* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1408
  • Flest online idag: 258
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 39
I alt: 39

Forfatter Emne: Humor  (Læst 6740 gange)

HP

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 260
    • Vis profil
Humor
« Dato: 20, Marts 2010 - 10:01 »
I JP's Erhvervssektion kunne man for nylig læse en artikel med følgende overskrift:

DU KAN SOVE, NÅR DU DØR
Du må ikke spilde tiden - ikke engang sekunder - hvis du vil have fremgang og succes i 2010.  8) 8)

Det er efter min mening et statement, der vil noget.
Alle må ændre livs- og arbejdsstil og tilsvarende filosofi.
Dog ikke jeg!
Jeg bliver så let stakåndet. :P :P
Men alle I andre?

HP

Rolig nu!
p

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Humor
« Svar #1 Dato: 21, Marts 2010 - 12:04 »
Du må ikke spilde tiden - ikke engang sekunder - hvis du vil have fremgang og succes i 2010.

Tænk, jeg tror det er rigtigt!
Og dermed et tidstypisk udtryk for den helt enøjede kortsynethed, som tilsyneladende er moderne, både blandt politikere og i erhvervslivet  ??? ::) :o

Jeg er overbevist om, at lidt "tidsspilde" er ganske nødvendigt for menneskehedens overlevelse på langt sigt.
Og jeg kan bl.a. støtte mig til, at en hel stribe afgørende opfindelser i tidens løb er blevet gjort af folk, der lod hjernen koble af, hvorpå den pludselig selv styrede i en uventet konstruktiv retning.

Lige på stående fod kan jeg kun huske Arkimedes, der fandt sin afgørende lov, mens han slappede af i sit badekar, og Kekulé, der fandt formlen for benzenmolekylet, mens han halvsov i en hestetrukken omnibus i London - men der er mange flere.
Især det offentlige transportmiddel vil man kunne få mange også idag til at skrive under på er tidsspilde - men altså ikke unyttigt!  ;)
Mvh. Morten Jødal

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk