Ingeniørdebat > Computer

Digital signatur

(1/6) > >>

John Larsson:
Min kone har haft digital signatur på sin computer herhjemme og på sin computer på arbejdet. Nu koksede den hjemmelige sammen og vi kan ikke få den til at starte op, da vi ikke kender masterpasswordet (og batteriet er NÆSTEN umuligt at komme til på en bærbar Fujitsi-Siemens!). Nu fandt vi så en anden (og lidt nyere) til hende, men den har jo ikke digital signatur installeret. Hun vil helst være fri for NemId's kodeark, så jeg lurer på om man kan finde filen på hendes arbejdscomputer og liste den ind et tilsvarende sted på den nye bærbare! Er det for optimistisk?

harbst:
Det tror jeg ikke kan lade sig gøre.
En del af sikkerheden ved digital signatur er at den er låst til en bestemt computer.
Men det er jo nemt at oprette en ny, og installere den på den anden computer.

Jeg mener dog at digital signatur alligevel snart skal udgå. Så hun kan vel ligesåvel bide i det sure æble og få nen nem-id. 

Kusco:
Jeg har indtil videre undgået både digital signatur og NemID. Men som jeg forstår SKAL vi alle bruge NemID fremover.
Jeg vil da gerne høre om jeg har fået galt fat i noget...

John Larsson:

--- Citat fra: harbst efter 21, November 2010 - 13:29 ---Det tror jeg ikke kan lade sig gøre.
En del af sikkerheden ved digital signatur er at den er låst til en bestemt computer.
Men det er jo nemt at oprette en ny, og installere den på den anden computer.

Jeg mener dog at digital signatur alligevel snart skal udgå. Så hun kan vel ligesåvel bide i det sure æble og få nen nem-id. 

--- Afslutning på citat ---

Det ser ud til at man allerede har lukket for nye digitale signaturer. På hjemmesiden for digital signatur blive man henvist til NemId, hvis man vil have en ny!

HP:
Digital Signatur var for mig (med mere end een computer) en umulig opgave - umulig at få kørende på mere end een maskine. En særdeles frustrerende oplevelse.
Lad os håbe og bede til (hvis ingeniører ellers kan tro tilstrækkeligt til, at de tør bede) at NemId snart kommer ud af problemfasen og bliver så nem og pålidelig, som vi vel alle håber på og har brug for.

Jeg er spændt!

HP

Rolig nu!

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version