* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1407
  • Flest online idag: 66
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 45
I alt: 45

Forfatter Emne: Om at bruge Græske Bogstaver og andre tegn  (Læst 11671 gange)

Mikael Boldt

  • Administrator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.150
    • Vis profil
    • Boldts Bornholmske Blog
Om at bruge Græske Bogstaver og andre tegn
« Dato: 02, September 2012 - 10:39 »
Tegnsættet for ingeniørdebat.dk er blevet opdateret og det er nu muligt at vise forskellige tegn i dit indlæg.

Som ingeniør har man en gang i mellem brug for at kunne indsætte et græsk bogstav eller to i præsentation af en formel.

Skal du bruge et græsk bogstav er den letteste måde at indsætte et sådant. at bruge kopi/indsæt funktionen i din computer.

Til venstre for dette skrivefelt er det græske alfabet som du kan kopiere fra.

Tegnsættet er ikke længere begrænset til nordisk/latinske bogstaver. Nu kan du også bruge andre tegnsæt:

Russisk:
абвгдеёжзийклмнопрстуфхцчшчьыъэюя
АБВГДЕЁЖЗИЙКЛМНОПРСТУФХЦЧШЩЬЫЪЭЮЯ

Serbisk:
Ђ Љ Њ Ћ Џ ђ љ њ ћ џ

Tjekkiske:
š  ť  ž  ľ  č  ě ď ň ř ů ĺ
Š Ť Ž Ľ Č Ě Ď Ň Ř Ů Ĺ

Polske:
ł ą ż ę ć ń ś ź
Ł Ą Ż Ę Ć Ń Ś Ź

glæder mig til at se jer udfordre systemet
« Senest Redigeret: 02, September 2012 - 10:44 af Mikael Boldt »
Ha en god dag

Mikael Boldt

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Om at bruge Græske Bogstaver og andre tegn
« Svar #1 Dato: 02, September 2012 - 23:06 »
Jeg kan se der igen har været gang i den gamle tråd om "græske tegn og fagter - og måske lidt PM ved siden af? Ordlyden i det sidste indlæg antyder det.

Jeg skal kun sige, at jeg er MEGET glad for, at problemet nu er løst, MEGET taknemmelig over, at Mikael har påtaget sig ikke blot at få et forum til at køre, men også er vaks på opdateringer, og samlet er jeg en tilfreds bruger.

Og så tror jeg ikke nogen, der har arbejdet med IT udover tekstbehandlingsniveau, ikke har oplevet at tumle i lang tid med et problem, endelig få det løst - og bagefter tænke: "Ja selvfølgelig sådan!"
Så føler man sig dum, men skulle hellere glæde sig over, at problemet nu er løst.  :D
Det er menneskeligt at fejle - men de helt store bommerter kræver en computer!  ;)
Mvh. Morten Jødal

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk