* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1406
  • Flest online idag: 67
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 42
I alt: 42

Forfatter Emne: Science-fiction anyone?  (Læst 37243 gange)

Mads Aggerholm

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 594
    • Vis profil
    • ScandiCorp - Vi laver lidt af hvert...!
Science-fiction anyone?
« Dato: 09, December 2014 - 07:19 »
Hej folkens,

Jeg har begået en bog! En science-fiction roman, faktisk. Og den er god!

Nu skal den så udgives, men genren er ikke ligefrem det forlagene slås mest om at få lov til at udgive (sjovt nok, for science-fiction film går der tyve på dusinet af) så de ærter må jeg klare selv.

Heldigvis har vi jo crowdfunding, så jeg har knaldet en lille indsamling op:
https://www.indiegogo.com/projects/udgivelse-af-science-fiction-roman/x/9220403

Hvis I (eller nogen I kender) kan lide denne genre, så hop ind og vær med!

Venlig hilsen
Mads Aggerholm
Venlig hilsen
Mads Aggerholm

jj-

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.104
    • Vis profil
Sv: Science-fiction anyone?
« Svar #1 Dato: 10, December 2014 - 17:37 »
Citat fra: Mads Aggerholm
Men science-fiction er noget som forlagene helst ikke vil røre med en tres meter lang ildtang – med mindre det er skrevet af gamle, velkonsoliderede forfattere
Muligvis???
Har andre end dig selv læst bogen?
Ville det ikke være billigere at starte med en ebogsUdgivelse?
Evt. med DRM beskyttelse?
Måske kunne dit lokale bibliotek hjælpe med gode råd?

Mvh jj

Mads Aggerholm

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 594
    • Vis profil
    • ScandiCorp - Vi laver lidt af hvert...!
Sv: Science-fiction anyone?
« Svar #2 Dato: 10, December 2014 - 18:25 »
Citat fra: Mads Aggerholm
Men science-fiction er noget som forlagene helst ikke vil røre med en tres meter lang ildtang – med mindre det er skrevet af gamle, velkonsoliderede forfattere
Muligvis???
Har andre end dig selv læst bogen?

Faktisk ja. En tidligere kollega, som jeg har bevaret forbindelsen (og venskabet) med.
Jeg bad om at få en helt ærlig mening, netop fordi den skal udgives.
Hun synes også den er rigtig god!

Ville det ikke være billigere at starte med en ebogsUdgivelse?
Evt. med DRM beskyttelse?

Det har jeg skam tænkt på! Den kommer under alle omstændigheder som eBog. Men jeg vil gerne have den op at stå i min reol  ;)

Måske kunne dit lokale bibliotek hjælpe med gode råd?

Et forsøg værd! Nu vil jeg lige se hvor langt jeg kommer på den her måde!
Venlig hilsen
Mads Aggerholm

JMA

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 340
    • Vis profil
Sv: Science-fiction anyone?
« Svar #3 Dato: 18, December 2014 - 18:53 »
Jeg tror ikke rigtig på den med mennesker fra en fjern planet, der lander på jorden. Det som de gør, er at indsætte implanter i mennesker, muligvis DNA koder, således de kan få kontakt med vores hjerne over lang afstand. Det giver dem indsigt i vores måde at tænke på, og de kan såvel aflæse, som manipulere vores tanker og følelser. Det er første trin, før de "tør" lande på jorden.

jj-

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.104
    • Vis profil
Sv: Science-fiction anyone?
« Svar #4 Dato: 18, December 2014 - 20:09 »
Citat fra: JMA
Det giver dem indsigt i vores måde at tænke på, og de kan såvel aflæse, som manipulere vores tanker og følelser.

Det ville muligvis være meget lettere at bruge resultater fra Stanley Milgrams forsøg?

Milgram experiment - Wikipedia, the free encyclopedia.
http://en.wikipedia.org/wiki/Milgram_experiment

Milgram's Obedience to Authority Experiment 2009 1/3
https://www.youtube.com/watch?v=BcvSNg0HZwk

Mvh jj

JMA

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 340
    • Vis profil
Sv: Science-fiction anyone?
« Svar #5 Dato: 19, December 2014 - 12:15 »
Citat fra: JMA
Det giver dem indsigt i vores måde at tænke på, og de kan såvel aflæse, som manipulere vores tanker og følelser.

Det ville muligvis være meget lettere at bruge resultater fra Stanley Milgrams forsøg?

Milgram experiment - Wikipedia, the free encyclopedia.
http://en.wikipedia.org/wiki/Milgram_experiment

Milgram's Obedience to Authority Experiment 2009 1/3
https://www.youtube.com/watch?v=BcvSNg0HZwk

Mvh jj


Der findes mange måder at manipulere tanker og følelser - for aliens, er det simpleste, at lade en DNA streng integrere i vores gener, således de kan kontrollere os fra rummet, eller fra deres rumskibe.

De anvender det til flere ting:

a) At opnå viden om menneskeheden, vores tanker og følelser.

b) At kende os grundigt før de møder os.

c) De har teknologi, så de kan designe vores drømme og mareridts, og anvender det til at tjekke vores reaktioner, i opstillede situationer, uden det er nødvendigt at udføre i den fysiske verden.

d) Muligvis til leg, spøg og skimt. Aliens er højt intelligente, men finder stor fornøjelse i skuespil - de leger med jorden, som et dukketeater. Nogle arter, er i familie med nisser, og anvender kun deres tekniske kunnen til at drille mennesker eller skræmme os.

e) Videnskabelig forskning. Jorden er på sikker afstand, og de kan udføre eksperimenter, ved at sætte mennesker til at udføre eksperimenterne.

Som eksempel på anvendelse af jorden til deres forskning, så ligner forholdene på jorden, de forhold som de havde på deres planet for mange år siden. Opsættes vores tanker og følelser til en given tilstand, kan de se hvordan at resultat bliver med mennesker på jorden. Og sammenligne det, med de historiske resultater fra dem selv. Det giver dem viden om, hvorvidt at forholdene kunne tage en anden retning, end de gjorde hos dem i deres fortid. Og dermed at vide, om der ikke var andre løsninger.


jj-

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.104
    • Vis profil
Sv: Science-fiction anyone?
« Svar #6 Dato: 19, December 2014 - 14:16 »
JMA
Din beskrivelse ligne SciFi-historien Extant, som køre på TV.

Mvh jj

JMA

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 340
    • Vis profil
Sv: Science-fiction anyone?
« Svar #7 Dato: 19, December 2014 - 14:43 »
JMA
Din beskrivelse ligne SciFi-historien Extant, som køre på TV.

Mvh jj

Jeg har ikke set extant - men min historie, ligner flere science fiction historier.

Mange af UFO historierne fortæller om implanter. Disse, kan også i nogle beretninger være omtalt som DNA, eller som budskab. Mind control, hvor aliens påvirker vores tanker, og kommunikerer via tanker, er også almindeligt kendt.
« Senest Redigeret: 19, December 2014 - 15:09 af JMA »

Mads Aggerholm

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 594
    • Vis profil
    • ScandiCorp - Vi laver lidt af hvert...!
Sv: Science-fiction anyone?
« Svar #8 Dato: 19, December 2014 - 16:40 »
Jeg har ikke set extant - men min historie, ligner flere science fiction historier.

Jeg kan se, at jeg som science-fiction forfatter får kamp til stregen her ;)
Venlig hilsen
Mads Aggerholm

JMA

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 340
    • Vis profil
Sv: Science-fiction anyone?
« Svar #9 Dato: 19, December 2014 - 20:46 »
Jeg har ikke set extant - men min historie, ligner flere science fiction historier.


Jeg kan se, at jeg som science-fiction forfatter får kamp til stregen her ;)


En af mine foretrukne TV-serier, er TV serien Chuck: http://en.wikipedia.org/wiki/Chuck_Bartowski - har været vist på 6'eren i DK.
Det er egentligt ikke en science fiction. Men Chuck har fået et hjerneimplant (CIA). Implantet er et hemmeligt implant fra CIA. Det er lidt en variant af ovenstående, da implantet skyldes CIA og ikke aliens. I nogle tilfælde siges det at være samarbejde mellem CIA og aliens. (Aliens kan være "hemmelige" forskere, der evt. er gensplejset til formålet, og skjult i betontanke eller underjordiske komplekser). I filmen virker det som om, at det er nogle magiske briller, der giver Chuck de særlige evner. Senere fremgår, at det også er noget i hjernen (implanter).
Baggrunden for brillerne fremgår ikke tydeligt af serien. Dem, der har kendskab til implanter ved dog, at der har været problemer med skizofreni hos forsøgspersoner. Årsagen er, at implantaterne integrerer kunstig virkelighed så effektivt, at forsøgspersonerne umuligt kan kende forskel. Ved et tilfælde, forklarede en forsøgsperson om problemet, og foreslog at man lavede en "switch", så det var muligt at tænde og slukke implanterne. Og personen forklarede, at mennesker kun kunne eksistere i harmoni med omgivelserne, hvis magi blev aktiveret/passiveret med et ritual. Der skulle etableres et ritual, således at implantet kunne tændes og slukkes. Samtidigt, skulle ritualet forekomme sandsynligt og naturligt. Først blev overvejet ord og sætninger og håndbevægelser. Men, efter grundige overvejelser kom man til, at det mest naturlige var at vælge en fysisk ting, til at gøre det - og valget faldt på en brille. Faktisk har brillen ingen teknisk funktion, og en inspektion af en fjendtlig efterretningstjeneste vil intet afsløre om brillen. Den virker kun hos dem, der har implanter. Funktionen er, at den særlige brille fungerer som switch. Funktionerne er kun aktiveret med brillen på. Senere, ser vi, at funktionaliteten øges, så ikke kun syns implanter aktiveres. Men også implanter der styrer kroppen. Og pludseligt kan Chuck kong-fu, men kun med brillen på. Den fungerer stadigt som switch - også til at kunne kong-fu. Uden brillen, er Chuck normal. Med brillen, så har han adgang til CIA's top-hemmelige data, der ifølge filmen, skulle være direkte implanteret til hans hjerne. Dog, er almindeligt kendt, at de mest hemmelige data i dag kun er tilgængelige for dem med implanter, af sikkerhedsårsager. En serie som kan anbefales. Desværre fortælles ikke meget om baggrunden for seriens historie, selvom den antydes undervejs i serien, f.eks. da Chucks søster, der er læge, får adgang til at se chip implantaterne er placeret overalt i hjernen.
« Senest Redigeret: 20, December 2014 - 21:54 af JMA »

Mads Aggerholm

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 594
    • Vis profil
    • ScandiCorp - Vi laver lidt af hvert...!
Sv: Science-fiction anyone?
« Svar #10 Dato: 08, Januar 2015 - 19:16 »
Hej folkens,

Så er min bog på hylderne:

http://www.saxo.com/dk/soeg/boeger?query=mads+aggerholm

eller hvis man foretrækker Amazon:
http://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_noss?url=search-alias%3Daps&field-keywords=mads+aggerholm

Det er endda 1. udgaven!

Hvad siger I ?

Venlig hilsen
Mads Aggerholm
« Senest Redigeret: 08, Januar 2015 - 19:18 af Mads Aggerholm »
Venlig hilsen
Mads Aggerholm

jj-

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.104
    • Vis profil
Sv: Science-fiction anyone?
« Svar #11 Dato: 08, Januar 2015 - 20:52 »
Citat fra: Mads Aggerholm
Hvad siger I så?

Kan den lånes på biblioteket?

I TV-serien Terra Nova flygter de fra overbefolkning og forurening ved at rejse tilbage i tiden.
Terra Nova (TV series) - Wikipedia, the free encyclopedia.
http://en.wikipedia.org/wiki/Terra_Nova_(TV_series)

Terra Nova (TV Series 2011– ) - IMDb.
http://www.imdb.com/title/tt1641349/

Mvh JJ

Mads Aggerholm

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 594
    • Vis profil
    • ScandiCorp - Vi laver lidt af hvert...!
Sv: Science-fiction anyone?
« Svar #12 Dato: 08, Januar 2015 - 21:15 »
Jeg mener bestemt at den skulle være tilgængelig på bibliotekerne.
De har den selvfølgelig ikke i trykt udgave, men den kan bestilles på biblo, så tager de et eksemplar hjem.
Det mener jeg de er forpligtet til, når det er en 'rigtig' bog med ISBN-nummer og det hele.
Der *skal* også afleveres eksemplarer til en 'pligtafleveringsinstitution' - det siger loven faktisk!
Venlig hilsen
Mads Aggerholm

jj-

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.104
    • Vis profil
Sv: Science-fiction anyone?
« Svar #13 Dato: 09, Januar 2015 - 20:23 »
Første søgning på biblioteket gav intet resultat.
Men jeg prøver igen senere på året.

Blinde mangler lydbøger - Politiken.dk
http://politiken.dk/kultur/boger/ECE2019203/blinde-mangler-lydboeger/

Du kan antagelig også udgive din bog på:
Lydbøger til ordblinde, blinde og andre med læsevanskeligheder E17.
https://www.e17.dk/

Mvh JJ

JMA

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 340
    • Vis profil
Sv: Science-fiction anyone?
« Svar #14 Dato: 11, Januar 2015 - 23:01 »
I TV-serien Terra Nova flygter de fra overbefolkning og forurening ved at rejse tilbage i tiden.

Tidsrejser er jeg meget imod. De kan forårsage time-loops. Der vil blive overbefolkning og forurening igen og igen.

Den rette måde er at bruge vores "intelligens" til tidsrejser frem i tiden. Vi skal ikke rejse tilbage i tiden, men tænke frem i tiden. Vi lever i fortiden, i forhold til fremtiden som vi kender.

Det vigtigste er ikke at huske fortiden, og kunne reagere på den. Men, at huske fremtiden. For det er fremtiden vi skal kunne reagere på.

Vores "intelligens" giver mulighed for, at vi tænker hurtigere end den fysiske udvikling, og dermed mulighed for at vi reagere på fremtiden i tide.
« Senest Redigeret: 11, Januar 2015 - 23:20 af JMA »

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk