* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1406
  • Flest online idag: 88
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 33
I alt: 33

Forfatter Emne: Alting er Upper Case i notesblok!  (Læst 4042 gange)

Mads Aggerholm

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 594
    • Vis profil
    • ScandiCorp - Vi laver lidt af hvert...!
Alting er Upper Case i notesblok!
« Dato: 19, April 2015 - 08:13 »
Hej venner,

Jeg har et mærkeligt 'fænomen' på min PC:

Alt, der åbnes med notesblok, står med 'Upper Case'!

Hvis jeg åbner samme fil med et hvilken som helst andet program, så står teksten som den skal!

Med til historien hører, at jeg i frygt for at min data-harddisk var ved at stå af, købte en ny. Derefter ville jeg kopiere alt over fra den gamle til den nye, og det kunne systemet selvfølgelig ikke - nogle af stierne var for lange!

Nå, google er din ven og alt dét der, så jeg fandt programmet 'Allway Sync', som kunne kopiere det hele.
'Det hele' er så uden visse filer, som den regnede for overflødige ('Thumbs.db' og '.suo'-filer (Visual Studio) og den slags. Det er sikkert OK).

Så nu sidder den nye HD med alle mine data i min PC.

Da jeg åbner en txt-fil med notesblok, ser jeg så at alting er med kapitæler! En hurtig test viser, at det gælder ALLE 'rene' tekstfiler, uanset om de hedder '.txt' til efternavn eller ej!

Det er jo nærliggende at skyde skylden på 'Allway Sync', og jeg skriver da også til dem omkring denne 'feature'.

Men så opdager jeg, at de programmer jeg har, som bruger disse tekstfiler, indlæser dem ganske normalt. Ingen kapitæler!

En test viser, at filer som jeg har på en USB-stick (og som i sagens natur ikke er påvirket af Allway Sync), også vises i notesblok med rene store bogstaver!!

Huh?!?

'Allway SYnc' er for så vidt ikke helt frikendt, den kan jo have lavet abekattestreger med min Notesblok (selv om jeg ikke fatter hvorfor?), men det er jo også muligt at det er en eller anden opdatering fa MS.

Søgning på nettet giver ingenting. Jeg er åbenbart den eneste på planeten som oplever det her...

Har nogen af jer en idé eller en forklaring?

Jeg kan lige nævne, at jeg bruger AVG Free som antivirus (ja, tanken om en virus har strejfet mig).


Venlig hilsen
Mads Aggerholm

Mads Aggerholm

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 594
    • Vis profil
    • ScandiCorp - Vi laver lidt af hvert...!
Sv: Alting er Upper Case i notesblok!
« Svar #1 Dato: 19, April 2015 - 08:52 »
Okay, glem det!

En 'fejl 40' af de helt store!

For et par dage siden skulle jeg eksperimentere med fonte i Visual Studio, og brugte notesblok til at eksperimentere. Og dér har jeg åbenbart fået valgt en font som kun har 'Upper Case' - 'Perpetua Titling MT'.

Yes, det går rigtig godt!

Go' weekend!
Venlig hilsen
Mads Aggerholm

Jeha

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 5
    • Vis profil
Sv: Alting er Upper Case i notesblok!
« Svar #2 Dato: 23, Maj 2015 - 10:57 »
Haha - godt du selv fandt fejlen. Det er "sjovt" når det er en af dem :)

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk