* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1408
  • Flest online idag: 37
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 32
I alt: 32

Forfatter Emne: Blokering i MS Internet Explorer  (Læst 17574 gange)

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Blokering i MS Internet Explorer
« Dato: 19, Februar 2011 - 11:51 »
Min bærbare computer, som kører Windows Vista og MSIE8, er begyndt at nægte mig adgang til visse websteder.
Jeg konstaterede problemet første gang kort efter at jeg havde taget min nye NET 1 mobile router i brug, så i begyndelsen gav jeg den skylden.
Men nu har jeg taget mig tid til at afprøve diverse muligheder og konstateret, at problemet er uændret når jeg har direkte kablet adgang og NET 1 routeren er slukket.
Derimod kan jeg fint se de samme sider med Mozilla Firefox - som til gengæld ikke er meget for at lade mig skrive et indlæg i Ingeniørdebat; den gik i stå med beskeden "venter på Ingeniørdebat", så jeg skiftede tilbage til MSIE, som straks lukkede mig ind!

Det er ikke noget stort problem for mig, at reklamerne - men ikke hovedindholdet - på DMIs side er blokeret. Hvorimod jeg undrer mig over, at jeg ikke må se DRs TV-oversigt (men gerne radiooversigten) og Rebild bibliotek? Plus et par sider mere, som ikke er så vigtige.

Er der nogen her, der har et godt bud på, hvordan jeg finder og retter fejlen, som vel må ligge i MSIE? Og hvis løsningen er at fjerne browseren helt og derpå geninstallere den: hvordan sikrer jeg mig, at alle de tilhørende filer fjernes i processen?
Mvh. Morten Jødal

Mikael Boldt

  • Administrator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.150
    • Vis profil
    • Boldts Bornholmske Blog
Sv: Blokering i MS Internet Explorer
« Svar #1 Dato: 19, Februar 2011 - 13:44 »
tjek lige dine internetindstillinger under funktioner i din IE (vers.? )

hvis der er problemer både med IE og FF så er det måske din firewall indstilling eller dit antivirus program.

Endelig kan det også være problemer med webhotellet. Der har på det seneste været problemer med database-forbindelsen, som de hellere må se at få løst, fordi jeg skal snart forny abonnement og de har nu -for første gang siden 2007  - besluttet at hæve prisen, (og det med hele 45% fra 20 kr til 29 kr/måned) 

god debat

Mikael Boldt
Ha en god dag

Mikael Boldt

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Blokering i MS Internet Explorer
« Svar #2 Dato: 19, Februar 2011 - 16:34 »
din IE (vers.? )
Som skrevet i første linie af mit første indlæg: Version 8.
MSIE er min standardbrowser, og jeg har ikke de store erfaringer med ildræven. Men oplevede altså det problem, at jeg sagtens kunne logge ind på Ingeniørdebat, men sad fast i venteposition, da jeg forsøgte at starte en ny tråd. Det gik fint på MSIE, som til gengæld har problemer med en række andre sider. Dem tog ildræven problemfrit.
Samme browserversion (MSIE8), og så vidt jeg kan se samme indstillinger, kører problemfrit på min stationære med XP.

Mht. webhotel, så findes der jo alternativer. Jeg har selv to hjemmesider liggende på one.com til kr. 11,25/md. og jeg har også hørt pæne ord om unoeuro.com. Prisen er - som navnet siger - 1€/md.
Men det kan jo godt være, at Ingeniørdebat er for stor eller kompliceret til disse minimalløsninger.
Mvh. Morten Jødal

TommyRump

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 533
    • Vis profil
Sv: Blokering i MS Internet Explorer
« Svar #3 Dato: 19, Februar 2011 - 22:57 »
Hej Morten,

Før du forsøger dig med geninstallering af IE 8, så forsøg dig med en reset af browseren.
Jeg har kun en engelsk version tilgængelig, så måske oversættelsen ikke er helt retvisende !
"Funktioner > Internet indstillinger > Avanceret > Gendan" ... Den skulle gerne fjerne alle installerede overflødigheder som ekstra værktøjslinier mv.
Ellers kan jeg varmt anbefale Google browser "Chrome"

MVH Tommy

Mikael Boldt

  • Administrator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.150
    • Vis profil
    • Boldts Bornholmske Blog
Sv: Blokering i MS Internet Explorer
« Svar #4 Dato: 21, Februar 2011 - 06:42 »
Jeg har rapporteret fejlene til webhotellet som jeg altid gør, men dennegang sendte jeg dem hele min fejllogfil for de seneste 5 nedbrud.

Webhotellet har nu fundet ud af at der har været et DOS-angreb (Denial of Service) som der nu er blevet blokeret imod. Det var ikke kun vores side men hele webhotellet som blev angrebet. Der er nu blevet sat blokeringer op imod angrebene.

Med hensyn til valg af webhotel så tror jeg ikke jeg skifter, det er stadigvæk der jeg får mest for pengene og så er problemet at jeg nu har for meget kørende til at et skifte kan klares "over night" (Det er ikke ingeniordebat.dk som optager mest plads). Og endelig er webhotellet blevet mere stabilt over årene, hvis jeg tæller nedetid så har vi været lukket mindre end 0,1% af tiden sidste år.

god debat


Mikael Boldt
Ha en god dag

Mikael Boldt

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Blokering i MS Internet Explorer
« Svar #5 Dato: 25, Februar 2011 - 21:54 »
Før du forsøger dig med geninstallering af IE 8, så forsøg dig med en reset af browseren.

Så fik jeg taget mig sammen til at afprøve dette gode råd.
Det virkede ikke!
Til gengæld har jeg nu installeret Google Chrome, så jeg har to browsere på maskinen, der kan vise de sider, M$ ikke ønsker jeg skal se.
Jeg tror derfor jeg stopper her.
Mvh. Morten Jødal

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Blokering i MS Internet Explorer
« Svar #6 Dato: 20, April 2011 - 16:33 »
Google Chrome viser sig at være en dejlig browser, som nu er min standardbrowser på denne maskine.
Men en enkelt lille ting har jeg fortsat problemer med:
Jeg bestyrer et par hjemmesider, som jeg altså skal have FTP-adgang til.
Det går forsåvidt problemfrit, men med MSIE kan jeg derpå gå ind i menupunktet "Vis" og vælge "Vis FTP-sted i Windows stifinder".
Det valg gør håndtering af filerne langt enklere, men jeg har ikke fundet ud af at gøre det samme i GC.
En tilsvarende menu findes ikke - eller jeg har ikke fundet ud af at kalde den frem.
Kan nogen hjælpe mig - enten med at finde menuen, med at finde Stifinder fra GC - eller gerne begge dele?  :D
Mvh. Morten Jødal

TommyRump

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 533
    • Vis profil
Sv: Blokering i MS Internet Explorer
« Svar #7 Dato: 20, April 2011 - 18:09 »
Hej Morten,

Google Chrome har ikke indbygget fuld funktionalitet som FTP klient.
Jeg har i flere år brugt et særskilt program til netop FTP overførsler, jeg bruger FileZilla http://filezilla-project.org/ .
For mig har det den fordel at ved f.eks. større uploads eller ved upload af mange filer håndteres genoptagelse af overførslerne bedre. Så hvis din overførsel af den ene eller den anden grund bliver afbrudt, så har du gode muligheder for at genoptage dem.
Du har desuden mulighed for at se hvor hurtig den faktiske overførsel er i stedet for at se minutter.

MVH Tommy

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk