* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1406
  • Flest online idag: 88
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 1
Gæster: 40
I alt: 41

Forfatter Emne: Itunes problemer Win XP  (Læst 17844 gange)

E. Tranberg

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.302
    • Vis profil
Itunes problemer Win XP
« Dato: 11, Marts 2014 - 22:14 »
Efter opdatering af Win XP og/eller Itunes virker Itunes ikke længere og beskeden:
Citér
AppleMobileDeviceHelper.exe har fundet en fejl og afsluttes. Vi beklager ulejligheden.
popper hele tiden op. Alle former for af- og geninstallering af alt Apple software er forgæves.

Det lader til at være et specielt dansk fænomen, er der nogle af jer der er ramt?

Ingen danske søgeresultater giver brugbart resultat: https://www.google.dk/search?q=AppleMobileDeviceHelper.exe+har+fundet+en+fejl+og+afsluttes.+Vi+beklager+ulejligheden
« Senest Redigeret: 11, Marts 2014 - 22:20 af E. Tranberg »

Mikael Boldt

  • Administrator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.150
    • Vis profil
    • Boldts Bornholmske Blog
Sv: Itunes problemer Win XP
« Svar #1 Dato: 12, Marts 2014 - 08:05 »
På Apple's support for iTunes er der en vejledning som fortæller hvordan man fjerner installationen og geninstallerer.
http://support.apple.com/kb/TS5376

Læg mærke til at afinstallering skal foregå i den rigtige rækkefølge:

    iTunes
    Apple Software Update
    Apple Mobile Device Support
    Bonjour
    Apple Application Support (iTunes 9 or later)

Ha en god dag

Mikael Boldt

E. Tranberg

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.302
    • Vis profil
Sv: Itunes problemer Win XP
« Svar #2 Dato: 13, Marts 2014 - 21:30 »
Det hjalp ikke. Så vidt jeg kan se, er det en fejl i samspillet mellem Itunes og en dansk WindowsXP opdatering.

SuperClaus

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 536
    • Vis profil
Sv: Itunes problemer Win XP
« Svar #3 Dato: 14, Marts 2014 - 08:11 »
Du kan prøve at afinstallere opdateringen fra XP.
vh.
Claus

TommyRump

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 533
    • Vis profil
Sv: Itunes problemer Win XP
« Svar #4 Dato: 14, Marts 2014 - 09:24 »
Hej,

Selvom jeg ved at det ikke er specielt populært i dette forum, så vil jeg dog kraftigt anbefale at man hurtigst muligt få opdateret din Windows XP til minimum Windows 7. Support af Windows XP udløber i april i år, det betyder at der ikke længere kommer sikkerhedsopdateringer medmindre man betaler en formue for det (måske ikke engang en mulighed for private).

Det betyder i praksis at man for hver dag der går efter supportudløb bliver mere og mere sårbar overfor angreb af den ene eller den anden slags. F.eks. på sin NemID sine private oplysninger på computeren, eller at computeren overtages til et botnet der kan tages i brug til ulovlige aktiviteter.
Ligeledes vil de fleste programmer så småt holde op med at fungerer på Windows XP efterhånden som de kommer i nyere versioner.

Min anbefaling... Se nu efter at få opgraderet :-)

MVH Tommy

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Itunes problemer Win XP
« Svar #5 Dato: 16, Marts 2014 - 19:27 »
Jeg vil indledningsvis sige, at jeg har haft præcis de samme problemer som Tranberg med Itunes - og har givet op. Jeg bruger ikke Itunes så meget at det er et stort problem - mine få filer til formatet har jeg flyttet til en anden PC med Win 7.

Til gengæld vil jeg tillade mig at sige Tommy imod, selv om alle hans argumenter principielt er i orden.
Men jeg vil tilføje:
- Den reelle risiko for at blive angrebet af nyfundne sikkerhedshuller i en efterhånden meget gammel Windows anser jeg for ganske lille.
Jeg har også modtaget en "opdatering" til min XP, der reelt kun var en besked om, at nu ophører opdateringerne snart, og det tager jeg roligt.
- Problemet med gamle og nye programmer vender begge veje. Jeg ejer flere programmer, jeg har købt for dyre penge i sin tid da man fik alt på en CD, og som kun kører på min XP-maskine. Jeg har kunnet opdatere to printere, hvis originale installationsprogrammer ikke kunne køre på de nye Windowsudgaver - men små firmaer, der blot har enkelte programmer som en del af deres samlede udbud, har ikke altid en hjemmeside med opdateringer; det dyreste af mine gamle programmer er faktisk fra et firma, der lukkede sidste år. Så jeg holder min XP kørende lige så længe som den pågældende computer holder.

Jeg er ved at have vænnet mig til Windows 7 (bl.a. tkket være Tommys hjælp). Men jeg er fortsat irriteret over, at diverse gode indstillingsmuligheder, der før lå i selve Windows, nu skal hentes som ekstraprogrammer fra Microsofts hjemmeside. Det er og bliver en forringelse!
Min kone har fået ny PC med Windows 8.1. Om den kan jeg endnu kun sige "forvirrende". Men mit kendskab er stadig sporadisk, så jeg skal ikke kaste mig ud i en større debat.
Mvh. Morten Jødal

B Mønnike

  • Global Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 3.459
    • Vis profil
Sv: Itunes problemer Win XP
« Svar #6 Dato: 19, Marts 2014 - 18:13 »
Jeg har undladt at genere min gode gamle XP maskine med netadgang, da jeg ligesom Morten vil kvie mig ved at miste CD bårne programmer, som fungerer til min tilfredstillelse.
Ligeledes er den 24 tommer skærm jeg har til den en fornøjelse.
Så den bruges til Cad, regneark fotoredigering og foto/tekstbackup

Maskinen jamrer sig en gang imellem over at det er længe siden at den er blevet "opdateret" men ellers fungerer perfekt og forståeligt.

Min nuværende laptop med Vista, står jeg for at skifte. Den er blevet af serviceret af Microsofts jævnlige opdateringer og er nu blevet "træt" af al den "venlige" beskyttelse  mod hackere og vira  så den er tjenlig  til udskiftning.

Jeg overvejede at blive MAC bruger, men efter fire måneder med en iPad, der er lynhurtig til nogen ting, men desværre også aldeles umulig til andre ting, herunder at komme til denne side ,uden at skulle skifte program hvergang, er jeg blevet mere tøvende, efter jeg har stødt på særhederne, herunder så små bogstaver at der skal forstørres hvergang der skal læses. Hvilket forøvrigt er aldeles umuligt udendørs.

Særhederne er så en ting, for de er meget synlige når jeg sammenligninger dem med min Android telefon(LG 7) men så er der prisen.

8000+ for den mindste(billigste) Mac Book harkun  13 tommer skærm.  Min nuværende laptop (Dell inspiron) kan sagtens styre min 24 tommers skærm hvilket jeg ikke er sikker på  at en MAC kan .....eller vil!
Jeg overvejer for der vil også komme problemer med billedoverførsler fra  MC til PC som jeg ikke kan overskue på nuværende tidspunkt



Med venlig hilsen
Bjarke Mønnike

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk