* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1408
  • Flest online idag: 149
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 49
I alt: 49

Forfatter Emne: "Verdens mindste boghandel"  (Læst 6870 gange)

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
"Verdens mindste boghandel"
« Dato: 29, Juni 2014 - 01:33 »
Her til aften, mens jeg lyttede til den eneste dansksprogede radiokanal, der er værd at høre på - DR P1 - kom der pludselig et 5 minutters "pauseindslag" med samme titel som dette indlægs overskrift.
Da jeg hørte, at indehaveren hed Gerda Vilholm, spidsede jeg ører - og jo, placeringen var ganske rigtigt Tasiilaq, så det er den velkendte moderator af dette emneområe, der driver en"boghandel".
Det var skam et både sjovt ogspændende "panorama" - sådan kaldte de indslaget til sidst.
En del af aktiviteterne har vi faste brugere af Ingeniørdebat jo læst om i tidligere tråde - både is og internetcafe. Tilbudet om servering af varme retter og om Bed & Breakfast var derimod nyt for mig. Men den største overraskelse var, at Gerdas butik egentlig er en boghendel!
Fortsat held og lykke med både bøger og alt det andet. :D

P.S. Hvordan går det forresten med de langtidsholdbare frugter og grøntsager? Holder ideen stadig?
Mvh. Morten Jødal

Uffe Kaagaard

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 217
    • Vis profil
Sv: "Verdens mindste boghandel"
« Svar #1 Dato: 29, Juni 2014 - 09:08 »
Med venlig hilsen
Uffe

Hvorfor sidde inde,
når alt håb er ude?

gerda vilholm

  • Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 456
    • Vis profil
    • http://www.neriusaaqbooks.com
Verdens mindste boghandel"
« Svar #2 Dato: 29, Juni 2014 - 14:11 »
Jo, det er såmænd rigtigt nok. I 1989 syntes jeg at vi manglede en boghandel her i Tasiilaq - Dengang var der i hele Grønland kun 2 boghandeler.
Så jeg startede en boghandel, først indrettet i et hjørne af min stue, senere kunne jeg udvide.
Ret snart udvidede jeg med andre varer. Jeg har en tendens til, når folk taler om at her i byen burde vi have det og det, så begynder jeg at spekulere over hvordan jeg kan gøre noget ved det.
På denne måde fik vi iskiosk, internet, børnetøj og meget andet.
Jeg har stadig boghandel omend det kun er en lille del af mine aktiviteter.

Jeg synes at det var en god udsendelse.

Venlig hilsen   Gerda
Venlig hilsen

Gerda

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk