* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1408
  • Flest online idag: 37
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 24
I alt: 24

Forfatter Emne: Radiostyring, variabel spænding ("servo"?)  (Læst 25072 gange)

Mads Aggerholm

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 594
    • Vis profil
    • ScandiCorp - Vi laver lidt af hvert...!
Sv: Radiostyring, variabel spænding ("servo"?)
« Svar #15 Dato: 29, Juli 2011 - 21:12 »
He he, Marek, jah go'e spørgsmål!
Næh, ungen har en racerbane, selv om han ikke helt kan finde ud af det endnu. Han er 2½.
Jeg har syslet med ideen om at lave noget helt specielt udi racerbane-genren, og han får lov til at lege med den når han bliver 10.
Men dét jeg vil lave kan udmærket smitte af på hans bane, f.eks. den med trådløse håndspeedere. Det er et problem at der bliver hevet i ledningerne!
Så svarene på dine spørgsmål må være:

Citér
1 Er det Dig eller det stakkels barn der skal have det sjovt.

Lige nu: Mig!
Citér
2. Hvilken beløb er der afsat til opgaven ?

27,50. "Give and take", indtil videre har jeg brugt en tusindkroneseddel eller to.
Citér
3. Hvad er Din kompetence; elektronik, mekanik, programmering

Årh, det går. Jeg har loddet og leget med lysdioder og transistorer og MOS-kredse siden jeg gik i femte klasse, og boolsk algebra er mit andet modersmål. Jeg har været programmør i 22 år, og har lavet forskelligt i C# i de sidste fem. Mekanik går også nogenlunde, men er ikke det stærkeste.
Citér
4. bliver barnet stresset af fars ambitioner?

Næppe. Men min kone gør, muligvis!

Bortset fra det, så har jeg fundet sådan en her:
http://cgi.ebay.com/Radio-Control-2-UFO-Flying-Saucer-w-Led-/270787837104?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item3f0c367cb0
Hvis jeg hiver indmaden ud af de to, så tror jeg jeg har præcis hvad jeg skal bruge!

Venlig hilsen
Mads Aggerholm
Venlig hilsen
Mads Aggerholm

chrismark

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 677
    • Vis profil
Sv: Radiostyring, variabel spænding ("servo"?)
« Svar #16 Dato: 30, Juli 2011 - 10:46 »
Mads.
Med den baggrund du har; er svaret; Arduino. Jeg kan kun hjælpe lidt, men for en 100.- leveret har du en perfekt lille styre enhed til display, servoer, og alle de problemmer det giver.

Pas på med og købe over 14$ da der pludseligt kommer moms og gebyr på 160.-

http://www.toldpriser.dk/toldberegner

Jeg har selv gang i en "simpel" konstruktion som kan nok løses mekanisk (nogle mekaniske bevægelser), men her har jeg valgt AVR styring (arduino). Jeg vil bruge servoer da det er en simpel måde og skaffe en gearet motor på. Det er bare og hive elektroniken ud, skære lidt. Jeg kan ikke en gang købe 1 tandhjul for de penge.

Marek.

chrismark

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 677
    • Vis profil
Sv: Radiostyring, variabel spænding ("servo"?)
« Svar #17 Dato: 30, Juli 2011 - 15:17 »
For pokker Marek du bliver jo helt pædagog på dine gamle dage. ..og så dig der ellers hader børn :-\
Du har ganske iøvrigt ret.
;D
Nej, det er kvinder jeg hadder. I deres verden er der ikke plads til børn der udvikler sig. ;)
Alt skal være som det plejer. Med bløde pudder (hvidt) og sovesofaer.
Mads hænger på en QU samt en unge. Ungen kan man programmere på, mens Quinden kan man udskifte.
Jeg har ikke meget berøring med børn, men det jeg har er det altid været Dem der var de mest åbne og vidensøgende.
Par år siden har jeg brugt en nedslidt tandbørste udenfor til noget cikkelrensning.
Naboens børnebørn spurgte mig om det var min tandbørste.
 
Ja, den var min. ;D

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk