* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1408
  • Flest online idag: 36
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 18
I alt: 18

Forfatter Emne: Billeder i indlæggene?  (Læst 6965 gange)

John Larsson

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 979
    • Vis profil
Billeder i indlæggene?
« Dato: 06, December 2011 - 15:58 »
Hvordan få man egentlig et billede fra sin egen harddisk med i et indlæg?

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Billeder i indlæggene?
« Svar #1 Dato: 06, December 2011 - 16:45 »
Det korte svar er: det kan du ikke!
Billedet skal ligge på en offentligt tilgængelig server for at kunne komme med.

Men der er heldigvis flere genveje. Du kan fx oprette en Google Picasa-konto, hvor du kan lægge dine billeder og  - individuelt for hvert billede - bestemme, hvem der skal have adgang til det. Hvis du giver offentlig adgang, kan du linke til billedet. Brug knap nr. 2 i 2. ikonrække, som tilføjer (img][/img) (jeg har skiftet to kandede parenteser ud med runde for at dette ikke skal opfattes som kode. Imellem de to koder skrives billedets webadresse.

Med Picasa og lignende systemer bevarer du selv retten til billedet og til at slette det igen, hvis du ønsker det.
Mvh. Morten Jødal

John Larsson

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 979
    • Vis profil
Sv: Billeder i indlæggene?
« Svar #2 Dato: 06, December 2011 - 20:45 »
Det korte svar er: det kan du ikke!
Billedet skal ligge på en offentligt tilgængelig server for at kunne komme med.

Men der er heldigvis flere genveje. Du kan fx oprette en Google Picasa-konto, hvor du kan lægge dine billeder og  - individuelt for hvert billede - bestemme, hvem der skal have adgang til det. Hvis du giver offentlig adgang, kan du linke til billedet. Brug knap nr. 2 i 2. ikonrække, som tilføjer (img][/img) (jeg har skiftet to kandede parenteser ud med runde for at dette ikke skal opfattes som kode. Imellem de to koder skrives billedets webadresse.

Med Picasa og lignende systemer bevarer du selv retten til billedet og til at slette det igen, hvis du ønsker det.

Tak Morten!

Nå, så må jeg bakse rundt lidt via Picasa! Jeg har prøvet den før med direkte link, men jeg havde bare troet at man kunne noget med "kopier" og "sæt ind", men det kan man altså ikke!

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk