* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1407
  • Flest online idag: 64
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 56
I alt: 56

Forfatter Emne: 42" fjernsyn til salg (let defekt)  (Læst 26652 gange)

chrismark

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 677
    • Vis profil
Sv: 42" fjernsyn til salg (let defekt)
« Svar #15 Dato: 23, Marts 2012 - 18:55 »
Hvad med og fremprovoker problemet nå tv-et virker ved og varme med en varmepistol/hårtørrer afgrænsede steder på printpladerne. Evt. lav en lille kasse af papir og sæt overprintet for at forhindre afkøling. Ellers findes noget der kaldes kuldespray til fejlfinding i temperatur-ustabil elektronik. Du ku også tvangs køle med kold luft fra blæser eller sug fra støvsuger.
Marek.

SuperClaus

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 536
    • Vis profil
Sv: 42" fjernsyn til salg (let defekt)
« Svar #16 Dato: 24, Marts 2012 - 01:04 »
Hej Mads

Det er mest pga. den øverste kondensator til højre i første billede. Det kunne godt se ud som om at den var poppet i toppen og der var kommet lidt væske ud?

Det er meget svært at se på billederne, men hvis overstående passer så har du med 99% sikkerhed fejlen der - og det er også en velkendt fejl i moderne elektronik (læs moderne strømforsyninger).

vh.
Claus

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: 42" fjernsyn til salg (let defekt)
« Svar #17 Dato: 24, Marts 2012 - 10:52 »
For nogen tid havde vi i en helt anden tråd om buleudretning diverse frysemidler til debat - jeg tror et af dem hed "Freez-it". Midlerne var ikke egnet til buler i blikplader -men sælges præcis til det formål at lokalisere overophedede komponenter i elektronik, som fremkalder periodiske fejl.
Så det er også en vej at gå, hvis du har mod på det.
Mvh. Morten Jødal

Mads Aggerholm

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 594
    • Vis profil
    • ScandiCorp - Vi laver lidt af hvert...!
Sv: 42" fjernsyn til salg (let defekt)
« Svar #18 Dato: 28, August 2012 - 20:21 »
Hej igen!
En lille opfølger:
Først en tak til SuperClaus, som pegede på elektrolytterne!
Jeg skilte apparatet ad igen for en lille uge siden, og skiftede to elektrolytter der bulede i toppen!
Samtidig blev jeg opmærksom på et lille hvidt stik med en rød og sort ledning - sikker noget strøm - hvor den sorte del var helt forkullet! Det blev også skiftet, og fjernsynet virker helt perfekt igen!

Som en bonus var min Samsung monitor også begyndt at flimre - dvs. sådan en tænd-sluk-tænd-sluk i meget hurtig rækkefølge! Det varede i op mod et minut før den stabiliserede sig på "tændt".
Den har jeg også moret mig med at skille ad, og skiftede fire elektrolytter. Den virker fint igen!

Tak for alle rådene!

Mvh
Mads Aggerholm

PS. Fjernsynet er ikke længere til salg! Det hænger i vores køkken og bruges til internet og film!
Venlig hilsen
Mads Aggerholm

SuperClaus

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 536
    • Vis profil
Sv: 42" fjernsyn til salg (let defekt)
« Svar #19 Dato: 29, August 2012 - 12:27 »
Tillykke med reparationen - der er ikke noget som at se på en monitor man selv har fixet!  ;D
vh.
Claus

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk