* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1408
  • Flest online idag: 258
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 104
I alt: 104

Forfatter Emne: Ændring af ejendommens status  (Læst 38886 gange)

Egon Thomsen

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 15
    • Vis profil
Sv: Ændring af ejendommens status
« Svar #15 Dato: 26, Maj 2012 - 11:49 »
Hej igen igen John , tak for Din mening, jeg tror jeg vil forsøge at følge Dit råd for at spare de omtalte omkostninger og det megen besvær.

Mange tusinde tak , håber det lykkes    for os.

Rigtig god Pinse.

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Ændring af ejendommens status
« Svar #16 Dato: 26, Maj 2012 - 12:12 »
Hej Egon.

Et alternativ (eller supplement) er at indkøbe en tommestok/et målebånd og selv lave tegningerne efter bedste evne.
Der skal være mål i længde og bredde samt loftshøjde - og placering og mål på døre og vinduer.

Lav det på ternet papir/mm-papir, send det ind med et følgebrev, hvor du gør opmærksom på, at du ikke har flyttet vægge siden den tidligere byggesag og derfor ikke har ændret på bærende konstruktioner eller afløbsforhold - og se hvad de svarer.
Har du en fornuftig kommune, bør det være nok, da du jo ikke har ændret det mindst ei husets ydre skal.
Mvh. Morten Jødal

Egon Thomsen

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 15
    • Vis profil
Sv: Ændring af ejendommens status
« Svar #17 Dato: 31, Maj 2012 - 14:54 »
Hej til alle der har deltaget i denne debat somjeg har været meget glad for.
Jeg har nu fundet løsningen på mit problem, idet jeg har fulgt det gode råd om at lave sin egen "grå zone"
og meddelt kommunens "byggeafdeling" at vi selv bruger omtalte køkkenfaciliteter og at lejerne kun har
ADGANG til at benytte disse.  Dette har byggeafdelingen så godkendt og de har så skrinlagt sagen.

Jeg takker for Jeres indsats og ønsker alle en god sommer.

Venligste hilsener fra Egon
 

John Larsson

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 979
    • Vis profil
Sv: Ændring af ejendommens status
« Svar #18 Dato: 31, Maj 2012 - 17:23 »
Tillykke med det, Egon! Så var det jo fint at Morten fandt det der fra Familieadvokaten! Jeg har aldrig haft erfaring med udlejning i DK, men jeg hørte andet sted fra netop i dag, at der ved værelsesudlejning er en tidsgrænse på to år. Du har muligvis kendskab til dette, men det skulle være sådan, at hvis man ikke indskriver dette i lejekontrakten, så erhverver sig lejer diverse rettigheder, "bider sig fast", hvis der er udlejet i mere end to år!

Egon Thomsen

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 15
    • Vis profil
Sv: Ændring af ejendommens status
« Svar #19 Dato: 01, Juni 2012 - 13:39 »
Hejsa , OK; Men vi har haft udlejet nu i mere end 6 år med skiftende lejere og haft lejekontrakter gående ud på : minimum 3 måneders opsigelse fra begge sider og det har også fungeret upåklageligt i den tid og ingen problemer haft, vi må da sige at vi jo selv også har haft mulighed for at "se vores folk an" !

Tak for Jeres interresse og rigtig god sommer , når den kommer igen.

John Larsson

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 979
    • Vis profil
Sv: Ændring af ejendommens status
« Svar #20 Dato: 01, Juni 2012 - 14:09 »
Hejsa , OK; Men vi har haft udlejet nu i mere end 6 år med skiftende lejere og haft lejekontrakter gående ud på : minimum 3 måneders opsigelse fra begge sider og det har også fungeret upåklageligt i den tid og ingen problemer haft, vi må da sige at vi jo selv også har haft mulighed for at "se vores folk an" !

Tak for Jeres interresse og rigtig god sommer , når den kommer igen.

Jeg har som sagt ikke undersøgt noget her, men såvidt jeg forstod meldingen fra ham jeg kender perifert, at dine tre måneder i kontrakten ikke mere gælder når lejemålet har varet i mere end to år! Der er i mange love indispositive ("ufraskrivelige") regler der træder i kraft under bestemte forhold!

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Ændring af ejendommens status
« Svar #21 Dato: 01, Juni 2012 - 19:11 »
Jeg må også lykønske Egon med det gunstige resultat.

Og så kan jeg da fortælle, at "Familieadvokaten" behandler udlejning ganske grundigt, herunder specifikt værelsesudlejning i emne nr. 754.

Det væsentlige i denne sammenhæng er:

Efter lejeloven kan en udlejer frit opsige 'enkelte værelser til beboelse, når værelset er en del af udlejerens beboelseslejlighed eller er en del af et en- eller tofamiliehus, som udlejeren bebor'.

 Sådanne værelser kan udlejeren opsige såvel mundtligt som skriftligt med en måneds varsel, og som lejer har du hverken krav på at få en begrundelse eller at få oplysning om dine muligheder for at protestere mod opsigelsen.


Jeg linker til hele teksten her: http://www.familieadvokaten.dk/Emner/754.html

Der står en del mere, men det er afgørende, at Egons "gråzone" er blevet accepteret. Det citerede gælder nemlig hverken for klubværelser eller lejligheder.
Mvh. Morten Jødal

Egon Thomsen

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 15
    • Vis profil
Sv: Ændring af ejendommens status
« Svar #22 Dato: 02, Juni 2012 - 09:24 »
Hej og mange tak for Jeres bevågenhed, jeg har i dag fået bekræftelse fra kommunen om at sagen nu er bilagt og at vi kan leje værelserne ud som beskrevet " med adgang til køkken og bad" !

Så endnu engang tusinde tak for Jeres hjælp vi nåede jo meget langt. Fortsat god sommer.

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk