* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1407
  • Flest online idag: 64
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 1
Gæster: 52
I alt: 53

Forfatter Emne: Fejlmedelelse HP deskjet F380 All-in-one  (Læst 7643 gange)

Erik Alsing

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 3
    • Vis profil
Fejlmedelelse HP deskjet F380 All-in-one
« Dato: 18, November 2014 - 23:36 »
Fejlmedelelse  HP deskjet F380 All-in-one printer.

Jeg får denne meddelelse når jeg tænder for  printeren:

Problem med printerpatroner
Der er problemer med følgende printerpatroner:
$CartridgeName1$
Trefarvet


Jeg har ikke fundet nogen løsninger, der har virket, ved at søge med Google og jeg har prøvet at skifte til ny farvepatron uden resultat.
Nogen forslag og erfaringer?

Mvh

Erik

harbst

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 2.402
    • Vis profil
Sv: Fejlmedelelse HP deskjet F380 All-in-one
« Svar #1 Dato: 19, November 2014 - 00:56 »
På printepatronen er formentlig wn folie med metalbelægning i punkter som skal danne elektrisk kontakt ,når patronen isættes holderen i printeren.  Holderen har nogle tilsvarende fjedrede stifter.
Stifterne kan man ptøve at rense forsigtigt med IPA /vand  (sprinklervæske) på en vatpind . Det kan være fejlen, eller den kan være så meget andet.
Den alternative patron var vel en original ny, som aldrig har været ien printer før. HP er blevet ubehageligt gode til at identificere patroner og nægte at virke med genbrug, uanset om der er blæk nok i. 
Jørgen Harbst

B Mønnike

  • Global Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 3.459
    • Vis profil
Sv: Fejlmedelelse HP deskjet F380 All-in-one
« Svar #2 Dato: 04, December 2014 - 15:50 »
Alle printere der anvender HP´s patron systemer herunder Canon i deres billige printere er blevet usædvanligt gode til at spotte spotte genfyldte patroner. Canon er foruden også god til at kassere relativt nye originale indskiftede patroner længe før end de er tjenlige til det.
Med venlig hilsen
Bjarke Mønnike

Mikael Boldt

  • Administrator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.150
    • Vis profil
    • Boldts Bornholmske Blog
Sv: Fejlmedelelse HP deskjet F380 All-in-one
« Svar #3 Dato: 04, December 2014 - 17:02 »
Her på kontoret har vi også en all-in-one HP, som besluttede at toner-beholderne var tomme - længe for de reelt var.
Ved at justere i indstillingerne var det muligt at slå den automatisk beholdervurdering (papir-print tæller) fra.

Jeg har også en gang haft problem med at maskinen ikke ville accepter en uoriginal beholder. Jeg ringede til firmaet som solgte den og de byttede til en som virkede.
Ha en god dag

Mikael Boldt

SuperClaus

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 536
    • Vis profil
Sv: Fejlmedelelse HP deskjet F380 All-in-one
« Svar #4 Dato: 04, December 2014 - 22:32 »
Der er i dag forretninger der lever af at resette printere!

http://www.pixojet.dk/reset-af-printer/
vh.
Claus

Erik Alsing

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 3
    • Vis profil
Sv: Fejlmedelelse HP deskjet F380 All-in-one
« Svar #5 Dato: 06, December 2014 - 21:49 »
Nu virker min printer igen:
HP kunne ikke anvise nogen løsning udover at rense kontakter og resette, men det fjernede ikke fejlmeddelelsen.
Jeg fant en kontakt til eHow, hvor jeg formedelst 14 $ chattede med to forskellige, som foreslog en masse, der heller ikke hjalp, før den sidste, efter at have foreslået at købe en ny printer, kl 0200 foreslog, at jeg skiftede den sorte patron. Vupti!! så virkede printeren igen.
Med de priser der er på patronerne og en specifik besked om at det er farvepatronen der er problemet, var der ingen der foreslog den løsning.
Erik.

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk