* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1408
  • Flest online idag: 35
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 18
I alt: 18

Forfatter Emne: Problemer med en Ferguson 35  (Læst 7175 gange)

bovbjerg

  • Gæst
Problemer med en Ferguson 35
« Dato: 20, Marts 2013 - 17:16 »
Min kone har en IBM Thinkpad, som nok kan betegnes som laptoppens Ferguson 35.
Den fungere upåklageligt, og har gjort det i mange år, men den har en lille skavank. Jeg ved ikke, om det er noget der relaterer sig til Win7, men problemet er følgende:
Når man scroller op og ned med rullepanelet i højre side, klæber cursoren sig ligesom fast til skyderen. Selvom cursoren rent faktisk er midt på skærmen, flytter den skyderen. For at få den til at slippe, skal man klikke en ekstra gang. Det samme gælder når man skal markere en tekst. Det er de nyeste drivere, der en installeret. Det er ikke hver gang det sker, men oftest, hvilket i sig selv er mærkeligt. Kender nogen fænomenet og har en løsning?

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Problemer med en Ferguson 35
« Svar #1 Dato: 20, Marts 2013 - 18:46 »
Jeg oplever noget der ligner, og det knytter sig til min mus, som er en ganske billig standardmodel (Microsoft Wireless Mobile Mouse 3500).
Hvis jeg kommer til at hvile en finger lidt for tungt på hjulet i midten (altså klikke på det), begynder den at opføres sig som du beskriver (hvis jeg forstår din beskrivelse rigtigt) - og det kan afhjælpes ved et venstre-, højre- eller midterklik.
Hvis det er samme problem, har markøren skiftet form når det optræder.

Så: "This is not a bug, it is a feature"!
Jeg har aldrig fattet ideen med denne feature, men den ser ud til at ligge i standardmusedriveren. Jeg oplever den lige så ofte på Windows XP som på 7.
Mvh. Morten Jødal

bovbjerg

  • Gæst
Sv: Problemer med en Ferguson 35
« Svar #2 Dato: 21, Marts 2013 - 09:53 »
Tak for svaret Morten, men det er nu ikke det der sker. Jeg kender godt den funktion du nævner og som ændrer cursoren til en cirkel med to pile i. Virkningen er dog den samme, hvad rullefelterne angår, men cursoren ændrer sig ikke.
Hvis man f.eks. skal markere nogle celler i et regneark holder man jo venstre musetast nede og markerer cellerne. Når man så slipper venstre musetast, skulle cellerne være markeret. På denne maskine skal man imidlertid trykke en gang mere på musetasten, for at slippe og markere. Det er, som sagt, ikke hver gang, det sker, men oftest.

Jeg tror ikke, at det relaterer sig til musen, for det samme sker, når man bruger "pegemåtten".




m.v.h.
Jens

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk