* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1408
  • Flest online idag: 68
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 66
I alt: 66

Forfatter Emne: Lille kulfiberplade  (Læst 31922 gange)

Søren Basbøll

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 233
    • Vis profil
Lille kulfiberplade
« Dato: 12, Juni 2010 - 16:55 »
Da jeg er ved at opdatere mit audioanlæg leder jeg efter en lille kulfiberplade på størrelse med et frimærke, for eksempel 1x22x30mm. Det er til et pickuphus.

Jeg har søgt i mange hobbyforretninger, men ingen har det.

Til andet formål søger jeg også et 10mm rør, også det ser ud til at være forbavsende svært at få fat i.

Kender I nogen leverandører?

Hilsen
Søren Basbøll

chrismark

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 677
    • Vis profil
Sv: Lille kulfiberplade
« Svar #1 Dato: 12, Juni 2010 - 17:06 »
Det du søger finder du på dette forum, også i de eksotiske mængder du har brug for.

http://www.modelflyvning.dk/forum/index.php

Og i alle farver. ;D

Men vær mere præcis end; "Rør". Du bliver spurgt om fiber type, fiber retning, væv type m.m.
« Senest Redigeret: 12, Juni 2010 - 17:14 af chrismark »

Søren Basbøll

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 233
    • Vis profil
Sv: Lille kulfiberplade
« Svar #2 Dato: 12, Juni 2010 - 17:16 »
Tak for det hurtige svar, men det er jo et farligt sted, fuldt af nostalgi, drømme, drømme...

Hilsen
Søren Basbøll

chrismark

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 677
    • Vis profil
Sv: Lille kulfiberplade
« Svar #3 Dato: 12, Juni 2010 - 17:25 »
Drømme ?
Nej.

Hvis man mangler en plade som du beskriver laver man den. Hvis man mangler et kulrør laver man det. Det bliver til virkelighed.

Spør pænt der, og der vil nok være en venlig sjæl der laver det til dig som du ønsker :D. (Formentlig gratis)

Jep de er skøre. :D

chrismark

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 677
    • Vis profil
Sv: Lille kulfiberplade
« Svar #4 Dato: 12, Juni 2010 - 18:17 »
Kulfiber rør;
http://www.avionic.dk/_dk/ProduktListe/Lists;91/Byggematerialer/Kul-rør-og-stænger


WOW  ;D
Her kommer noget plade.
http://el-fly.dk/start.htm
under webshop, tilbehør, rør og plader ;)

Søg og du skal finde.................

Marek.
« Senest Redigeret: 12, Juni 2010 - 18:32 af chrismark »

Søren Basbøll

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 233
    • Vis profil
Sv: Lille kulfiberplade
« Svar #5 Dato: 12, Juni 2010 - 19:26 »
Igen tak for hjælpen. Det var vist Matth. kap 7 vers 7 der efter hukommelsen var i brug.

Det kan godt være at jeg først vil prøve de rare mennesker på mmodelflyvning.dk med hensyn til frimærkepladen, mængderne er jo som du så rigtigt skriver, eksotiske. Måske er der en eller anden der har en stump liggende. For øjeblikket bruger jeg aluminium, men kulfiber vil af flere grunde være bedre.

Hilsen
Søren Basbøll

chrismark

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 677
    • Vis profil
Sv: Lille kulfiberplade
« Svar #6 Dato: 12, Juni 2010 - 22:26 »
Her er en tysk side;
http://shop.r-g.de/Halbzeuge/CarbonFK-Platten/CFK-Platte.html

Kan det tænkes at det helt nede på siden er godt nok til formålet? (dekoration)

Hvad med kevlar? Der findes også stærker fibre, men man spørger ikke om prisen; bestiller bare.

Jeg har et stykke 5x10 cm kevlar klæde, ca. 0,5 mm. tyk, og som gav mig en ubehagelig oplevelse da jeg vil skære i den med saks; jeg ku ikke. :-\ Men kulfiber også epoxystøbt er nu meget nemt forarbejde med alm. hobby værktøj.

Marek.

Bent Andersen

  • Gæst
Sv: Lille kulfiberplade
« Svar #7 Dato: 13, Juni 2010 - 15:23 »
Jeg kan ikke forstå du ikke kan finde det i en hobbyforretning.
Kulfiberplade bruges f.eks. til chassiset i radiostyrede modelbiler.

MvH,

Bent.

Søren Basbøll

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 233
    • Vis profil
Sv: Lille kulfiberplade
« Svar #8 Dato: 13, Juni 2010 - 18:37 »
Det har også undret mig, at det ikke er hyldevare i velassorterede hobbyforretninger. Jeg har prøvet at finde det i en del år, mest i Frankrig, men også i Danmark.

Som ventet findes det på nettet, men da bliver prisen forbavsende høj, dels skal jeg kun bruge under 1/10 af den mindste plade, dels er der forsendelsesgebyr.

Det er ikke urgent, men jeg vil gerne prøve at optimere de valgte løsninger.

Hilsen
Søren Basbøll

Kobbernagel

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 191
    • Vis profil
Sv: Lille kulfiberplade
« Svar #9 Dato: 13, Juni 2010 - 21:26 »
Jeg kan godt finde nogle stumper kulfibervæv i kælderen, hvis det har en interesse. Jeg har ikke lige noget epoxy liggende, men jeg har noget vævet kulfiber, noget med kulfibrene i kun en retning, og noget vævet kulfiber kevlar. Hvis der er noget af det der har interesse, kan jeg nok putte nogle stumper i en kuvert..

M.h.t. kulfiberrørene, kunne du måske kigge efter sejlpinde til surfsejl, som opgives at være i kulfiber, ligesom visse fiskestænger bygges af kulfiber, hvorfor du måske kunne købe en stang og "kannibalisere".. Hvis du opgiver de ønskede dimensioner på røret, kan det være jeg har en stump reservesejlpind liggende i gemmerne..

med venlig hilsen

Jakob Kobbernagel

chrismark

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 677
    • Vis profil
Sv: Lille kulfiberplade
« Svar #10 Dato: 14, Juni 2010 - 22:41 »
Lille alternativ løsning er og kontakte nogle af de større producenter af kulfiber og anmode om en vareprøve. ;)
Men pas på udtryk som; Graphite, graphite fiber, carbon graphite, carbon; da de udtryk bruges efterhånden om hvad som helst .

Marek.

Søren Basbøll

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 233
    • Vis profil
Sv: Lille kulfiberplade
« Svar #11 Dato: 16, Juni 2010 - 08:17 »
På Mareks anbefaling har jeg fået kontakt med modelflyvning.dk og de er meget hjælpsomme. Det ser ud til at løse problemet med den lille plade.

Det rør som skal bruges som endepind på en cello skulle være på 10x400mm hvor de 10mm er udvendig diameter. Jeg skriver det fordi et enkelt firma opgiver den indvendige diameter som det væsentlige (og nøjagtige); i mit tilfælde er godstykkelsen uden betydning, dog helst ikke under 1mm. Men det er slet ikke noget der haster.

Hvis en af sejlpindene har dimentionerne, så er jeg kunde.

Et muligt sted at handle ser ud til at være carbon-shop.com hvis man ellers kan få dem til at sende tingene som brev.

Hilsen og tak for hjælpen
Søren Basbøll


chrismark

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 677
    • Vis profil
Sv: Lille kulfiberplade
« Svar #12 Dato: 10, Juni 2011 - 14:44 »
Og hvad er resultatet, af din anstrengelse? Virker det? 
Jeg har nu 1 og 2mm plade.
Marek.

chrismark

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 677
    • Vis profil
Sv: Lille kulfiberplade
« Svar #13 Dato: 10, Juni 2011 - 15:01 »
Jeg kan godt finde nogle stumper kulfibervæv i kælderen, hvis det har en interesse. Jakob Kobbernagel
Hvis det kun samler støv, er jeg meget interesseret Jeg skal i gang med min modelflyvning igen og selv små stumper er brugbare.
Marek.

Kobbernagel

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 191
    • Vis profil
Sv: Lille kulfiberplade
« Svar #14 Dato: 10, Juni 2011 - 15:05 »
Marek: Det kulfiber jeg har liggende er mest ret grove måtter. Jeg har dog (vistnok) også noget ret fintvævet kevlar, hvis det kunne være interessant? Jeg gemmer lidt på stumperne, så jeg har til reparationer på surfgrej og kaproningsbåde, men kan sikkert godt undvære lidt stumper, hvis du skriver hvad du er på jagt efter.

Jakob

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk