* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1408
  • Flest online idag: 115
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 49
I alt: 49

Forfatter Emne: Trådløs højttaler  (Læst 12564 gange)

Sophiante

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 388
    • Vis profil
Trådløs højttaler
« Dato: 07, Januar 2015 - 17:04 »
Måke er der nogle HI-FI nørder her som kan hjælpe mig.

Jeg har fået en trådløs bluetooth højttaler (soundbar) som gerne skulle kobles til min gamle CD afspiller, som er fra før der var noget der hed bluetooth. Det jeg søger er en lille sender til at anbringe ovenpå CD'en. En Googlesøgning finder kun nogle med indbygget batteri som så skal oplades. Findes der dog ikke en med strømforsyning så den altid er tændt/klar ?

jj-

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.104
    • Vis profil
Sv: Trådløs højttaler
« Svar #1 Dato: 07, Januar 2015 - 21:26 »
Jeg bruger selv dem der skal oplades, men da de aldrig bliver varme kan de muligvis køre med tilslutte strømforsyning 24/7?
Den bedste er an Avantalk BT A2DP stereo Traceiver.

Mvh JJ

Sophiante

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 388
    • Vis profil
Sv: Trådløs højttaler
« Svar #2 Dato: 08, Januar 2015 - 15:21 »
Hej JJ,

Jeg har forsøgt at finde det apparat du henviser til, men jeg får mange forskellige ting frem. Er du sikker på, at navnet er rigtigt?

Ellers tak for svaret
 

E. Tranberg

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.302
    • Vis profil

jj-

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.104
    • Vis profil
Sv: Trådløs højttaler
« Svar #4 Dato: 08, Januar 2015 - 20:29 »
Citat fra: Sophiante
Jeg har forsøgt at finde det apparat du henviser til, men jeg får mange forskellige ting frem. Er du sikker på, at navnet er rigtigt?

Navnet er ændret i en' annonce, men det er tilsyneladende det samme produkt.
Avantalk Bluetooth Audio Adapter (BTTC-200)   iPod & MP3 Car Accessories - Future Shop.
http://www.futureshop.ca/en-CA/product/avantree-avantalk-bluetooth-audio-adapter-bttc-200-bttc-200/10187486.aspx

Avantree TC200, 2-in-1 Bluetooth Stereo Audio adapter  Amazon.co.uk  Electronics.
http://www.amazon.co.uk/Avantree-Bluetooth-adapter-Transmitter-Receiver/dp/B0053R6ESC

Citat fra: Sophiante
Findes der dog ikke en med strømforsyning så den altid er tændt/klar ?

Ovennævnte Avantalk/Avantree slukker automatisk, hvis der ikke er nogen signal i en periode.
Opladning udføres gennem en micro-usb-stik og den kobler selv fra når opladningen er færdig.

Mvh JJ

Sophiante

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 388
    • Vis profil
Sv: Trådløs højttaler
« Svar #5 Dato: 09, Januar 2015 - 12:35 »
En kollega anbefaler mig APTX codningen (aner ikke hvad det er), derfor har jeg nu bestilt en variant af den du nævner, denne her:

http://dk.mobilefun.com/39081-avantree-saturn-bluetooth-music-adapter.htm

Tak for hjælpen.

E. Tranberg

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.302
    • Vis profil
Sv: Trådløs højttaler
« Svar #6 Dato: 09, Januar 2015 - 20:17 »
Jeg vil meget gerne læse om dine erfaringer, da jeg købte en kinadims, der skulle kunne det samme, men slet ikke fungerede.

Hvornår mon TV med Bluetoth kommer?

Jeg overvejer Avantree Priva, der tillader 2 modtagere at koble på samtidigt. Så kan konen og jeg se TV uden at vække ungen med høje lyde, eller blive forstyrret af hans larm.

« Senest Redigeret: 09, Januar 2015 - 20:27 af E. Tranberg »

jj-

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.104
    • Vis profil
Sv: Trådløs højttaler
« Svar #7 Dato: 09, Januar 2015 - 20:39 »
Citat fra: Sophiante
En kollega anbefaler mig APTX codningen (aner ikke hvad det er), derfor har jeg nu bestilt en variant af den du nævner, denne her
Tak for info.
Så vil jeg prøve denne når mine 2 Avantalk med tiden bliver slidt ned.

Citat fra: E. Tranberg
Hvornår mon TV med Bluetoth kommer?
Jeg bruger min Avantalk til at sende TV-lyd til min BT-stereo-hovedtelefon og det virker udmærket.
Jeg har prøvet andre type trådløse hovedtelefoner, men BT virker bedst på mit udstyr.

Mvh JJ

Sophiante

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 388
    • Vis profil
Sv: Trådløs højttaler
« Svar #8 Dato: 15, Januar 2015 - 12:43 »
Så har jeg fået min Avantree Saturn Bluetooth transmitter til ca Kr. 276

Det er en meget lille dims med én trykknap, en RX/TX omskifter, et minijack stik og en micro USB (til ladning af batteri).
Der medfølger kabler til minijack og Phonostik. Jeg valgte at bruge Phono-linieudgangen på min oldgamle Kenwood CD afspiller.

Transmitter og højttaler fandt hurtigt hinanden og det spillede med det samme.
Jeg var dog ikke tilfreds med lydkvaliteten og jeg klagede til gode kollegaer, som fandt, at niveauet fra min linieudgang overstyrede senderen.

Nu tror man jo, at den slags bare virker når kablerne er med, men signalniveauerne er vist ikke tilstrækkeligt standardiserede.
Enten skal jeg lave et dæmpningsled eller også skal jeg bruge hovedtelefonudgangen på CD'en.

En upraktisk detalje er der dog ved al den modernisme. Før kunne jeg nøjes med at tænde/slukke ét sted - nu skal jeg tænde/slukke tre steder, CD, sender og højttaler.

Højttaleren slukker muligvis selv når den ikke modtager signal, men det må tiden vise.

Min kone glæder sig mest til, at smider de gamle højttalere ud....



Jeha

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 5
    • Vis profil
Sv: Trådløs højttaler
« Svar #9 Dato: 23, Maj 2015 - 11:03 »
Hvor købte du denne avantree henne?

Sophiante

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 388
    • Vis profil
Sv: Trådløs højttaler
« Svar #10 Dato: 23, Maj 2015 - 20:48 »
Hvor købte du denne avantree henne?
Jeg husker det ikke præcist, men muligvis Amazon.uk

Den virker udmærket - dog med følgende undtagelser:

 - det indbyggede batteri holder jo ikke længe, så en USB lader må tilsluttes.
 - tænd og sluk sker ved at trykke på en knap i en bestemt tid, lidt bøvlet. Hvis jeg ikke får den slukket efter brug slukker højtaleren heller ikke.
 - tilslutning via phono stik på min gamle CD afspiller overstyrer dimsen. Derfor bruger jeg hovedtelefonudgangen som har volumenkontrol. Det lader ikke til, at niveauet er standardiseret.

Alt i alt mindre nemmere med en kabelforbindelse - som har virket i hundrede år....

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk