu ikke sket. Programmet er rykket fra BETA til RC1, så jeg venter stadig på den endelige version.

Jeg håber at den ny version vil give flere muligheder for bla. at tildele privilegier således at vi kan give mulighed for at uploade billeder til forummet.

Hele debatforummet bruger 19 MB til programmer og billeder samt 12 MB database lager, så der er endnu et stykke vej til den 1GB som for øjeblikket er grænsen for den sponsorerede plads på webhotellet.

Ideer til udvikling af hjemmesiden er velkomne. Udfordringen for mig er ikke at trykke på knappen når der er en sikkerhedsopdatering eller hver anden dag at trykke på en anden knap for at tage en sikkerhedsbackup af databasen.

Foreningen har 5 medlemmer, som samtidig er Moderatorer i forummet.
Derudover er jeg, Mikael Boldt, formand og fuldmagtshaver på foreningens bankkonto.

Jeg går ud fra at foreningen fortsætter som nu.

God debat

Mikael Boldt
21 April 2008
Ha en god dag

Mikael Boldt

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk