* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1408
  • Flest online idag: 115
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 53
I alt: 53

Forfatter Emne: Lokal opbevaring af netmail  (Læst 8023 gange)

eigilw

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 172
    • Vis profil
Lokal opbevaring af netmail
« Dato: 23, August 2011 - 15:11 »
Er der nogen af jer der har erfaring med at gemme mail lokalt? Der er tale om TDC mail, som er en webmail service. Der er selvfølgelig mulighed for at bruge Thunderbird og gemme den lokale fil.
Venlig hilsen
Eigil Winkel

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Lokal opbevaring af netmail
« Svar #1 Dato: 28, August 2011 - 18:07 »
Da du ikke har fået kvalificerede svar i løbet af fem dage, har du enten ikke udtrykt dit behov klart nok, eller alle anser din egen løsning som den bedste.
Selv bruger jeg ikke Thunderbird, men Pegasus Mail http://www.pmail.com/ , som jeg er meget tilfreds med. Min mailudbyder har naturligvis en webmailservice, men Pegasus henter min mail ned på min egen PC og kan indstilles til ENTEN at slette den på serveren efterfølgende (det har jeg valgt) ELLER at lade den ligge, så den kan ses på webmail også senere.
Den løsning burde dække dine ønsker, hvis jeg har forstået dig rigtigt.

Selv er jeg fornylig gået den modsatte vej: Jeg har nu indstillet min mailserver til automatisk at videresende al mail til en Gmail-adresse, så jeg også har adgang til den, når jeg er ved en fremmed PC. Gmail tilbyder jo næsten ubegrænset lagerplads, derfor foretrækker jeg at gemme der fremfor på mit domænes webhotel.

P.S. Jeg har i flere år benyttet mig af, at Pegasus Mail gemmer mail i enkeltmapper svarende til den mappestruktur jeg selv har oprettet. Jeg har jævnligt hentet mail på min bærbare, mens jeg har været i sommerhus. Når jeg vil flytte den bevaringsværdige mail over på hovedcomputeren, gemmer jeg den i en mappe med navnet "Eksport" og kopierer så mappen fra programfolderen over til den tilsvarende placering på min hjemme-PC. Derfra kan jeg så arkivere den i de relevante mapper.
Mvh. Morten Jødal

eigilw

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 172
    • Vis profil
Sv: Lokal opbevaring af netmail
« Svar #2 Dato: 28, August 2011 - 19:48 »
Hej Morten.
Mange tak for svaret. Jeg ser hvad det bliver til, men der er tilsyneladende ikke nogen 'automatisk' løsning, jeg har heller ikke kunnet finde noget på nettet.
Venlig hilsen
Eigil Winkel

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Lokal opbevaring af netmail
« Svar #3 Dato: 29, August 2011 - 02:15 »
Hvis det er automatik du går efter, skal jeg da lige nævne at Pegasus Mail også kan indstilles til at hente mail med faste intervaller uden din aktive indgriben - og herunder kan skrivebordsikonet, som naturligvis er en vinget hest, indstilles til at baske med vingerne når der er kommet ny post.
Jeg bruger ikke noget af alt dette, men har jeg forstået dig rigtigt, ønsker du at bibeholde webmailløsningen, men samtidig have en kopi af alt (eller noget) på din egen PC.
Jeg vil mene du kan finde en kombination af indstillinger i Pegasus Mail, der tillader dig dette uden at du skal foretage dig noget aktivt - bortset fra at læse din post  ;)
Mvh. Morten Jødal

TommyRump

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 533
    • Vis profil
Sv: Lokal opbevaring af netmail
« Svar #4 Dato: 02, September 2011 - 12:37 »
I stedet for Mortens løsning med at al mail videresendes til en Gmail konti, så kan Gmail indstilles til selv at hente mails via POP3.
På den måde kan alt mail automatisk hentes over på en Gmail konti.
Du har samme muligheder for at indstille om mails skal forblive på den oprindelige emailkonti eller om de skal hentes til Gmail og derefter slettes.

MVH Tommy

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk