* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1408
  • Flest online idag: 149
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 66
I alt: 66

Forfatter Emne: Reparation af malet beton  (Læst 10886 gange)

eigilw

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 172
    • Vis profil
Reparation af malet beton
« Dato: 19, September 2012 - 13:48 »
Hvordan reparerer jeg nogle betonstolper til et hegn. De er lavet af beton med indstøbt jern, men der er nogle store afskalninger og manglende hjørner, men der er malet oven på afskalningerne. Hvordan reparerer jeg det bedst?
Venlig hilsen
Eigil Winkel

B Mønnike

  • Global Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 3.459
    • Vis profil
Sv: Reparation af malet beton
« Svar #1 Dato: 20, September 2012 - 17:01 »
Jeg ved ikke hvad der er bedst.

Men jeg kan fortælle, hvorledes jeg ville gribe det an.

Først ville jeg lege Bertel Thorvalsen med en mejsel, ståbørste og spartel alle de steder hvor der er overmalede afskalninger.

Derefter ville jeg gå til Harald Nyborg og købe deres plasticpadding lignende epoxy spartelmasse. For den er meget langt langt billigere end Plasticpadding. Med denne ville jeg opbygge hjørner og huller.

Hver gang jeg har noget af denne masse tilovers, bruger jeg den til at reparere huller i mit engang malede betongulv, i min garage og det virker som om at de tre materialer enes uden problemer.

Hvis der er store afbræk på hjørner  kan man bore nogle skruer ind i bjælken  for at de kan være ankre for spartelmassen.

Når så betonpillerne er fyldt op og afslebet så kan de males
Med venlig hilsen
Bjarke Mønnike

eigilw

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 172
    • Vis profil
Sv: Reparation af malet beton
« Svar #2 Dato: 28, Oktober 2013 - 08:56 »
Hej Bjarke.
Jeg skylder dig et svar og tak for rådet.
Jeg startede med at rense løs rust og løs beton af a la Thorvaldsen og rensede efter med en stålbørste. Så malede jeg jernet med rusthæmmende maling og skruede skruer i de største huller. Derefter lavede jeg nogle klumper rundt om skruerne med Harald Nyborgs epoxy-masse. Til sidst murede jeg op med udendørs spartelmasse fra Flügger, der var nem at bearbejde og kunne pudses til sidst med et filtsebræt. Det blev lavet sidste efterår og holder indtil videre.
Venlig hilsen
Eigil Winkel
Venlig hilsen
Eigil Winkel

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk