Ingeniørdebat > Om Ingeniørdebat.dk

Russisk Spam

(1/2) > >>

Mikael Boldt:
Efter opgraderingen af ingeniørdebat.dk har der været en voldsom aktivitet fra russiske og ukrainske spammere. Enkelte har formået at komme igennem, men da de ikke bidrager positivt til debatten, har jeg udvidet spamfilteret.

Uffe Kaagaard:
Jeg har prøvet at kigge lidt på medlemslisten.
Mange har links til hjemmesider. Nogle af disse har aldrig skrevet indlæg til debatten og nogle af disse debatøres hjemmesider er på nogle ganske ulæselige sprog.
Nogle links til hjemmesiderne kan ikke lukkes op, men alene på de første 2 sider er der 3 hjemmesider på rusisk og noget der ligner arabisk.

Jeg orker ikke at gennemgå samtlige hjemmesider.
Nu spekulerer jeg på om nogle af disse medlemmer har fået en fod indenfor, så de nu har mulighed for at spamme debatsiden, men det vil jeg lade være op til Jer mere IT-kyndige at vurdere.

Venlig hilsen
Uffe

Mikael Boldt:
At rydde op i medlemslisten står på min to-do-liste for weekenden, når jeg er tilbage på kontoret.



Mikael Boldt:
Jeg har nu ryddet op i medlemslisten.

Jeg kan ikke gå i bund, for selv om der er nu stadig er ca 70 registrerede brugere som aldrig har leveret bidrag i debatten, så er flere af dem logget på med jævne mellemrum.

I øvrigt tak til Morten Jødal for at gribe ind da vi blev angrebet af spam tidligere på ugen. Alle moderatorer på dette forum har mulighed for at gribe ind og slette spam.

ingeniørdebat.dk lever som et lille frivilligt projekt - så på grund af mit arbejde er jeg engang imellem afskåret fra at se hvad der sker.

2 simple filtre som udelukker webservere  fra *.cn og *.ru og dermed forhindre adgang til alt. fanger ca 15-20 forsøg dagligt.

Jeg håber selvfølgelig ikke at dette forhindre rigtige brugere i at få adgang. 

Mikael Boldt:
En Honey Pot og et spamfilter er nu blevet tilføjet sikkerhedssystemet på ingeniørdebat.dk

Honey Pot er et projekt som lokker spammere til forskellige hjemmesider og  derfra bliver de så registreret og det register bruges så til udelukke ip-adresser fra at få adgang til andre sider herunder denne.

Spamfilteret tjekker alle brugeres email adresser samt om skrevne indlæg overholder simple regler. (Så lad være med at linke til obskure hjemmesider som sælger medicinske produkter og lignende.)

Desværre kan alle disse filtre også begrænse almindelige brugeres aktiviteter på siden.

Et af problemerne kan være at din dynamiske ip har været brugt til ulovlig spam-mail inden du fik det. Sker det så meld tilbage til mig.

Det har desværre vist sig nødvendigt at have alle disse filtre, da jeg gerne vil kunne sove roligt om natten.

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version