Ingeniørdebat > Om Ingeniørdebat.dk

Printerblæk priser

(1/2) > >>

B Mønnike:
Jeg sidder her og læser julereklamerne og konstaterer, at det er muligt at købe printere med scanner, billigere både fra Canon og HP, end blækpatronerne til de samme maskiner.

Mikker:
Ja det ligner det, men mange gange er der kun ca 25% blæk i de patroner printeren leveres med.
Jeg har på Ebay købt 4 gennemsigtige til min Epson til ca 100 kr. Når de melder lav blæk tager jeg dem ud og fylder dem igen, når de sættes i igen resetter de sig selv.
Det er billigt.

JMA:
En laserprinter er bedst, hvis du ikke behøver farverne.
Multifunktions laserprintere, med scan, fax,  kopieriing, netværk, osv. koster ca. 650 kr. Toneren koster 400 kr. incl. moms, plus porto, men der er også nok til 2.500 sider. Den medleverede toner er med kun 750 sider.

Selv med et lille udskriftsbehov, har jeg for længst kasseret ink-jet typerne.

Til udskrift af farvefotografier, giver en god ink-jet dog god kvalitet, i forhold til dens pris. Men prisen per billed, er lavere hos fotoforhandleren.

Morten Jødal:
Selv om jeg fortsat har en inkjet i reserve (den får lov at køre et ark hvert halve år for at imødegå udtørring), er jeg også forlængst gået over til laserprint i farver. I mange år har jeg ellers haft en S/H laser, men en inkjet med farver
Laserkvaliteten er flot og prisen pr. print rimelig.
Ulempen er, at hvor blækpatroner til de kendte printermærker kan købes overalt, er lasertoner en specialvare, som jeg helt har opgivet at købe i en fysisk butik, og priserne på nettet er stærkt varierende.
Jeg har netop bestilt ny toner til min Lexmark, og jeg slog til ved en pris på kr. 387,50 - efter først at have kikket hos en anden leverandør, som ville have kr. 577 for præcis samme toner! Ganske vist tog den dyre leverandør lidt mindre i forsendelse.
En anden ulempe er så leveringstiden, som typisk er 3-5 dage. Det er en anden grund til, at min inkjet ikke er smidt helt ud endnu. For Lexmark har truffet det principielle valg, at hvis blot én af de fire tonerpatroner er løbet tør, kan printeren ikke køre. Det kan være kritisk!

Sophiante:
Jeg tror vi alle kender til problemet.

Jeg havde før en HP printer som irriterede mig grænseløst ved at proppe min PC fuld af software-ragelse, samt skulle have nye blækpatroner hele tiden.
Så købte jeg en Canon med syv forskellige farvepatroner - så kunne man da nøjes med at skifte den farve som manglede. Godmorgen, 200Kr. pr styk og så stopper den alligevel blot een er lav. Resultat - hveranden gang jeg skal printe er der problemer.

Mit behov er ikke ret stort og laserprintere fylder meget mere, eller gør de?

Vi bliver alle fuppede af den industri.










Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version