* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1408
  • Flest online idag: 258
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 116
I alt: 116

Forfatter Emne: Tablet og elektronisk avis  (Læst 9263 gange)

John Larsson

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 979
    • Vis profil
Tablet og elektronisk avis
« Dato: 22, Maj 2013 - 14:07 »
Vi har længe overvejet at droppe Berlingske som papiravis, men min kone har ikke ønsket at tænde for sin bærbare hver gang hun vil "åbne" avisen. Nu har vi luret på om hun med en tablet kan føle nogenlunde samme brugervenlighed som med papiravisen. Problemet er så bare om hun kan klare sig med en billig tablet fra Harald Nyborg til under 1500 kr (Bilka havde forleden en til 700-800 kr.!) eller om man "køber dyrt" på den måde og snart skal opgradere styresystem eller købe en ny tablet?

B Mønnike

  • Global Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 3.459
    • Vis profil
Sv: Tablet og elektronisk avis
« Svar #1 Dato: 03, Juni 2013 - 19:10 »
Det er ikke gratis at læse alt på avisernes hjemmesider mere. Rent faktisk tror jeg......uden jeg har gidet regne efter....er papiravisen bliigere, hvis man ønsker den samme mængde nyheder.

Men papiraviserne klager over DR´s og TV 2´s hjemmesider hugger alle deres nyheder og udgiver dem gratis på deres hjemmesider :)
Med venlig hilsen
Bjarke Mønnike

John Larsson

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 979
    • Vis profil
Sv: Tablet og elektronisk avis
« Svar #2 Dato: 03, Juni 2013 - 19:58 »
Det er ikke gratis at læse alt på avisernes hjemmesider mere. Rent faktisk tror jeg......uden jeg har gidet regne efter....er papiravisen bliigere, hvis man ønsker den samme mængde nyheder.

Men papiraviserne klager over DR´s og TV 2´s hjemmesider hugger alle deres nyheder og udgiver dem gratis på deres hjemmesider :)

Det drejer sig ikke om at læse avisen gratis. Papiravisen koster ca. 3500 kr. mere end den elektroniske på årsbasis og det svarrer nok nogenlunde til hvad det koster at producere syv morgenaviser (ca. 4-5 kg tryksager) plus distribution nattetide!

Spørgsmålet er nu blevet uaktuelt, i det Jeg har købt en Android-tablet. Den kan desværre ikke bruges til at læse Berligskes e-avis, da de kun understøtter Ipads! Måske kommer der en app til Android senere, men Politiken har allerede klaret at producere e-avis som kan læses på både Ipads o og Android-tablets! Jeg foretrækker nu at læse e-avisen på aslmindelige Windows-computere som kører Java!

B Mønnike

  • Global Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 3.459
    • Vis profil
Sv: Tablet og elektronisk avis
« Svar #3 Dato: 09, Juni 2013 - 17:35 »
Jeg fortrækker papiravisen......af flere årsager.

Den første er, at jeg ikke kunne drømme om, at sidde og fedte med en tablet sammen med min morgenmad.

Den næste er, at jeg er husejer og derfor ikke kan anvende tabletten som afdækning for maling og andet griseri.

Dertil kommer så, at avispapir er ganske udmærket til at stoppe i våde støvler og sko og så har jeg en stor forståelse for at avisbude er avisbude, fordi de har svært ved at skaffe sig andet arbejde.

Endeligt så er tekst på papir ikke så let at løbe fra som en digitaltekst på en hjemmeside.....når nogen på redaktionerne kvajer sig ;D
Med venlig hilsen
Bjarke Mønnike

John Larsson

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 979
    • Vis profil
Sv: Tablet og elektronisk avis
« Svar #4 Dato: 09, Juni 2013 - 19:52 »

Endeligt så er tekst på papir ikke så let at løbe fra som en digitaltekst på en hjemmeside.....når nogen på redaktionerne kvajer sig ;D

Hov hov! Den elektroniske avis er ikke en "hjemmeside", hvor man kan pille ved det der er skrevet ved udgivelsen!

Og "udgivelsen" er ca. kl. 23 dagen før! Meeen, jeg jeg har nu fuld respekt overfor pensionister som natten igennem hverken plages af tisse- eller nyhedstrang!  ;-)

John Larsson

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 979
    • Vis profil
Sv: Tablet og elektronisk avis
« Svar #5 Dato: 09, Juni 2013 - 20:22 »
Jeg kan godt læse både Berlingskes og Politikens e-avis på min store skærm, men Politiken har en fin option, hvor man kan fravælge den rene faksimile, som nogen gange sløver enormt! På Politiken kan man vælge at læse en digital version af Politikens journalistiske artikler, som liger linet op  i den venstre margen på en meget overskuelig måde. Man scolller og klikker der og får lynhurtig artiklen digitalæt i den højre side af tablet'en

Jek taler stadig om e-avisen, ikke om nogle hjemmesider!

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk