* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1408
  • Flest online idag: 36
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 15
I alt: 15

Forfatter Emne: Seebeck flammesikring.  (Læst 21360 gange)

harbst

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 2.402
    • Vis profil
Sv: Seebeck flammesikring.
« Svar #15 Dato: 17, September 2009 - 10:01 »
Helt Enig Bovbjerg.

Jeg er måske skyldig. I svaret om mineralisolering, kunne jeg ikke dy mig for forskellige navne på kemikaliet, men satte dog smileys ved, hver gang.

Morten røg alligevel i fælden, hvad jeg burde have kunne forudse, og herefter løb debatten helt af sporet.

Jeg deltager meget gerne i emnet om især kemikernes mærkværdige  brug af navne. Men det skal være en anden tråd.
Foreslår at moderator flytter alle indlæg, som ikke har med mineralisolerede ledninger, eller termoelementer  at køre.
Jørgen Harbst

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Seebeck flammesikring.
« Svar #16 Dato: 17, September 2009 - 18:01 »
især kemikernes mærkværdige

Det er denne type upassende udfald mod andre faggrupper (af en debattør, der til gengæld er ekstremt hurtig til at påpege andres brug af ukorrekt fagsprog på egne områder), der bidrager til, at en tråd kan løbe af sporet.
Mvh. Morten Jødal

B Mønnike

  • Global Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 3.459
    • Vis profil
Sv: Seebeck flammesikring.
« Svar #17 Dato: 17, September 2009 - 22:40 »
Jeg kan ikke andet end at opfordre til at lade pedanten blive i skuffen .

Og det gælder alle!

Jeg mener, at selv om vi alle mener  om os selv, at vi er universialgenier,  så er der flere meninger om det forhold.

Vi leverer alle skriftlige beviser på at det er tilfældet, og selv om nogen mener at have set sandheden, så oplys os andre om det, på den måde der nu er jeres, så venligt som muligt.

Om man her anvender CO2, CO2, eller Carbondioxsid, Carbondioxide, karbondioxid, kulsyre,kultveilte, Seoto og ceoto...kært barn har mange navne, burde ikke være et væsentligt ankepunkt om et indlægs værdi.

Og omvendt er dette sted jo også et sted ,hvor vi prøver at hjælpe folk der skriver her, så en rettelse af en fejl eller en skønhedsplet fra en anden debbatør, behøver nødvendigvis ikke føre til en diskussion af den størrelse der er set her, om hvilken benævnelse og stavemåde der er den rigtigste  for CO2.

Nu er det min opgave at være moderator her og jeg er blevet bedt om at træde i karakter.....det gør jeg ikke gerne, overfor folk, der i min optik vil have svært ved at acceptere, at de er de sidste mohikanere.
 
For siden vi lavede dette sted om til en søndagsskole, er skribentantallet faldet så drastisk, at hvis man udelukkede bare en så var der ingen at skrive sammen med mere. ;D





 
Med venlig hilsen
Bjarke Mønnike

harbst

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 2.402
    • Vis profil
Sv: Seebeck flammesikring.
« Svar #18 Dato: 17, September 2009 - 23:54 »
Jeg kan lide dine fine navne på på den gas. Jeg kunne endda bidrage med et par stykker mere. Et par af dem er med to ord , som man gør på engelsk. 
Men det har ikke så meget med Seebeck effekten at gøre.
Jørgen Harbst

B Mønnike

  • Global Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 3.459
    • Vis profil
Sv: Seebeck flammesikring.
« Svar #19 Dato: 18, September 2009 - 09:07 »
Helt korrekt Harbst. Jeg bad pedanten om at blive i skuffen!!!!

Med venlig hilsen
Bjarke Mønnike

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk