Ingeniørdebat > Naturvidenskab, matematik, fysik, kemi, biologi

Tandsæbe.

<< < (6/6)

chrismark:
Efter flere månders tænkning har jeg i dag prøvet salt og sukker som slibemidel. Jeg kan mærke med tungen, at der er noget belægning. De normale slibemidler bliver presset mellem tænder og gummen og IKKE kan komme ud igen. Salt eller sukker krystaler virker som slibemiddel men opløses derefter.
Salt og sukker er giftig for bakterier.
Prøv. ;D
Marek.

JMA:

--- Citat fra: chrismark efter 01, December 2014 - 21:13 ---Efter flere månders tænkning har jeg i dag prøvet salt og sukker som slibemidel. Jeg kan mærke med tungen, at der er noget belægning. De normale slibemidler bliver presset mellem tænder og gummen og IKKE kan komme ud igen. Salt eller sukker krystaler virker som slibemiddel men opløses derefter.
Salt og sukker er giftig for bakterier.
Prøv. ;D
Marek.

--- Afslutning på citat ---
Sukker, skal jeg ikke have noget af. Jeg kan ikke se at slibemidlet i tandpasta er et problem. Det har aldrig givet mig problemer. Jeg propper gerne tandpasta imellem tænderne for at rense, uden det er et problem. Denevit, er så vidt jeg ved det slibemiddel, der fjerner belægninger mest effektivt. Om det er sundt for tænderne, ved jeg ikke - men sikkert mere sundt, end sukker og salt.

Jeg ved godt, at der er delte meninger omkring triclosan. Min erfaring er positiv. Men, hvis du ikke har brug for det, så kan du næppe mærke forskel. Hvis dem, der afprøver triclosan, ikke har behov for at få desinficeret tænderne, så får de næppe gavn af det. Og det er ikke effektiv mod plak. Min erfaring er, at det er effektiv ved betændelse, også ved f.eks. visdomstænder. Jeg har fået to af mine visdomstænder - måske på grund af triclosan. De er også fine, og uden huller. Tænderne blev renset grundigt med triclosantandpasta, da de kom frem.

E. Tranberg:
Jeg bruger stadig overvejende sæbe til tandbørstning, og også ved det seneste tandeftersyn i sidste uge bekræftede min tandlæge at mit tandkød var i fineste orden, at der ikke var antydning af huller og kommenterede, da jeg fortalte at jeg stadig bruger sæbe, at fluortandpasta kun virker på begyndende huller.

Navigering

[0] Emneindeks

[*] Forrige side

Skift til fuld version