* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1408
  • Flest online idag: 258
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 116
I alt: 116

Forfatter Emne: Enkelt tegneprogram med mulighed for "figurbygning"  (Læst 13557 gange)

Mads Aggerholm

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 594
    • Vis profil
    • ScandiCorp - Vi laver lidt af hvert...!
Enkelt tegneprogram med mulighed for "figurbygning"
« Dato: 06, Juni 2010 - 11:21 »
Goddag goddag!

Beklager den lidt underlige overskrift, men jeg kunne ikke finde et bedre ord.

Jeg kunne godt bruge et tegneprogram, hvor man kan lave en figur som efterfølgende kan anbringes i forskellige positioner.

For eksempel: Lad os sige at jeg skal lave en række billeder, hvor en tændstikmand står i forskellige positioner.
Så danner man først en tændstikmand af en cirkel (hovedet) og en række linier (underarm, overarm, ben, krop etc.) som forbindes i de forskellige led.
Når så man skal have fyren til at skifte position skulle man kunne "trække" i de forskellige led, så han bøje armen, strækker benene, etc.
Så slipper man for at skulle tegne ham helt forfra hver gang. Ja, jeg ved godt man bare kan kopiere ham, og så fjerne en arm og tegne den i den ny position på ny, men det andet ville sgu være en del nemmere.
Blandt andet fordi man kunne være sikker på, at f.eks. hans arme altid var lige lange på alle billederne.

Kender nogen af jer til sådan et tegneprogram?

Venlig hilsen
Mads Aggerholm
Venlig hilsen
Mads Aggerholm

B Mønnike

  • Global Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 3.459
    • Vis profil
Sv: Enkelt tegneprogram med mulighed for "figurbygning"
« Svar #1 Dato: 06, Juni 2010 - 12:52 »
Det kan stort set alle 3D tegneprogrammer. Programmer som Solid Work og Pro Engineer kan specielt, men koster nok lidt for meget til privat brug.

Google sketch up kan formodent også og det var tidligere gratis at downloade....hvad det formodentlig stadige er.

http://sketchup.google.com/


Jeg har privat de to førstnævnte plus Autocad og Designcad som fuldt dækker mit behov og jeg orker ikke at føje endnu et program til samlingen. Så jeg kan ikke rådgive i Google sammenhænge.
Med venlig hilsen
Bjarke Mønnike

John Wellendorph

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 153
    • Vis profil
    • http://www.wellendorph.dk
Sv: Enkelt tegneprogram med mulighed for "figurbygning"
« Svar #2 Dato: 07, Juni 2010 - 08:23 »
Hej Mads

Jeg ved ikke om du kan bruge denne side til noget, men under alle omstendigheder er der nogle sjove konstruktioner. http://sodaplay.com/

mvh

John
Med venlig hilsen
John

Mads Aggerholm

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 594
    • Vis profil
    • ScandiCorp - Vi laver lidt af hvert...!
Sv: Enkelt tegneprogram med mulighed for "figurbygning"
« Svar #3 Dato: 07, Juni 2010 - 08:30 »
Tak for svarene.

B Mønnike: Tak for linket til SketchUp, det er godt nok ikke så tosset. Men til det her formål er det nok lige i overkanten. Jeg har også AutoCad i forvejen, og det havde jeg også overvejet at bruge, men både det og SketchUp er lige avancerede nok til det her lille "projekt".

John: Ja, det ser godt nok skægt ud. Jeg må lige kikke på, om det kan bruges.

Men ellers ender jeg nok med at bruge AutoCad.
Venlig hilsen
Mads Aggerholm

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk