* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1408
  • Flest online idag: 86
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 41
I alt: 41

Forfatter Emne: importere .eml filer til Outlook  (Læst 9224 gange)

bovbjerg

  • Gæst
importere .eml filer til Outlook
« Dato: 03, August 2011 - 17:18 »
Jeg har lige installeret Windows 7 på en vens PC. I denne forbindelse eksporterede jeg alle mails via Outlook Express's indbyggede export mulighed. Dette resulterede i en folder kaldet "Meddelelser" med to undermapper kaldet "Local folders" og "Microsoft Communities". I "Local folders" ligger mapperne med inbox, sent mail etc. Selve mailsene er har formatet 0ABF6633-00000287.eml.  Så langt så godt.

Problemet er nu at få disse mails tilbage i MS Outlook (2007), da Outlook Express ikke findes i Windows 7.
Man skulle tro, at man umiddelbart kunne benytte import i MS Outlook, men det kan ikke lade sig gøre.

Er der nogen der har en metode?

m.v.h.
Jens

Leeberg

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 171
    • Vis profil
Sv: importere .eml filer til Outlook
« Svar #1 Dato: 03, August 2011 - 18:34 »
Med venlig hilsen
Casper Leeberg

TommyRump

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 533
    • Vis profil
Sv: importere .eml filer til Outlook
« Svar #2 Dato: 04, August 2011 - 14:30 »
Hej bovbjerg,

Det kniber lidt med at huske Outlook Express, men så vist jeg husker kan man også herfra eksporterer til en fil og til Outlook formatet ".pst".
Det resulterer kun i en enkelt fil som kan indeholde mails, kontaktpersoner mm. fra den gamle computer.

Jeg sidder selv med en Outlook 2010, men jeg mener at det er det samme i Outlook 2007. For at importerer skal du i fanen "Filer > Åbn" og herunder vælge importer.

MVH Tommy

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk