* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1408
  • Flest online idag: 36
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 18
I alt: 18

Afstemning

Har du lyttet til Radio 24syv?

Dagligt
1 (5.3%)
Ugentligt
0 (0%)
Lejlighedsvis
1 (5.3%)
Enkelte gange af nysgerrighed
5 (26.3%)
Aldrig
12 (63.2%)

Totale antal stemmeafgivende: 18

Afstemingen er lukket: 13, Januar 2012 - 19:47

Forfatter Emne: Hvem hører Radio 24syv?  (Læst 38550 gange)

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Hvem hører Radio 24syv?
« Dato: 03, Januar 2012 - 19:47 »
Efter en uge med den nye konkurrerende radiokanal kunne en af gratisaviserne oplyse, at den havde haft et forbløffende stort antal lyttere - nemlig 13%.
Det viste sig at være statistikmisbrug, der var tale om 13% af de 70%, der vidste, at stationen eksisterer. Og undersøgelsen gjaldt den første uge, da kanalen sikkert har haft lyttere både af nysgerrighed og ved en fejltagelse (jeg hørte selv til den første kategori, men var ikke med i undersøgelsens panel).
Derfor spørger jeg også nysgerrigt i dette givetvis ikke repræsentative forum - nu da stationen er to måneder gammel: Lytter I?
Mvh. Morten Jødal

efry

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 278
    • Vis profil
Sv: Hvem hører Radio 24syv?
« Svar #1 Dato: 03, Januar 2012 - 21:04 »
Jeg synes kanalen har nogle gode intentioner, men må ofte konstatere, at værten på en udsendelse overhovedet ikke er forberedt på sit job og åbenbart ikke har planlagt, hvad der skal ske.

Flere gange har jeg hørt noget i stil med 'ja, øh..øh, når nu ikke der er nogen, der vil ringe ind, såååå, øhh...,øhh..., så har jeg noget musik her til afslutningen, øh... øh.......

Det er nogen gange lidt enerverende at lytte til to eller tre personer, der sidder og snakker indbyrdes om noget meget indforstået krydret med en masse små latterudbrud. Man har lidt en fornemmelse af, at man sidder på en cafe og lytter til nabobordet.

Det generer mig også, at der er så mange øh.., øh.., efterfulgt af det, der lige er blevet sagt (evt. med brug af en mindre og uvæsentlig ændring af et enkelt ord). En meget almindelig vending i mange af udsendelserne er også 'øh.. hvad var det nu jeg ville sige øh.., øh..'. Dette tyder for mig på at værten er aldeles uforberedt.

Jeg længes så afgjort efter et format i stil med det, som P1 anvendte og mon ikke at 24syv efterhånden vil lære det?

Ikke desto mindre holder jeg stadig ud og lytter praktisk taget dagligt i en eller flere timer.

harbst

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 2.402
    • Vis profil
Sv: Hvem hører Radio 24syv?
« Svar #2 Dato: 04, Januar 2012 - 00:21 »
Dertil kommer der at kanalen har været død temmelih længe her i Nordsjælland. Den var der lige et par dage før nytår, men er nu væk igen.  Maan har åbenbart ikke kun mangel på kvalificerede værter, der mangler også folk til at kontrollere og vedligeholde sendenettet.
Jørgen Harbst

John Larsson

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 979
    • Vis profil
Sv: Hvem hører Radio 24syv?
« Svar #3 Dato: 04, Januar 2012 - 10:07 »
Dertil kommer der at kanalen har været død temmelih længe her i Nordsjælland. Den var der lige et par dage før nytår, men er nu væk igen.  Maan har åbenbart ikke kun mangel på kvalificerede værter, der mangler også folk til at kontrollere og vedligeholde sendenettet.

Den er der nu Harbst, og den har været der i mindst en uge. Du skal bare lave en "full scan" igen! Jeg skrev jo om det her den 15. december. Den koksede helt ud den 13. december. Jeg opdagede det om morgenen ca. kl. 05.45. Da Telestyrelsen åbnede deres øjne, kontaktede jeg dem. De var meget venlige og forstående. Jeg havde nemlig om eftermiddagen den 12. mødt en ældre dame fra bebyggelsen her. Hun stod ved aviscontaineren med sin rollator, hvor hun bl. a. beklagede sig over at hendes nye DAB, som en datter havde foræret hende, ikke havde virket i de to måneder hun havde haft den. Hun forstod ikke det der med "full scan", så jeg hjalp hende i fem minutter med det. Det blev hun selvfølgelig vældig glad for, men næste morgen lå hele system brak ! Det var dét folkene i Telestyrelsen var forstående over for! Derimod kunne de ikke hjælpe konkret. De hævdede at HELE det danske DAB-system blev administreret af DR, og jeg fik et tlf.nr. Det viste sig være rigtig. De brokkede sig i hvert fald ikke på DR, men fortalte at der var sket en strømafbrydelse ca. kl 01.00 om natten i Nordsjælland (det er nok det høje betontårn der står her i Store Dyrehave!) og at man arbejdede på sagen. Jeg ringede så straks til den ældre dame, så hun ikke skulle tro at det min "pillen" ved hendes radio, som var årsagen! Ca. kl. 11 kom der også signal, men kun for nogle af kanalerne. DAB-kanalerne sendes vist i to blokke, og blok nr. 2 var stadig ikke i funktion. Sådan var det også ca. en uge senere, hvor jeg skrev en mail til R24syv og spurgte om de var klar over, at man ikke kunne lytte til dem via DAB i Nordsjælland. Jeg ved ikke om det var det der virkede, men der gik kun nogle få timer, så virkede også "blok 2"!

Mortens spørgsmål har jeg besvaret med "sjældent, af nysgerrighed" eller hvad alternativet nu var; de har i hvert fald skuffet mig så fælt at jeg snart kommer med et længere kritisk blog-indlæg på avisen.dk om den sag. Jeg vender tilbage når det er publiceret, men "EFRY" har helt ret i at der er rigtig meget "øh" på den kanal!

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Hvem hører Radio 24syv?
« Svar #4 Dato: 04, Januar 2012 - 11:42 »
Ja, min egen lytning er foregået i aftentimerne på min bilradio. Hjemme bruger jeg DAB eller net undtagen til regionale nyheder - men på en aftenbiltur er Radio 24syv eneste mulighed, når man nu ikke er musikmenneske ...

Jeg hørte et længere interview med Johnny Madsen, som stort set ikke kom videre, end at de to københavnske værter undrede sig over, at nogen kunne bo på Fanø og alligevel blive til noget!  ::)
Han tog det pænt, men fik naturligvis sagt for lidt om sit liv og sin musik, da han bele tiden blev afsporet.
Samt en anden udsendelse, hvis emne jeg totalt har glemt, da de to værter spildte tiden med at snakke indforstået med hinanden og aldrig nåede ud over rampen.
Efter disse to oplevelser er det kun blevet til korte stumper, som hurtigt har fået mig til at vælge tavshed under kørslen i stedet.

Maan har åbenbart ikke kun mangel på kvalificerede værter, der mangler også folk til at kontrollere og vedligeholde sendenettet.

Det har jeg så lidt svært ved at forstå!
Så vidt jeg ved, vedligeholdes hele FM-nettet af et uafhængigt selskab? Og Radio 24syv skulle jo partout have en FM-frekvens, så man ødelagde DRs sendeflade!
Ligeledes ligger DAB-vedligeholdelsen et helt andet sted. Det er korrekt, at der sendes DAB på to MUX'er, og der kan sagtens være fejl på den ene - men det skal den specifikke kanal nu ikke have skyld for.
Mvh. Morten Jødal

E. Tranberg

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.302
    • Vis profil
Sv: Hvem hører Radio 24syv?
« Svar #5 Dato: 04, Januar 2012 - 15:32 »
Jeg har kun hørt den på biltur, men det var til gengæld utrolig god taleradio.

http://arkiv.radio24syv.dk/video/4208753/hallj-i-betalingsringen-1
http://arkiv.radio24syv.dk/video/4208943/hallj-i-betalingsringen-2

Lad jer ikke nare af beskrivelsen
Citér
Satire fra udkanten af Danmark med Simon Jul og Jacob Haugaard


Jakob Haugaard fortæller åbenhjertigt om sit liv og sine holdninger.

Han synes det er påfaldende at F-A-RV-EL er fredet af alle komikere.

Simon Jul levede ikke op til mine fordomme, men holdt sig i baggrunden med sjældne og afdæmpede kommentarer




Rasmus Møller

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 252
    • Vis profil
Sv: Hvem hører Radio 24syv?
« Svar #6 Dato: 12, Januar 2012 - 14:12 »
Jeg hører det relativt ofte, selv om jeg er utilfreds med både kvalitet, form og seriøsitet.

Uheldigvis er Radio 24syv ofte det eneste signal, som er kraftigt nok til at overdøve baggrundsstøj m.m.

Jeg lytter kun på FM. Min bilradio plejede at have god følsomhed, men den er faldet jævnt over det sidste år eller to, og nu er det kun 24syv som af og til overdøver suset.

Det er lidt bedre på min Nokia mobil, men stadigvæk er 24syv signalet klart det reneste og kraftigste.

Billig bærbar DAB ville være skønt.
Ærbødigst Rasmus Møller

Sophiante

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 388
    • Vis profil
Sv: Hvem hører Radio 24syv?
« Svar #7 Dato: 14, Januar 2012 - 16:57 »
Jeg hører ikke 24syv men har stor glæde af andre DAB kanaler i bilen. Min løsning blev en stueradio til 600Kr. med drejeknapper, stort display og fronthøjttaler.


Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Hvem hører Radio 24syv?
« Svar #8 Dato: 16, Januar 2012 - 12:01 »
Hej Sophiante.
Du har jo tidligere beskrevet din radioløsning i en anden tråd, og det var fint at se et billede af den. Desværre er der ikke plads til noget tilsvarende i min bil, så jeg må nok vente til folkekravet om DAB i bilen bliver stort nok til, at der kommer udvalg i radioer med DAB i standard autoradiostørrelse.

Jeg reagerer lidt på din bemærkning om "andre DAB kanaler". 24syv er jo primært en FM-kanal, og halvdelen af den politiske ballade om kanalen gik på, at den SKULLE have en FM-kanal og dermed smadre DRs programstruktur. Så vidt jeg husker var det også din begrundelse for at få DAB i bilen ...
Den anden del af balladen gik på det mildest talt rundelige budget, der hældes ud af offentlige midler til en privat producent.

Men at 24syv også sender på DAB, var jeg faktisk slet ikke klar over, før et par debattører omtalte det i denne tråd.
Mvh. Morten Jødal

John Larsson

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 979
    • Vis profil
Sv: Hvem hører Radio 24syv?
« Svar #9 Dato: 16, Januar 2012 - 14:21 »
Hej Sophiante.
Du har jo tidligere beskrevet din radioløsning i en anden tråd, og det var fint at se et billede af den. Desværre er der ikke plads til noget tilsvarende i min bil, så jeg må nok vente til folkekravet om DAB i bilen bliver stort nok til, at der kommer udvalg i radioer med DAB i standard autoradiostørrelse.


Jeg klapper lige en af hestene i Suzuki'en og afventer en mere diskret løsning. Jeg har i forvejen en lille FM-sender som kan stikkes ind i cigartænderhullet og som jeg kan proppe et nærmest uendeligt antal mp3-filer ind i til passagerernes *) fornøjelse. Det kan jo ikke vare længe for der kommer en tilsvarende dims med en indbygget DAB-modtager, som omsætter til et FM-signal, som radioen kan æde!

*) Jeg skriver "passagerernes" fordi jeg ikke har psyke til musik, muzak eller anden underholdning, når jeg er alene i bilen! Enten skal skal der være radio på med noget der får mig til at tænke, eller også skal der være stille, så tænker jeg vel også i en en eller anden forstand!

Sophiante

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 388
    • Vis profil
Sv: Hvem hører Radio 24syv?
« Svar #10 Dato: 16, Januar 2012 - 15:52 »
John, jeg er lige ved at tro at den dims du efterlyser findes allerede.

Jeg har dog også en anden grund til ikke at bruge min bilradio. Det er en Blaupunkt og for at være "smart" har de konstrueret ON knappen som en meget lille BLÅ trykknap som sidder delvis forsænket i centrum af drejeknappen. Den er vanvittig irriterende (og farlig) at skulle tænde med (spidse fingre) under kørsel fordi man er nødt til at kigge ned for at finde den. Havde det nu været en gammeldags mekanisk knap, næh det er naturligvis en "smart" software-knap som skal holdes inde i en tid som føles meget lang mens man kører.....Min nye DAB har store drejeknapper som jeg kan finde og bruge uden at skulle kigge væk fra vejen.
Men det var et sidespring.

Uffe Kaagaard

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 217
    • Vis profil
Med venlig hilsen
Uffe

Hvorfor sidde inde,
når alt håb er ude?

E. Tranberg

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.302
    • Vis profil
Sv: Hvem hører Radio 24syv?
« Svar #12 Dato: 16, Januar 2012 - 16:51 »
Thansen har en DAB-modtager der sender på FM, men prisen er hamper 799 kr

http://www.thansen.dk/product.asp?c=6363518585&n=-919362172&pn=-919359932



Citér
FÅ DAB RADIO I BILEN - NEMT OG ENKELT

BEAT 400 er en digital DAB radio tuner, der kan bruges i ALLE biler.

BEAT 400 sender DAB Digital Radio signal til din bilradio via FM. Du indstiller blot, din bilradio på samme frekvens som BEAT 400 er indstillet, og du er klar til at nyde DAB radio i bilen.

8 faste stationer
Sugekopholder til enkelt montering i forruden
Modtag massevis af Digitale DAB radiostationer
Stor display viser Digital Radio data
Aux In udtag for tilslutning af iPOD, iPhone
Nyd alt din musik fra din iPhone
Auto scan funktion finder nemt de tilgængelige DAB radiostationer DAB antenne til rudemontering medfølger
Nem tilslutning til 12V og 24V via bilens cigartænder



Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Hvem hører Radio 24syv?
« Svar #13 Dato: 18, Januar 2012 - 13:41 »
Thansen har en DAB-modtager der sender på FM, men prisen er hamper 799 kr

Det er ikke fordi prisen afskrækker mig - men endnu en ekstra dingenot i bilen, som skal tilsluttes cigartænderstikket, gør ...

Jeg har p.t. en FM-radio med CD-spiller i bilen - den radio, den er født med.
Den dækker fint mit behov i dagtimerne, men ikke efter kl. 18 - og jeg kører en del om aftenen.
Så hvis prisen var rimelig, kunne jeg godt finde på at udskifte den med en DAB+/FM-radio med CD-spiller - vel at mærke en model, der passer i den standardiserede plads til bilradioen.

DAB+-chippen er ikke ret dyr, så jeg er sikker på, at en sådan model kunne masseproduceres til en fornuftig pris. Men som jeg ser det (og Tranbergs billede bekræfter det) ser både fabrikanter og forhandlere endnu DAB som et specielt nicheprodukt i bilsammenhæng.
Det ønskede kan godt fås, men jeg har kun set det til priser, der er flere gange højere end Tranbergs model - og det overstiger min grænse!
Mvh. Morten Jødal

Bent Andersen

  • Gæst
Sv: Hvem hører Radio 24syv?
« Svar #14 Dato: 18, Januar 2012 - 14:04 »
"DAB+-chippen er ikke ret dyr, så jeg er sikker på, at en sådan model kunne masseproduceres til en fornuftig pris."

Det er rigtigt, men problemet er at der ikke findes et massemarked nogen steder. De eneste lande der "gør noget" med DAB+ er DK og UK.
Hvis f.eks. Tyskland kom med ville det være noget andet, men det er der ikke rigtig noget der tyder på.

MvH,

Bent.

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk