* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1408
  • Flest online idag: 55
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 61
I alt: 61

Forfatter Emne: Java opdatering  (Læst 11435 gange)

PJB

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 151
    • Vis profil
Java opdatering
« Dato: 15, Januar 2014 - 11:36 »
Danske Bank tilbyder igen hjælp:
https://danskebank.dk/da-dk/Privat/Selvbetjening/raadgivning/Teknisk-support/Pages/fjernjava.aspx
Dog ikke med helt samme succes som sidst:
Går i første forsøg i stå og siger "reboot og hent programmet igen", sikkert noget med låste filer. Men det gør man så og i 2. forsøg virker det.

I kan evt. spare en download ved at lave en kopi af "JavaProgramDK.exe",
så I har den klar til 2. forsøg  ;)

HP

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 260
    • Vis profil
Sv: Java opdatering
« Svar #1 Dato: 16, Januar 2014 - 10:51 »
Min JAVA-opdatering skete for lidt siden under login på netbank hos Sparekassen Sjælland.
Opdateringen var guidet og helt problemløs.
Alt fungerer efterfølgende normalt - kun skal man acceptere en Java-rude ved hver transaktion i netbanken.

HP
p

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Java opdatering
« Svar #2 Dato: 16, Januar 2014 - 17:01 »
Jeg har en endnu mere positiv oplevelse end HP - ved login til Jutlander Bank.
Endda er det sidste frivillige trin "Verify Java" Version" nu blevet integreret i processen.

Jeg fik et ekstra vindue fra NetsDanID, men det kan let bringes til at forsvinde ved at sætte et lille flueben i "Do not show ..."
Så er det væk næste gang  :)
Intet ekstra når jeg først er inde!
Mvh. Morten Jødal

PJB

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 151
    • Vis profil
Sv: Java opdatering
« Svar #3 Dato: 17, Januar 2014 - 18:11 »
Hep. hovedsagen er at det virker & at sikkerheden er optimal  :D

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Java opdatering
« Svar #4 Dato: 17, Januar 2014 - 19:38 »
Når vi nu er ved det:
"Netbank" er ikke altid det samme!
Som foreningsmand (kasserer flere steder), som bobestyrer, da min far døde for små 2 år siden, og som privatperson, der også har skiftet bank ...

Jeg har nået at stifte bekendtskab med 7 forskellige netbanker, hvoraf dog de 2 kun var opdateringer af tidlige versioner (men alligevel meget anderledes!).
En række lokalbanker og nogle større (blandt de sidste Spar Nord Bank, som har været min bank) har valgt en fælles løsning, som for mig er "den rigtige" og "nemme". Men selv der er der forskelle: Min nuværende Jutlander Bank (indtil fornylig Sparekassen Himmerland) har som standard "log på uden nøglekort", hvilket tillader kontokik, men ingen transaktioner og ikke adgang til e-boks (man bliver bedt om en nøgle hvis man forsøger), Spar Nord har "log på med nøglekort" som standard, og Danske Banks løsning kender slet ikke muligheden for at undvære kortet.
De øvrige jeg har prøvet er fra før nøglekortets tid.

Der er forskelle på andre områder også, og personligt oplevede jeg det som en stor lettelse, da min fars bo endelig var gjort op og jeg kunne tage afsked med Danske Banks løsning. Men det er nok en vanesag?
Mvh. Morten Jødal

Kobbernagel

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 191
    • Vis profil
Sv: Java opdatering
« Svar #5 Dato: 17, Januar 2014 - 22:15 »
Jeg er for nyligt skiftet fra Danske Bank til Spar Nord, og savner i høj grad Danske Banks netbank, som jeg synes er langt nemmere at arbejde med end Spar Nords, så Morten har nok ret i, at det er en vanesag.

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk