* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1408
  • Flest online idag: 132
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 137
I alt: 137

Forfatter Emne: Udbedring af teflonbelægning?  (Læst 23684 gange)

John Larsson

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 979
    • Vis profil
Udbedring af teflonbelægning?
« Dato: 19, Marts 2011 - 12:34 »
Ja, I kender nok problemet; der er skrabet for meget af belægningen, så nu skal spejlæggene bade i mere fedt end hvis jeg havde brugt min gode gamle Morsø-stegepande.

Kan man på en eller anden måde etablere en ny teflonbelægning? Man kan jo fx teflonbelægge sin motor ved at bruge diverse midler, olier med opslemmede teflonkugler i. Kan man ikke få teflonkuglerne til at afsætte sig på en varm stegepande? Olieresterne må man vel kunne fjerne bagefter med sulfo, sprit eller andet! 

Kusco

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 533
    • Vis profil
Sv: Udbedring af teflonbelægning?
« Svar #1 Dato: 19, Marts 2011 - 15:41 »
Hvis du mener den er for skadet til at bruge, ville jeg smide den ud og løbe en ny.

Hvad end nu finder på, og sikkert efter flere forsøg, vil du garanteret ikke komme til et fornuftigt resultat der samtidigt modsvarer købsprisen på en ny.

John Larsson

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 979
    • Vis profil
Sv: Udbedring af teflonbelægning?
« Svar #2 Dato: 19, Marts 2011 - 18:14 »
Hvis du mener den er for skadet til at bruge, ville jeg smide den ud og løbe en ny.

Hvad end nu finder på, og sikkert efter flere forsøg, vil du garanteret ikke komme til et fornuftigt resultat der samtidigt modsvarer købsprisen på en ny.

Dét har du givetvis ret i Kusco, men har du virkelig ikke forstået at jeg er noget, meget, af en rebel mod det system der hedder "I Danmark tænker vi kun"/mere transport (mere CO2)/ endnu større containerskibe (som kunne have designet sådan at maskineriet og dermed sammenhængende omkostninger kunne have reduceret med 60 procent!)/og "køb og smid væk"?

KAN DET LADE SIG GØRE?

Tænk også på værdien af, AT det kan lade sig gøre, altså i Danmark, og i øvrigt "globalt" set!

Bemærk også  at fx direktøren for Morsø, har været ude i medierne med synspunktet at det er nødvendigt med produktion i DK, hvis man skal kunne blive ved med at være i front mht F&U!

B Mønnike

  • Global Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 3.459
    • Vis profil
Sv: Udbedring af teflonbelægning?
« Svar #3 Dato: 19, Marts 2011 - 18:24 »
Ja og nej John

Accocoat plast belægger bageplader med teflon, men prisen derfor overstiger langt den pris en ny pande koster.

Jo du kan gøre det selv når du har lavet et par års forsøg med PFTE efter du har sat dig ind i proceduren.....men sørg lige for at have en ordentlig invalideforsikring ;D

Accocoat var nabo til teknisk skole på Sundtoldvej i Helsingør da de startede. behandlerne holdt ikke længe i jobbet i starten. Idag hr de fået bedre styr på processerne.

Glem at belægge dit køkkengrej med teflon.
Med venlig hilsen
Bjarke Mønnike

chrismark

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 677
    • Vis profil
Sv: Udbedring af teflonbelægning?
« Svar #4 Dato: 19, Marts 2011 - 18:29 »
Jeg er ikke nogen sundhedsapostel, men min kolesteroltal er bedre end det normale. Mit forbrug af fedt som margarine ligger på ca. 0,5 kg pr. år. Jeg bruger 250g.smør /md  og olivenolie. Iflg. min mor og mange flere vil man dø af vitamin mangel hvis maden ikke indeholder fedt/olie. Nogle vitaminer skal først opløses i fedt/olie, ellers er de ubrugelige for kroppen.

Teflon er ikke nødvendig for kroppen; brug mere olie!

Marek.

John Larsson

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 979
    • Vis profil
Sv: Udbedring af teflonbelægning?
« Svar #5 Dato: 20, Marts 2011 - 10:47 »
Ja og nej John

Accocoat plast belægger bageplader med teflon, men prisen derfor overstiger langt den pris en ny pande koster.

Jo du kan gøre det selv når du har lavet et par års forsøg med PFTE efter du har sat dig ind i proceduren.....men sørg lige for at have en ordentlig invalideforsikring ;D

Accocoat var nabo til teknisk skole på Sundtoldvej i Helsingør da de startede. behandlerne holdt ikke længe i jobbet i starten. Idag hr de fået bedre styr på processerne.

Glem at belægge dit køkkengrej med teflon.


Sådan en idé kan man ikke bare glemme, Bjarke!  ;-)

Jeg tror at jeg indtil videre bare bruger det runde "bagepapir" af teflon til at stege på. Det passer præcist i bunden på Jamie Oliver-panden; så må vi se om det hen ad vejen brænder rigtig fast!  ;-)

harbst

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 2.402
    • Vis profil
Sv: Udbedring af teflonbelægning?
« Svar #6 Dato: 20, Marts 2011 - 12:07 »
Jeg har set en selvklæbende teflonfolie.

Den belev brugt i en produktion af en slags malerudsatyr med flowcoating.  Der overbruser man objektet med maling i en lille næsten lukket "kabine".  Den rigelige maling løber af og samles op i bunden for genbrug. 
Lidt malingafsætning inde i kabinen kan ikke udgås, derfor blev den indvendig dækket med teflonfolie.  Malingen løb bedre af og tørret malingshinde kunde trækkes af i et stykke.
Jeg ved ikke hvor de fik teflonklæbefolien . Ved heller ikke hvilken temperatur klæberen kan tåle.
Jørgen Harbst

John Larsson

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 979
    • Vis profil
Sv: Udbedring af teflonbelægning?
« Svar #7 Dato: 20, Marts 2011 - 16:13 »
Jeg har set en selvklæbende teflonfolie.

Den belev brugt i en produktion af en slags malerudsatyr med flowcoating.  Der overbruser man objektet med maling i en lille næsten lukket "kabine".  Den rigelige maling løber af og samles op i bunden for genbrug. 
Lidt malingafsætning inde i kabinen kan ikke udgås, derfor blev den indvendig dækket med teflonfolie.  Malingen løb bedre af og tørret malingshinde kunde trækkes af i et stykke.
Jeg ved ikke hvor de fik teflonklæbefolien . Ved heller ikke hvilken temperatur klæberen kan tåle.

Jo, den er sikkert god til det formål, men for kogegrej kan man da ikke have anden "klæber" end selve folien! Teflonet bliver ustabilt ved ca 260 C, og en klæber der dekomponerer eller flyder ved en lavere temperatur ville jo være problematisk.

Jeg har luret lidt på om man kunne et andet materiale som "klister". Et tyndt lag beton eller andet størknende materiale, som godt kan tåle en højere temperatur, Kunne evt. bruges, men det skaller nok af, og så er der nok også problemer med varmeledningen!

John Larsson

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 979
    • Vis profil
Sv: Udbedring af teflonbelægning?
« Svar #8 Dato: 27, Marts 2011 - 11:05 »

Jeg tror at jeg indtil videre bare bruger det runde "bagepapir" af teflon til at stege på. Det passer præcist i bunden på Jamie Oliver-panden; så må vi se om det hen ad vejen brænder rigtig fast!  ;-)

Dét er nu seriøst afprøvet med lækre kødkvægsbøffer, nul ekstra fedtstof, meget flot resultat og yderst nem rengøring bagefter! Kan anbefales!

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk