* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1406
  • Flest online idag: 88
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 64
I alt: 64

Forfatter Emne: Hvad er det rigtige valg  (Læst 9848 gange)

asaae

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 1
    • Vis profil
Hvad er det rigtige valg
« Dato: 03, Marts 2013 - 18:50 »
Hej alle kloge ingeniør kendere her inde

håber i kan hjælpe mig står med et lille spørgsmål

jeg er næsten færdig med adgangskursus til ingeniørskolen og skal have søgt ind på det "rigtig" studie men er lidt i tvivl hvilken retning som er den rigtige

jeg vil gerne når jeg er færdiguddannet arbejde inden for produktion, og produktionsudvikling og optimering, eller noget i retning af LEAN eller lignende arbejdsformer eller som rådgiver inden for optimerings muligheder i forskellige virksomheder..

er der nogen som kan hjælpe med hvilken uddannelse som vil være den mest rigtige at tage for at komme i denne retning?..

på forhånd tak for hjælpen

Asbjørn

B Mønnike

  • Global Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 3.459
    • Vis profil
Sv: Hvad er det rigtige valg
« Svar #1 Dato: 04, Marts 2013 - 19:39 »
Start med et danskkursus.  ;D

Et hvor man lærer at starte sætninger med et stort bogstav og et stort bogstav efter et punktum.

Der skal du også lære at i tiltale så bruger man store bogstaver "I  " Jeres" Deres".

Dernæst skal du lære at bøje ord og bruge dem "rigtigt"

Et rigtigt studie. En rigtig ide.

Hvorfor denne irettesættelse.....fordi det du nævner du kunne tænke dig at arbejde med, kræver enorme mængder af skrevent materiale, der vil blive arkiveret lodret  i papirkurve, hvis standarden ikke bliver væsentligt forbedret. Konsulent er en rådgivende person der producerer rapporter....derfor sprogkundskaber!

En anden ting vi er ikke "kloge"  og du har ikke et "lille" problem, men et stort  ;D

Jeg antager, at du ikke har de store problemer med matematik og fysik, siden Du søger ind som ingeniør,
men LEAN folket er produktionsingeniører, som ofte igen er startet på maskiningeniørlinierne.

Jeg vil også kraftig anbefale dig at lære fremmedsprog engelsk engelsk på meget højt niveau da det meste af LEAN teoriområdet er baseret på engelsk og have kendskab til andre store sprog
Med venlig hilsen
Bjarke Mønnike

Sophiante

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 388
    • Vis profil
Sv: Hvad er det rigtige valg
« Svar #2 Dato: 04, Marts 2013 - 20:02 »
Nå, Asbjørn - så fik du den!

B. Mønnike er nu også en gammel dreng som går op i det dér med sproget - akkurat som mig.

Og desværre må jeg sige, at han har helt ret. Dit skriftlige sprog skriger til himlen. Du er ikke alene om det, dagligt må vi læse i diverse forums hvor galt det står til med danskundervisningen. Jeg kender flere unge med samme handicap, så måske er den aktuelle debat om skolelærernes undervisningstid ikke helt ved siden af.

Med hensyn til studieretning anbefaler jeg den rette kombination af personlig interesse og hvad samfundet har behov for (i fremtiden).
For 48 år siden sagde min far til mig, at elektronik var fremtiden. Han var ikke så dum for det har hele livet været, og er det stadig, mit levebrød og interesse.

Jeg håber du finder den rette hylde.

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk